У зв’язку із запровадженням в Україні стандарту Євро-5 не тільки зростуть ціни на автомобілі та зменшиться продаж машин, що були у вжитку, а значно відчутніше подорожчають запчастини та деталі для автівок.

Скажімо, якщо, за прогнозами експертів, внаслідок вище згаданого нововведення автомобілі подорожчають на 3-5%, то ціни на автозапчастини, як і вартість обслуговування подорожчає аж на 5-10%.

«З 1 січня нинішнього року в Україну заборонено ввезення всіх імпортних автомобілів виготовлених у 2008-2009 роках. Адже екологічний стандарт Євро-5 розпочав діяти в країнах Європейського Союзу і Сполучених Штатах Америки лише після 2009 року. Тоді автовиробники в усьому світі налагодили випуск автомобілів Євро-5», — розповідає гендиректор ВААІД Олег Назаренко.

Інтернет- магазин GlobalCars має в наявності понад 13 мільйонів запчастин і деталей для найпопулярніших марок автомобілів. Фото з сайту http://www.global-cars.com.ua/ 

Тобто новий екологічний стандарт забороняє ввозити в Україну ті автомобілі, які виготовлені більше 5 років тому. Це відчутно вдарить і по ринку запчастин та деталей для автомобілів. Адже відомо, що на вживані автозапчатини припадає значний відсоток вітчизняного авторинку. Запчастини з Європи на іномарки всіх відомих виробників користуються стабільним попитом у вітчизняних автомобілістів, бо мають фірмове походження і практично незношені. Оскільки припиниться потік вживаних авто в Україну, то і вживані запчастини та деталі для автомобілів придбати буде важче.

Чи можна, використавши запчастини та деталі для автомобілів відповідного класу, переобладнати «застарілі» авто на Євро-5? Це питання турбує багатьох водіїв.

Насправді, як запевняють експерти, встановлення газової установки стандарту Євро-5 не є панацеєю, яка змінить екологічний клас двигуна. Тому жодні найсучасніші автозапчастини не допоможуть переробитистарі автомобілі на екологічний стандарт Євро-5.

Щоправда, переобладнати легкові машини під Євро-5 таки є можливість. Однак це, за словами Олега Назаренка, можливо лише в заводських умовах. Де наявні не тільки відповідні запчастини та деталі для автомобілів, а й сучасне обладнання. Однак таке переобладнання настільки дороге, що для автомобільних заводів воно є економічно необґрунтованим. А що тоді робити автолюбителям? Свої думки і пропозиції залишайте в коментарях.

Микола БРАНАШКО
для «Урядовогокурєра»