Про стан доріг у нашій країні можна говорити довго і не завжди приємні речі. Проголошена урядом програма будівництва, ремонту й реконструкції автошляхів цього року фактично добігла логічної перерви через раннє настання холодів. Про результати зробленого та плани автошляхового господарства на наступний рік ішлося на нараді за участю представників підрядних організацій, які виконують цьогоріч дорожньо-будівельні роботи на автомобільних дорогах загального користування.

Прем’єр-міністр Володимир Гройсман, який і проводив це зібрання, вкотре наголосив, що будівництво доріг — пріоритет діяльності уряду. На наступний рік заплановано вдвічі збільшити обсяги фінансування на будівництво та реконструкцію доріг. Як через бюджетні ресурси, так і через підтримку міжнародних фінансових організацій.

Уряд обіцяє нещадно боротися з «відкатами» в системі автошляхового господарства. Фото Володимира ЗAЇКИ

«Для уряду пріоритет — відновлення доріг у країні. Для нас дуже важливо, щоб інвестиції, які ми спрямовуємо на реконструкцію, будівництво українських доріг, якісно використовувати, щоб кожна гривня, яку інвестуємо в дорогу, потрапляла туди, куди потрібно: в якість, обсяги робіт», — підкреслив Прем’єр.

При цьому він звернувся до представників підрядних компаній, наголосивши для їхніх керівників, що зловживання, переведення наданих ресурсів у готівку, схеми «відкатів» під час будівництва чи реконструкції доріг неприпустимі. Те саме стосується випадків вимагання хабарів у підрядних організацій.

«Офіційно повідомляю, що ви нікому нічого не винні. Це по-перше. По-друге, про жодні «відкати», доплати не може йтися. Це говорю абсолютно відповідально і попереджаю: якщо хтось із вас дозволить собі виводити в готівку гроші, конвертувати їх і виплачувати готівкою ділкам, ми більше вас розглядати як партнерів на будівництві доріг не будемо. Хочу, щоб ви про це знали і поставилися серйозно», — цитує слова Володимира Гройсмана департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабміну.

Використання коштів, передбачених на будівництво та реконструкцію доріг, уряд обіцяє жорстко не лише контролювати, а й аналізувати.

«Засуджуємо ці схеми, не беремо в них участі й брати не будемо. У мене інтерес один: більше якісних доріг в Україні. Крапка. Це залежить від вас. Того, хто робив вам пропозиції, я знайду, і їх буде покарано. Це принципове питання», — підкреслив глава уряду.

Він також закликав представників компаній максимально ефективно використовувати наявні ресурси, а заощаджені кошти вкладати у більший обсяг дорожніх робіт та якісніший ремонт доріг. Прем’єр мріє про таку ситуацію, коли якість і ціна стануть не просто словами, а реальними показниками роботи тих компаній, які займаються цими видами робіт.

Учасники наради обговорили основні питання, що турбують підрядні організації під час виконання автодорожніх робіт. Зокрема йшлося про тиск контролюючих структур, необхідність зміни радянських норм в автодорожньому господарстві, врегулювання державного боргу перед підрядними організаціями та шляхи підтримки внутрішнього виробника.

«Усе життя на дорогах хтось намагався щось украсти. Я б хотів, щоб ви усвідомили: той час залишився в минулому. Ви маєте чесно, якісно працювати на результат, на країну, — наголосив Володимир Гройсман. — Усім тим, що ми з вами побудуємо, ми й користуватимемося. Тому дуже важливо, коли будуємо дороги, пам’ятати, що ми будемо ними їздити». 

Михайло ЮРЧЕНКО
для «Урядового кур’єра»