Якоюсь мірою цьому посприяв Президент України Петро Порошенко, який, перебуваючи в Полтаві, пообіцяв ініціативним полтавцям підтримку у вирішенні нагального питання. Минуло зовсім небагато часу, а в селі Бутенки Кобеляцького району відкрили асфальтобетонний завод. Це підприємство не працювало 4 роки, але обласна влада спільно з Укравтодором таки знайшла відповідні кошти на його відновлення: згідно з інформацією начальника Служби автодоріг у Полтавській області Володимира Трояновського, це становить приблизно 500 тисяч гривень.

Віднині завод щодоби видаватиме «на-гора» 200 (за потреби й більше) тонн якісного асфальтобетону, якого так не вистачало досі на ремонти доріг місцевого та державного значення.

Асфальтобетонний завод у селі Бутенки запрацював після 4-х річної перерви. Фото автора

Загалом область цього року назбирала з різних джерел майже 600 мільйонів гривень. Цих коштів має вистачити принаймні на поточний середній, а подекуди й капітальний ремонти ділянок шляхів, що сполучають Полтаву із Кременчуком, Миргородом і Великими Сорочинцями, Кременчук із Хоролом, Пирятином тощо. Тільки на поліпшення автосполучення між Полтавою і Кременчуком дорожні будівельники отримали 300 мільйонів гривень, із яких 30 мільйонів на умовах співфінансування спрямували сюди з обласного бюджету.

Тепер буде чим ремонтувати дороги місцевого і державного значення. Фото автора

Уже визначилися з компанією, яка це робитиме. Саме вона будувала дороги в Криму, на півдні України, у Києві, зокрема на бульварі Лесі Українки і  вулиці Великій Васильківській. Визначено відповідальних за якість капітального ремонту основної транспортної мережі Полтавщини. Згідно з розпорядженням голови Полтавської облдержадміністрації Валерія Головка, ці функції покладено на голів Кобеляцької, Козельщинської та Кременчуцької райдержадміністрацій. Разом із представниками громадськості вони принагідно стежитимуть, щоб дороги не руйнували і залучені в дорожнє будівництво кошти не змарнували. Бо проблема руйнації доріг великоваговим транспортом нині актуальна як ніколи.

Заміна верхнього шару дорожнього покриття на вулиці Спартака у селищі Яківці на околиці Полтави. Фото автора

Ось свіжий приклад. Нещодавно в Лубнах затримали транспортний засіб вагою 73 тонни. Він рухався із Дніпропетровської області дорогою Р-52 Дніпро — Царичанка — Кобеляки — Решетилівка (вона також у поганому стані), виїхав на трасу Київ — Харків і на стаціонарному посту Укртрансбезпеки, де працював ваговий комплекс облавтодору, його зупинили. Але ненадовго. Згідно з відповідною урядовою постановою щодо збереження автомобільних доріг, ця автівка простояла там три доби (що правда, власникові вантажу начебто нарахували чималий штраф) і поїхала далі. Про це повідомив заступник начальника Служби автомобільних доріг у Полтавській області Анатолій Мягкохліб. Таке наше законодавство. Дуже складні умови руху через це і на дорогах Глобинського району.

Заміна балки на мосту через річку Сула поблизу міста Лохвиця. Фото автора

Великовантажний транспорт (зерновози, транспорт нафтогазового комплексу), вага якого доходить іноді до 100 тонн, руйнує мости через річки. На ремонт тільки одного пошкодженого великовантажними автомобілями (обвалилася крайня балка) мосту, що поблизу міста Лохвиця, доведеться, за словами голови адміністрації цього району Володимира Рязанова, витратити майже мільйон гривень. А таких мостів на автодорогах загального користування області 571. Із них 9 аварійних.

Саме тому Валерій Головко вже на наступній сесії облради проситиме депутатів іще збільшити фінансування поточного і капітального ремонтів доріг за рахунок коштів, які область отримала від перевиконання бюджету.

Але це буде в серпні. У найближчих планах голови ОДА — «вже з наступного тижня почати другий великий проект, пов’язаний з державною дорогою через Пирятин, Лохвицю на Суми. Щоб люди відчули, що Полтавщина відновлює дороги».