Державна реєстрація прав на нерухомість — основа визнання та гарантування прав населення і бізнесу на землю, будівлі й споруди. Від 1 січня 2016 року, після набуття чинності нової редакції Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», запроваджено нові правила проведення державної реєстрації речових прав на об’єкти нерухомого майна, зокрема й землю.

Відтепер повноваженнями щодо реєстрації прав на нерухомість наділено виконавчі органи міських рад міст обласного значення, районні державні адміністрації та нотаріусів, які здійснюватимуть державну реєстрацію права власності та інших речових прав незалежно від місцезнаходження нерухомого майна. Окрім того, нотаріусам відкрито доступ до Державного земельного кадастру, де можна замовити витяг під час вчинення нотаріальних чи реєстраційних дій щодо будь-якої земельної ділянки.

Серед головних переваг нової системи реєстрації прав власності на землю громадяни називають: відкритий електронний реєстр прав на нерухоме майно; розширення за рахунок нотаріусів кількості пунктів, де можна здійснити реєстрацію; ліквідацію черг під час реєстрації договорів оренди земель та корупційної складової за пришвидшення процесу; збільшення оперативності реєстрації та якості послуг за рахунок конкуренції тощо.

Проте заявники, які звертаються на урядову «гарячу лінію», скаржаться передусім на часту відмову в наданні їм земельних ділянок в оренду або постійне користування та затягування в оформленні правовстановлюючих документів через недостатню публічність нової системи реєстрації на місцях. Так, заявниця з м. Новоград-Волинський Житомирської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» для пришвидшення реєстрації її земельної ділянки. Невдовзі Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області повідомило громадянці про державну реєстрацію й отримання нею відповідного витягу з Держгеокадастру, що й було підтверджено під час зворотного зв’язку.

Жителька с. Розточки Долинського району Івано-Франківської області звернулася на урядову «гарячу лінію» щодо затягування терміну видачі їй витягу на земельну ділянку. Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області невдовзі надало заявниці роз’яснення щодо дій, які їй необхідно здійснити для отримання витягу. Зворотним зв’язком громадянка підтвердила отримання витягу з Державного земельного кадастру.

Заявниця із с. Тарасівки Ярмолинецького району Хмельницької області поскаржилася на урядову «гарячу лінію» від імені чоловіка, учасника АТО, щодо затримки видачі Головним управлінням Держгеокадастру в Хмельницькій області правовстановлюючих документів на землю. Після отримання документів на право власності на земельну ділянку площею 2 га громадянка сама це підтвердила зворотним зв’язком і подякувала фахівцям урядової «гарячої лінії» за сприяння у вирішенні наболілого питання.

Урядова «гаряча лінія» завжди оперативно реагує на звернення громадян, допомагаючи усувати недоліки в роботі органів виконавчої влади.

Загалом за період з 21 по 27 березня на урядову «гарячу лінію» надійшло 40 455 дзвінків, через інтернет зареєстровано 648 звернень. 

0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово, для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована «гаряча лінія» – 0 800-505-607.

044-284-19-15 – для жителів м. Києва.

+380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном.

Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua