КУРОРТНИЙ СЕЗОН

Лише 70% баз-стоянок маломірного флоту укомплектовані засобами безпеки

Представники Укрморрічінспекції, Азово-Чорноморського регіонального управління Держприкордонслужби України, аварійно-рятувальної служби на водних об’єктах не приховують, що результати перевірок їх не тішать.

«На території Криму 183 бази-стоянки, на сьогоднішній день про готовність до роботи заявили близько 100 з них. При цьому інші або не готові, або не мають бажання працювати, або ж налаштовані на роботу поза законодавчою базою», — каже заступник голови Рескомтрансу автономії Микола Дручинін. Та, власне, й заявлена готовність до роботи не означає, що все гаразд.

Комісія, до складу якої увійшли представники вищезгаданих структур,  зафіксувала випадки відсутності на стоянках протипожежного і рятувального обладнання, рятувальних постів та чергового рятувального судна. Деякі заповзятливі господарі подібних об’єктів переобладнали їх у тимчасове житло для відпочивальників. А ще тут непогано влаштувалися кафе та пункти продажу алкогольних напоїв. Чи варто тепер дивуватися, що рік у рік відпочивальники стають жертвами водіїв маломірного флоту? Тому комісія запропонувала ставити питання руба щодо нецільового використання земельної ділянки.

 «На сьогодні, за результатами перевірки, лише 70% баз-стоянок укомплектовані засобами безпеки і мають всі потрібні дозвільні документи на початок роботи, а ось 30% їх перевірку не пройшли, — констатував Сергій Беляєв, головний держінспектор Севастопольського міжрегіонального управління Держінспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті. — Тому вони нині проходять сертифікацію, усувають недоліки, а поки цього не буде зроблено, ніхто з них у море не вийде».

Разом з тим бракує жорсткіших методів покарання тих, хто не дотримується вимог, тому з нетерпінням інспектори очікують на новий Адміністративний кодекс. «Саме цей документ дасть змогу застосовувати адміністративні санкції до порушників, які не дотримуються вимог і правил щодо функціонування баз-стоянок та приписаних до них маломірних суден. Тепер вони сплачуватимуть за адмінпротоколами від 51 гривні до 2,5 тисячі гривень», — пояснив головний держінспектор.

Сергій Беляєв запевнив, що лише штрафом тепер не відбудешся, бо поки не виправиш порушення, в море не вийдеш. Адже в новому законі є стаття, де за невиконання вимог інспектора з власником бази-стоянки чи плавзасобу спілкуватиметься вже прокуратура. Також передбачено конфіскацію майна або закриття об’єкта.

Є й проблемні питання щодо функціонування водних атракціонів. Зокрема співробітники аварійно-рятувальної служби на водних об’єктах з метою гарантування безпеки внесли пропозицію розробити вимоги, що регламентують роботу цих атракціонів. Члени Громадської ради при Радміні автономії переконані, що на відкриття подібних розважальних об’єктів повинні видавати дозволи, та ще й виключно на конкурсній основі. Це підвищить безпеку і якість пропонованих послуг та дасть змогу контролювати діяльність організацій, що надають їх. А щоб унеможливити виникнення трагічних випадків, вони  запропонували створити тимчасову комісію з безпеки і комфортного перебування туристів на півострові в курортний сезон і запросили до співпраці місцеві органи самоврядування.

У свою чергу, голова Рескомітету Іван Ванханен, коментуючи результати перевірок, наголосив, що цього року підготовка баз-стоянок маломірного флоту до курортного сезону буде  на особистому контролі уряду Криму. Адже їх кількість зростає щорічно, проте якість підготовки не змінюється. Тому кримська влада  цього року і має намір особисто брати участь через свого представника у всіх комісіях, які перевірятимуть  готовність таких баз.