ТРАНСПОРТ. Укрзалізниця виключила зі складів пасажирських поїздів 71 вагон-ресторан (кафе) і пропонує ці вивільнені вагони орендарям для забезпечення харчуванням пасажирів. Про це повідомили у прес-центрі Укрзалізниці.

Вагони-ресторани (кафе) залишено тільки у фірмових міжнародних поїздах та денних швидкісних. Це зазначено у наказі «Про підвищення ефективності використання парку вагонів-ресторанів та стаціонарної торговельної мережі залізниць України». Найбільше так званих «їдалень на колесах» орендарям пропонують на Донецькій залізниці - 30 вивільнених вагонів-ресторанів (кафе). На Одеській та Південній - по 12, на Львівській - 10 і на Придніпровській - 7.

Також у повідомленні йдеться, що з 1 вересня цього року залізничники готові надати в оренду й об'єкти діючої стаціонарної торговельної мережі на вокзалах і станціях - ресторани, кафе, кіоски, буфети тощо, які обслуговували працівники цехів харчування залізниць України - Донецької, Львівської, Південної і Придніпровської.

Ці заходи повинні зменшити збитковість пасажирського господарства залізниць України. Від орендарів очікують надання повного циклу послуг із забезпечення харчуванням пасажирів у поїздах. Щоб заохотити до співпраці, залізничники зменшили фінансове навантаження на орендаря, для цього внесли зміни до Методичних рекомендацій щодо передачі в оренду вагонів-ресторанів та вагонів-кафе. Так, прямування орендованих вагонів у складі поїзда здійснюватиметься безоплатно, орендар  сплачуватиме лише за проїзд бригади вагона-ресторану (кафе), самостійно обираючи тип вагона (СВ, купе, плацкарт тощо) та кількість місць.

Витрати на утримання вагонів-ресторанів (кафе) - ремонти, миття вагонів, екіпірування водою, паливом та інші послуги, які обумовлені договором оренди, - сплачуватимуться щомісяця згідно з виставленими залізницею рахунками.