НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ

У «Київводоканалі» зекономили 70 тонн пально-мастильних матеріалів, які мали б бути використані для машин, що виїжджають на аварійно-відновлювальні роботи, екскаваторів, кранів тощо. Однак це не означає, що транспорт «через раз» виїжджав на аварії. Навпаки — машини добирались до місць нештатних ситуацій навіть оперативніше, ніж раніше. 

А причина такої економії в тому, що на третині машин «Київводоканалу» — це 180 автомобілів — ще в серпні було встановлено GPS-трекери. Система навігації GPS дала можливість відстежувати, де на певний момент перебуває та чи інша машина, і саме її відправляти на ліквідацію аварії чи  інші необхідні роботи. До речі, щодня на лінію для виконання планових робіт і ліквідації аварійних ситуацій на каналізаційних і водопровідних мережах виходять у робочі дні 290—320 одиниць техніки «Київводоканалу», у вихідні — 90-130. Як повідомила прес-служба «Київводоканалу», після впровадження системи GPS-моніторингу зменшились не лише витрати на обслуговування автопарку, а й відбулися якісні зміни у трудовій дисципліні.

Не завжди «аварійка» встигає вчасно. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Безумовно, сама навігаційна система — річ недешева. Але ще в перші місяці роботи системи за рахунок економії пального та зменшення витрат на експлуатацію транспорту вдалося покрити видатки на її встановлення, а далі працювати в енергоощадному режимі.

Нині фахівці управління транспорту «Київводоканалу» планують встановити ще 30 GPS-трекерів.

Директор технічного департаменту «Київводоканалу» Костянтин Павленко зауважив:

— Крім системи навігації GPS, управління транспорту «Київводоканалу» втілило ще один проект, в основі якого теж економічна складова, — перехід на газове паливо, яке сьогодні значно дешевше від бензину. Наразі на 20 автомобілях встановлено газове обладнання. Результат не забарився: нині маємо 2,8 грн економії на кожному літрі пального, а загальний економічний ефект становить 30%.

Втім, у «Київводоканалі» економлять ще на одній справі.

— Нам вдалося уникнути додаткових витрат на експлуатацію GPS-системи, відмовившись від послуг компанії-установлювача. Наші спеціалісти пройшли навчання і нині самостійно обслуговують бортові треки та за потреби усувають несправності, — повідомив директор департаменту інформаційного забезпечення та зв’язку «Київводоканалу» Андрій Поліщук. — Подальша реалізація таких проектів у рамках загальної урядової програми енергозбереження сприятиме ще економнішому та ефективнішому використанню матеріальної бази та ресурсів.