Кардинальна реформа у структурі МВС розпочалася зі створення нової патрульної служби. Після того як набрав чинності Закон «Про Національну поліцію», спочатку на вулицях Києва, а потім Одеси, Львова й інших міст з’явилися молоді енергійні поліцейські.

Вони патрулюють визначені території (пішки, на патрульному автомобілі або інших транспортних засобах), забезпечуючи охорону громадського порядку. До їхніх обов’язків належить надання інформації пішоходам та водіям транспортних засобів, перевірка і фіксація будь-яких порушень законодавства, виписування штрафів. Поліцейські зобов’язані оперативно реагувати на правопорушення, виїжджати на місце подій і ретельно вивчати скарги громадян. Стосується це також побутових правопорушень (зокрема домашнього насильства); невідкладної допомоги потерпілим від суспільно небезпечних діянь, нещасних випадків з особами з обмеженими фізичними можливостями. Окрім прямих обов’язків, патрульні поліцейські повинні вміти надавати першу медичну допомогу та консультувати громадян.

Рекордна кількість відгуків у ЗМІ та соціальних мережах щодо роботи патрульної поліції свідчить про те, що українці вже давно чекають на  результати реформи МВС. А привабливі та ввічливі поліцейські, що мають замінити майже повсюдно непопулярну міліцію, повинні відновити іміджевий статус представників правоохоронних органів.

В Урядовому контактному центр повідомили, що з початку липня цього року на урядову «гарячу лінію» щодо роботи нової патрульної служби надійшло майже 200 звернень, серед яких чимало подяк, але є й критичні зауваження. Стосуються  вони незадовільної роботи окремих працівників. Більшість — від жителів Києва, де патрульну службу впровадили першою.

Так, жителька Деснянського району звернулася з подякою представникам патрульної поліції за їхню людяність та оперативне реагування на екстрену ситуацію, в якій опинився її батько. У старенького трапився серцевий напад, і лише вчасно викликана поліцейськими по рації бригада швидкої (екстреної) медичної допомоги врятувала йому життя.

Усі ми знаємо, як лячно буває опівночі у столиці, коли перестає курсувати громадський транспорт. Жителька Солом’янського району завдячує працівникам патрульної поліції, які у нічний час зупинилися на її вимогу і викликали таксі, щоб вона потрапила додому. Заявниця зі Святошинського району столиці зателефонувала на урядову «гарячу лінію», щоб подякувати працівникам патрульної поліції за визволення її малої дитини із квартири, де та опинилася на самоті за дверима, які зачинив протяг.

Проте у новачків поки що трапляються і недоліки у роботі. Так, пенсіонерка із Печерського району Києва звернулася до патрульної поліції зі скаргою на молодиків, які порушували громадський порядок у районі. У вечірній час вони розпивали спиртні напої й влаштовували галасливі бійки, які лякали не лише дітей, а й дорослих. Але проблема залишилася нерозв’язаною. Тоді літня жінка звернулася на урядову «гарячу лінію». Після цього хуліганів покарали, а громадський порядок було відновлено.

Загалом за період з 21 по 27 вересня на урядову «гарячу лінію» надійшло 62 903 дзвінки, через інтернет зареєстровано 339 звернень. 

0-800-507-309— урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва. 
+380-44-284-19-15 –для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua