Якщо в середині жовтня пізно ввечері на станції метро «Арсенальна» ви зустрінете молодь з диким макіяжем, це не репетиція Гелловіна. То втомлені моделі повертаються з Українського тижня моди (UFW), який, до речі, вписано у всесвітній розклад таких заходів. Отож ідеться про його 37-й вітчизняний перебіг із 72 дизайнерами, 54 показами, 19 локаціями.

Ви не знаєте, в чому з’явитися на «тиждень»? Надягайте чорно-біле з аксесуарами за своїм смаком і почуватиметеся «в тенденції». А якщо на вас буде ще й чорний крислатий капелюх, то ви — «саме те». Подібні чорно-білі пропозиції були й на подіумі. Наприклад, від KASS. Штанці із заниженою матнею або фартухом на паху — для хлопців. Дизайнер акцентував сексуальність дівчат і маскував її у хлопців.

Символ колекції Олексія Залевського — замок, іноді з ключиком. Фото з сайту fashionweek.ua

Загалом проглядаються три тенденції колекцій:

♦ Молоді дизайнери, яких об’єднали покази «фреш — фешн», загалом втискають в одну невелику колекцію варіації знакових стилів одягу, починаючи з 50-х років ХХ століття. Але використовують нові синтетичні недорогі тканини.

♦ Відомі дизайнери пропонують цільні колекції, в яких будь-який елемент одного «луку» поєднується з іншим. Вони використовують натуральні й технологічно складні тканини. Дизайнерів, таких різних за естетикою і комерційною спроможністю, поєднує нелюбов до офісного дрес-коду.

♦ На основі модного показу дизайнер залучає декорацію та музичний супровід.

Скажімо, Забеліна запропонувала певний конструктивізм крою складних фактур. Яна Червінська показала колекцію наче для Гелловіна: від макіяжу до аплікацій із жахаючими портретами на сукнях, які не акцентували фігуру.

У Рибалко декадентський живопис на спідницях. На доволі традиційному вбранні зроблено певний акцент з «іншої опери». Пропозиції для чоловіків провокативно клоунські. Як вам пелерини з прорізями для мужніх, хоча й молодих рук?

Дизайнер Людмила Кисленко пройшла шлях від агресивно сексуального вбрання для жінок вамп до ліричних інтелектуалок. Фішка цієї майстрині — акцентовані кишені різних модифікацій. Пані Людмила одна з небагатьох дизайнерів, хто повернувся в лоно UFW. В її теперішній колекції наче хмаринки з одягу. Колористика: беж, пастель, перламутр. Вбрання легке, ніжне, жіночне. Жаті фактури, льон. Якісне сучасне прет-а-порте з домінантою асиметрії. Художник Арсен Савадов так прокоментував її колекцію: «Цікаві колорит, гама, силует… Цілком європейський рівень».

Доробок Альони Ворожбит — Тетяни Земськової в кулуарах визнали одним із кращих

Олексій Залевський представив перформенс про холодний світ під місяцем. Домінує синє і блакитне. Навіть пластикові перуки і бороди в моделей були блакитні. Як аксесуари використав стільці й столи з атрибутами. Штучному льодяному світу майстер протиставив живий якісний спів в емоційному виконанні гурту. І неадекватний одяг: шорти з гетрами на чоловіках, безрозмірні вовняні жакети і як казус — у представників сильної статі майка до підлоги, точніше, сарафан. Були і кілти. Для жінок — яскраві халати максі або ультраміні-плаття. З відкритою спиною. Символ колекції — замок, інколи з ключиком.

Доробок Альони Ворожбит — Тетяни Земськової в кулуарах визнали одним із кращих. Дизайнерський дует представляв свої колекції на всіх «тижнях», ще коли вони називалися «Сезони моди». А чим вирізнявся цей UFW? Альона Ворожбит резюмує: «Працювати над показами стало зручніше, бо задіяли дві зали. Не було накладок. Дуже сподобався представлений на другому поверсі автентичний український одяг — високої якості народний дизайн. Це було пізнавально й корисно. Просто фантастично».

Дизайнерці Людмилі Кисленко нині подобається вдягати ліричних інтелектуалок

Насамкінець. Після дворічної паузи на модному тижні я відзначив новації. На покази в «Мистецький Арсенал» почали продавати квитки. Скасували прес-конференції після представлення колекцій на подіумі. Збільшили пропозиції щодо авторського взуття. Побільшало в холі представництв товарів і послуг розкоші. Сам «тиждень» тривав сім днів, а раніше вкладався у п’ять.

Загалом вбрання на UFW акцентувало сексуальне або романтично приховувало фігуру. Один образ складався одночасно з двох суконь — із цупкої тканини і прозорої. Кілька дизайнерів представили тканини з живописом — імпресіоністичні пейзажі, сюрреалістичні портрети. Вони знаходили такі тканини і фактури, які дивували незвичним і знаковим.

Тепер на черзі у модників регіональний Львівський тиждень моди з його сильною школою кравців і дизайнерів. Талановитих пропозицій не бракує — немає індустрії моди.

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»