ПІДЗЕМКА

Дніпропетровським метробудівникам погашено заборгованість із зарплати

Міністерство інфраструктури погасило заборгованість за Програмою капітальних вкладень на будівництві метрополітену в Дніпропетровську за січень - грудень 2010 року на 14,85 млн грн. З них 13,99 млн - борги перед ВАТ "Дніпрометробуд", в тому числі із зарплати, за спожиті енергоносії, перед Пенсійним фондом, іншими фондами та бюджетами різних рівнів.

Голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул на зустрічі з колективом "Дніпрометробуду" зазначив, що заборгованість із зарплати ліквідовано завдяки особистому втручанню Президента України. Очільник області пообіцяв особисто проконтролювати, щоб люди отримали зарплату за 2010 рік в повному обсязі.

Без зарплати дніпропетровські метробудівники працювали 14 місяців. Коли у людей терпець урвався, колектив підприємства надіслав відкритий лист Прем'єр-міністру. В листі йшлося, що 29 листопада 2010 року Кабмін прийняв постанову про виплату боргів "Дніпрометробуду" 20 млн грн, та ці гроші чомусь так і не дійшли. "Скільки ж можна безоплатно обслуговувати техногеннонебезпечні об'єкти?" - запитували метробудівники і попереджали, що припинять відкачку води із шахт недобудованого метрополітену (щогодини звідти качають понад 100 кубометрів). А це призвело б до затоплення центральної частини міста, великих провалів грунту.

Олександр Вілкул наголосив, що цього вдається уникнути завдяки конструктивній роботі облдержадміністрації з центральними органами влади і Президентом.

"Через те, що торік багато співробітників були відправлені у відпустки за свій рахунок, молодь з підприємства звільнилася. Сьогодні наймолодшим працівникам 45 років, багато працюючих пенсіонерів, - розповів голова ради трудового колективу ВАТ "Дніпрометробуд" Віктор Коваленко. - Проте, після відновлення повномасштабних робіт молодь повернеться".

"У жовтні 2010 року Президент України підписав доручення, в якому вказується, що будівництво метро є одним з пріоритетних державних проектів", - нагадав О. Вілкул.

Відповідно до нього Кабмін має забезпечити фінансування другої пускової дільниці першої черги Дніпропетровського метрополітену. У тому числі визначити джерела фінансування та план-графік будівельних робіт з 2011-го по 2014-й рік. Готується відповідне розпорядження уряду. З держбюджету планується виділити 250 млн грн на будівництво підземки і ще 120 млн грн - на закупівлю нової техніки.

Замовником будівництва метро в Дніпропетровську є державне підприємство - Дирекція будівництва метрополітену, яке входить до структури Міністерства інфраструктури. 100% акцій підприємства належать державі та перебувають в управлінні Фонду державного майна. "Приватизація підприємства буде скасована, воно має залишитися в державній власності, - додав голова облдержадміністрації. - Визначені етапи фінансування, інститути вже працюють над проектуванням".

До речі, дніпропетровська влада вже кілька років поспіль шукає інвестора на добудівлю підземки. Зокрема, останнім часом вели активні перемовини з Китаєм. А на сесії міської ради 2 лютого цього року міський голова Іван Куліченко розповів про домовленості із ЄБРР щодо кредиту на 230 млн євро. Нещодавно під час візиту до Великобританії він зустрівся з директором департаменту ЄБРР з питань інфраструктури Томасом Майором. Були узгоджені технічні питання отримання позики. Тепер справа за державними гарантіями. У разі їх надання, за словами Івана Куліченка, кредитну угоду із ЄБРР можна буде підписати вже у травні-червні 2011 року.