ПОДІЯ

З 10 по 14 жовтня Мистецький Арсенал приймає ХХХІ «Український тиждень моди»

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»

Це один із найбільш сталих і масштабних культурних заходів країни. Його основне наповнення: 39 показів колекцій прет-а-порте 45 дизайнерів. Свій матеріалізований погляд на одяг весни — літа 2013 показують модельєри із Грузії, Польщі, Німеччини та Франції. Тематичні інсталяції засвідчують ранг наших дизайнерів як провокативних митців. Відбудеться конкурс кольорової графіки IMAGO, присвячений зовнішньому вигляду сучасника, як на мене, не вражаючому.

Лілія Пустовіт не міняє власний стиль, а щораз удосконалює його. Фото УНІАН

Із першого дня показів стали очевидними два напрямки у творчому підході до формування дизайнерами нашого гардероба: продукування новацій і вдосконалення впізнаваного стилю (Лілія Пустовіт та Віктор Анісімов) або варіації силуету минулого, зокрема від 50-х до 80-х років ХХ століття (Вікторія Гресь і дует Тетяна Земськова та Олена Ворожбит).

Вікторія Гресь оповила жінок сумом ретро. Фото PHL

Усім дизайнерам притаманне використання нових складнотехнологічних (і неде шевих) тканин та оригінальних аксесуарів. Очевидно, що наші дизайнери пропонують не стільки якісний авторський одяг, скільки культурологічне враження від особистості: світлий ліризм дівчини від Пустовіт або безшабашну навороченість і гумор молоді від Анісімова. Жінки від Гресь оповиті прозоро-димчастим сумом ретро, жінки від  дуету Земськова — Ворожбит яскраво грають цитатами силуету другої половини минулого століття. Дует наче хизується складним кроєм і палітрою одягу.

Силуетами минулого захопився дует Земськова-Ворожбит. Фото PHL

Загалом ускладнений крій і незвичне поєднання тканин притаманні всім показаним колекціям. І це теж впливає на їх ціну. Тож не треба сподіватися, що зроблені в київських майстернях платтячка та штанці обійдуться дешевше, ніж одяг з Мілана чи Парижа, здебільшого пошитий у Китаї. Показово, що стає модно носити одяг саме наших дизайнерів і споживач уже не зрізає їхні лейбли, а хизується ними.

Світлий ліризм доповнюється насиченими кольорами. Фото PHL

Жоден із дизайнерів, чиї колекції пройшлися подіумом 10 жовтня, за моїм опитуванням, не відчуває економічної кризи. Вони успішно продають свої колекції від Москви до Нью-Йорка, і відпочинок їм тільки кольорово сниться. Але і в нашій столиці їм ще вистачить роботи. Споглядаючи чотири ряди глядачів по обидва боки подіумів, я відзначив їхній занадто темний підхід у формуванні свого зовнішнього вигляду.

Найбільш вразило шоу від Анісімова. Він під гучні оплески випустив на подіум колекцію у виконанні 7—9-річних моделей.

Юні моделі Віктора Анісімова найбільше вразили глядачів. Фото PHL

Цим вдалим маркетинговим ходом досяг найбільшого емоційного впливу на споживача і запропонував одяг по всій лінійці розмірів і для чоловіків, і для жінок. Навіть сам метр модного епатажу Залевський, який завершить тиждень 14 жовтня, позаздрив колезі у кулуарах. 

Ось такими ми будемо влітку. Фото Володимира ЗАЇКИ

Уже після першого дня UFW можна простежити певні тенденції у формуванні фешн-лука: в жінок — акцент на плечах та заниженій талії, у чоловіків — демонстративна недбалість до лінії силуету. Дизайнери пропонують світлий, наче розмитий білим, або яскраво-чорний колір. І диво: без акцентованої сексуалізації речей. Поділ — нижче колін. І як завжди, наші модельєри не дуже шанують вимогу «всесвітніх модних тижнів» створювати колекції на майбутній сезон, і суміщають літні та зимові пропозиції. Цілком реально після відвідини бек-стейджу піти з показу «весна — літо» у чомусь більш притаманному зимі.