ІНФРАСТРУКТУРА

Таке побажання висловив Президент усім гостям Євро-2012 під час урочистого відкриття нового термінала «D» аеропорту «Бориспіль»

Відкриття найбільшого в Україні термінального комплексу «D» у Міжнародному аеропорту «Бориспіль» привернуло увагу понад сотні гостей: представників уряду, Адміністрації Президента, Київської державної адміністрації та інвесторів.

До моменту перерізання символічної стрічки Президент Віктор Янукович привітав присутніх із відкриттям нового сучасного термінала, назвавши цю подію черговою маленькою перемогою країни. Передовсім глава держави подякував усім, хто мав відношення до зведення термінала, а майбутнім пасажирам, які в ньому обслуговуватимуться, — комфорту, приємних вражень і м’якої посадки.

Найкращий термінал країни даруватиме гарний настрій. Фото Михайла МАРКІВА

З огляду на те, що термінал «D» уже обслуговуватиме за кілька днів  закордонних гостей, які прилітатимуть міжнародними чартерними рейсами до України під час проведення чемпіонату Європи з футболу, Віктор Янукович наголосив: наша країна зробила все можливе, аби не підвести тих, хто підтримував увесь час ідею проведення свята футболу в Україні та Польщі. І передовсім це УЄФА.

«Ми добре розуміємо, що така робота об’єднує всю державу. Це інвестиція нашого покоління майбутнім поколінням, — сказав Президент. — Євро-2012 є проектом, який створює мотивації для того, щоб Україна змогла показати свої можливості».

Потім Віктор Янукович поспілкувався з будівельниками, оглянув зони реєстрації пасажирів, контролю на авіабезпеку та прикордонного контролю.

А віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков заявив на брифінгу представникам ЗМІ, що українські та міжнародні авіакомпанії, які виконують міжнародні рейси, обслуговуватимуться терміналом «D» з 1 серпня 2012 року.

«Авіакомпаніям потрібно орієнтовно 60 днів, щоб технологічно відпрацювати та перевести свої рейси», — сказав він, додавши, що у перспективі, за умови збільшення площі термінала, він зможе обслуговувати змішані пасажиропотоки.

Окрім цього, завдяки технологічним можливостям новий термінальний комплекс зможе обслуговувати до 15 млн пасажирів на рік. «Аеропорт вже готовий до прийому 10 млн пасажирів на рік. При цьому «Бориспіль» щорічно обслуговує 8 млн пасажирів, — пояснив він. — Думаю, що на показник 15 млн пасажирів ми вийдемо максимум за 5 років».

Зі слів Бориса Колеснікова присутні зрозуміли, що технологічно термінал «D» відповідає найвищим міжнародним стандартам: оснащений 11 стаціонарними аеромостами з автоматизованою системою докування для посадки та висадки пасажирів (це дасть змогу одночасно приймати шість великих літаків класу Boeing-747 і п’ять середніх класу Boeing-737), а повітряні судна обслуговуватимуться та здійснюватимуть паркування на пероні в 183 тис. кв. м (він прийматиме до 25 повітряних суден коду «С» і оснащений системою централізованої заправки літаків зі швидкістю до 2 т/хв.). Надалі планується добудувати ще й галерею термінала в північному і південному напрямках з можливістю встановлення двох додаткових аеромостів.

У новому терміналі «Борисполя» також створено необхідні умови для обслуговування пасажирів із обмеженими можливостями. Аеровокзальний комплекс обладнано пандусами, ліфтами, ескалаторами, а спеціально підготовлений персонал допомагатиме таким пасажирам позачергово пройти реєстрацію, митний та паспортний контроль, піднятися ліфтом. Окрім цього, пасажирів з обмеженими можливостями на борт літака відвозитимуть спеціальні машини — амбуліфти.

До слова, операційну готовність цього термінала тестували фахівці Мюнхенського аеропорту, проводячи з 2011 р. програму ORAT (її завдання — забезпечення скоординованого початку операційної діяльності нового термінала).

ДОВІДКА «УК»

Термінальний комплекс «D» має площу 107 тис. кв. м, зможе обслуговувати до 15 млн пасажирів на рік. У зоні відправлення передбачено 61 стійку реєстрації, 18 пунктів контролю на авіабезпеку, 28 кабін паспортного контролю. У зоні відльоту рейсів довжина галереї очікування 870 м. Аеровокзальний комплекс обладнано системою травелаторів зі швидкістю руху 0,5 м/с, а довжиною стрічки — від 28 до 58 м. Система обробки багажу передбачає п’ять рівнів контролю на авіаційну безпеку. Пропускна спроможність — понад 3 тис. одиниць за годину. Довжина багажної стрічки — 10 км.

Фоторепортаж Михайла МАРКІВА