ЗМІНИ 

За залізничний квиток  у різні дні тижня  доведеться викласти різну суму
 

Одвічна мрія перевізників про здорожчання квитків, якою вони щоразу лякають пасажирів і яку їм не дозволяли здійснити контролюючі органи, цього разу усміхнулася залізничникам. У транспортному відомстві повідомили, що згідно з наказом Міністерства інфраструктури від 19.03.2012 року «Про зат- вердження тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні» набула чинності нова система формування тарифів.

Тож із 2 квітня до вартості проїзду пасажирів у купейних вагонах поїздів внутрішнього сполучення застосовується індексація у розмірі: 1,034 з 1 квітня, 1,069 з 1 липня та 1,105 з 1 жовтня 2012 року. Тобто протягом року вартість проїзду в купе збільшиться на 14,3%. У плацкартних та спальних вагонах (СВ) ціни не підвищаться. На  нинішньому рівні залишиться й вартість приміських перевезень.

Однак це ще не всі новації. Тарифне регулювання змінюватиметься залежно від класу пасажирських вагонів та періодів перевезень. І все це нібито заради блага пасажирів. Скажімо, у передсвяткові та святкові дні вводяться коефіцієнти зниження 0,7—0,95 та підвищення 1,01—1,1 (залежно від попиту на квитки). А ось, напередодні Великодня у пік перевезень застосують вищий коефіцієнт, а на сам Великдень, коли попит спаде, —нижчий.

У плацкарті — жодних змін. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ 

Окрім того, вартість проїзного документа прив’язується і до  днів тижня: дешевшим на 10% він буде у вівторок та середу, а дорожчим на стільки ж у п’ятницю та неділю. В інші дні тариф залишається незмінним. Приміром,  до набуття чинності наказу Мінінфраструктури квиток на проїзд №64 Київ— Харків в купейному вагоні коштував 127,73 грн, після — вартість проїзду коливатиметься від 125,47 до 150,97 грн залежно від періоду перевезень.

  Одне слово, щоб вирахувати вартість квитка, із собою треба носити калькулятор і таблицю коефіцієнтів індексації, опубліковану нижче. З огляду на все це мимоволі задумаєшся: а чи варта шкурка вичинки? Адже навіть у повідомленні Укрзалізниці про зміну тарифів сказано «про незначне підвищення вартості проїзду». То де ж тоді візьметься стільки грошей від нововведення, щоб, як планують перевізники, «частково зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, компенсувати витрати на утримання парку пасажирських вагонів, спрямувати частину коштів для поліпшення безпеки руху та забезпечення рівномірного розподілу пасажиропотоків за періодами року, а також збільшити платежі до державного бюджету»?

Мабуть, простіше було б розв’язати цю проблему, зменшивши кількість пільгових пасажирів та компенсувавши перевізникам витрати на їхній проїзд із бюджету. Інакше ще не народжений середній клас, який уже сповна змушений платити за себе та за «того хлопця», ніколи так і не з’явиться на світ. Пересаджений із купе в плацкартні вагони, до СВ він так і не доросте.

 

Коефіцієнти індексації до тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні за календарними періодами

Період відправлення поїзда

Кількість днів

Коефіцієнт індексації

01.01 - 20.01

20

1,02

21.01 - 31.01

11

0,86

01.02 - 29.02

29

0,95

01.03 - 31.03

31

1,01

01.04 - 27.04

27

1,02

28.04 - 08.05

11

1,03

09.05

1

0,8

10.05 - 31.05

22

1,01

01.06 - 31.08

92

1,07

01.09 - 30.09

30

1,02

01.10 - 24.12

85

0,93

25.12 - 30.12

6

1,1

31.12

1

0,7