Ті, хто «колекціонує» крилаті вислови членів Клубу веселих та кмітливих (а такі ентузіасти неодмінно є), пам’ятають жарт багаторічної давності від студентів Харківського авіаційного інституту. Як залізний аргумент на користь свого вишу вони пропонували майбутнім абітурієнтам «вступати до ХАІ, бо в небі немає ДАІ». Але Державтоінспекції так само немає не тільки в небі, а й на річках. Скажімо, на Пслі. Якщо ж і з’являються працівники інспекції, то хіба що рибної. А в них, як відомо, зовсім інші обов’язки.

Жарт харківських студентів згадав кілька днів тому, коли проходив мостом через Псел у самісінькому центрі Сум. Поглянувши вниз, побачив, як посеред плеса купалися кілька чоловіків — то пірнали, то виринали, то обливали одне одного водою. Одне слово, веселилися.

Аж тут із-за згину річки вихопився блискучий катер, що мчав, наче на повітряних крилах. Відпочивальники з берега одразу ж почали гукати чоловіків, аби ті були обережними. Та останні так захопилися грою, що нічого і нікого не чули. Коли ж відстань між ними і катером скоротилася до 20—30 метрів, миттєво схопилися і кинулися врізнобіч.

Той, хто стояв за кермом катера, посилав на їхню адресу такий набір побажань, що тільки геть глухий не міг почути. Натомість відпочивальники і ті, хто виринули після проходження катера й перелякано гойдалися на велетенських хвилях, не шкодували аналогічних побажань на адресу водного хулігана. Адже ще мить — і плавзасіб накрив би всіх. На щастя, минулося, бо водій катера встиг вивернути кермо, а чоловіки кинулися навтьоки.

У подібних випадках завжди шукають винних. Відпочивальники взагалі збиралися влаштувати самосуд над водним зухом, але, хоч як прикро для них, той шугонув плесом так, що тільки смуга лягла. А про конфлікт ще певний час нагадували збурені хвилі і такі самі свідки.

Подібні непорозуміння на Пслі та інших річках цього літа трапляються доволі часто. Нещодавно Кабінет Міністрів ухвалив постанову, якою дозволив власникам катерів, водних мотоциклів тощо плавати руслами великих і малих річок України. Таке рішення цілком мотивоване: навіщо купувати той мотоцикл, якщо ним не скористаєшся?

Однак поза увагою опинилося одне важливе питання, а саме — де повинні купатися відпочивальники? Принаймні в Сумах, де тисячі городян щодня поспішають на береги Псла, так і не означили місця. Але навіть якби і встановили буйки, то навряд чи вони зупинили б одчайдухів, які їх просто ігнорують.

Ось і вирішили в обласному центрі навести хоча б косметичний порядок між відпочивальниками та власниками плавзасобів. А для початку запропонували первинний технічний огляд маломірних суден довжиною більш як 2,5 метра, а також менших, але з двигунами відповідної потужності. На пірс прийшли далеко не всі власники, хоч їх у Сумах майже сотня. Адже ця послуга не з дешевих, тривала в часі і громіздка.

Тож представники головної Державної інспекції України з безпеки судноплавства та відповідного Державного реєстру не були переобтяжені роботою. Натомість попередили, що самовільне катання без низки дозволів каратиметься штрафом до 1700 гривень, а власники плавзасобів змушені будуть звертатися до спеціалістів аж у Харкові, бо в Сумах немає відповідного представництва.

Для початку у міськраді ввели посаду офіційного представника Держфлотінспекції. Але навряд чи зможе щось зробити один спеціаліст, якщо річка он яка протяжна, а катаються по ній не один і не два любителі швидкої водної їзди. До того ж в області протікає не тільки Псел.

Відтак можна бути впевненим, що цьогорічний купальний сезон так і завершиться на ноті непорозуміння, а наступного року…

Невже все розпочнеться спочатку?