ІМІДЖ — УСЕ!

У середу вперше вийшов спеціальний додаток в американській газеті «Вашингтон пост»

Продукт з’явився 1 лютого за підтримки Міністерства закордонних справ і посольства України в США. За словами директора Департаменту інформаційної політики МЗС Олега Волошина, випуск профінансували в рамках державної іміджевої програми. Вітчизняному бюджету він обійшовся у $100 тис.

Мета цієї програми — підняти імідж України в очах громадян інших країн, переконує О. Волошин. Значна увага тут приділяється позиціонуванню України як толерантної країни.

Як повідомили «Урядовому кур’єру» в прес-службі МЗС, при підготовці цього проекту враховувався досвід співпраці з редакцією «The Washington Post» провідних країн світу, зокрема Росії, Китаю, Аргентини, Бразилії.

Структурою додатку до газети «The Washington Post» передбачено висвітлення таких тематичних блоків, як економіка, наука та космос, дипломатія, сільське господарство, а також туризм та суспільство. Більшість публікацій підготовлено незалежним журналістом видання «The Washington Post». Основні акценти зроблено на інвестиційному потенціалі нашої держави.

Наприклад, у рубриці «Дипломатія» розміщено статтю про безпрецедентні кроки нашої держави в галузі ядерного роззброєння та роль України у посиленні міжнародного миру та стабільності у цьому контексті. На цій же шпальті розміщено заяву Держсекретаря США Хіларі Клінтон щодо підписання Меморандуму про співпрацю у галузі ядерної безпеки від 26 вересня 2011 року. Такі матеріали покликані позиціонувати Україну як стабільного та передбачуваного партнера, зокрема у питаннях ядерної безпеки.

На першій шпальті додатку до «Вашингтон пост» розміщений колаж Сергія Тарана, зроблений з використанням
фотографій Укрінформу

Окремим аспектом, на якому робиться наголос у спеціальному додатку про Україну, є питання диверсифікації енергетичної безпеки. У статті на цю тему розповідається про українсько-американське співробітництво з розробки родовищ сланцевого газу на території України.

У додатку вміщено інтерв’ю відомих у США політичних, ділових, громадських діячів — американців українського походження та американців, чия професійна діяльність пов’язана з Україною. Політичний радник Хельсінської комісії США Орест Дейчаківський на шпальтах «The Washington Post» пише про зусилля конгресу Сполучених Штатів на підтримку незалежності України. Президент Американської Торгової палати в Україні Хорхе Зукоскі розповідає про успіхи нашої держави у подоланні світової фінансової кризи, про українсько-американську економічну співпрацю.

Колишня американська астронавтка українського походження, командир військово-морської дивізії Кардерок, що базується в штаті Меріленд, Гайдемарі Марта Стефанишин-Пайпер розповідає про досвід роботи у космосі та про свій етнічний зв’язок з Україною, а провідний науковець Центру космічних польотів Годдард, NASA Теодор Костюк, син українського літературознавця Григорія Костюка – про свою кар’єру в NASA та про успішний досвід реалізації спільних проектів з українськими науковцями. Інтерв’ю таких відомих у США постатей, що мають зв’язок з Україною, а також матеріал про здобутки України у сфері освоєння космічних технологій сприяють формуванню іміджу України як однієї з провідних космічних держав.

Матеріал про інноваційний розвиток України підкреслює її високий науково-технічний потенціал. Перспективність українських інновацій підтверджують наведені у статті приклади успішного впровадження в Україні новітніх розробок у сфері нанотехнологій. Серед них – унікальні наноматеріали для моніторингу зберігання ядерного палива, а також енергозаощаджуючі технології на основі світлодіодних приладів українського виробництва для освітлення вулиць та приміщень. Особлива увага у статті присвячена державній підтримці малого інноваційного бізнесу та створенню в Україні сприятливих економічних умов для динамічного розвитку галузі IT.

Іншим аспектом позиціонування сильних сторін нашої держави на світовому ринку є вітчизняний агропромисловий комплекс. Цій темі присвячено окрему шпальту, де мовиться про експорт сільськогосподарської продукції, присутність на українському ринку агропромислових транснаціональних компаній, а також перспективи розвитку ринку органічних продуктів, які набирають популярності в Європі та США.

Матеріали релігійних діячів під загальним заголовком «Релігійна толерантність» сприяють формуванню іміджу України як зрілого багатокультурного суспільства, успішного прикладу мирного співіснування етнічних та релігійних груп. На останній шпальті розміщено матеріал щодо туристичних можливостей України («Туризм очима американців»).

Публікація присвяченої Україні вкладки до однієї з провідних газет США та світу загалом є безпрецедентним проектом у контексті іміджевої політики України, який сприятиме присутності України в інформаційному просторі США, а також покращенню обізнаності міжнародного співтовариства зі значним потенціалом Української держави у різних галузях.

Насамкінець слід зазначити, що тираж спеціального додатку до впливової вашингтонської газети становив 575 тис. примірників. Надалі українські чиновники планують зробити такі додатки періодичними, однак вже не за бюджетні гроші, а коштом вітчизняних і закордонних інвесторів.

ДОВІДКА «УК»

«Вашингтон пост» — найбільша газета столиці Сполучених Штатів Америки і найстаріша серед друкованих видань. Заснована в 1877 році Стілсоном Хатчінсом. За кількістю читачів посідає п’яте місце в США. Вважається, що гортають видання переважно політики.