Уже 69 років відділяє нас від тих травневих днів, коли відлунали останні залпи найстрашнішої та найкривавішої війни в історії людства — Великої Вітчизняної. Та у пам’яті нащадків назавжди залишиться урок честі й самопожертви, слави і героїзму переможців, які відстояли свободу своєї Вітчизни. Нині цим людям вже щонайменше за 80. Звісно, мають проблеми зі здоров’ям та інші. Саме тому держава повинна дбати про них, і зрозуміло, не лише на свята.

І все-таки саме у переддень святкування Дня Перемоги «Урядовий кур’єр» звернувся до Урядового контактного центру, який через урядову телефонну «гарячу лінію» реалізовує діалог влади із громадянами, із проханням прокоментувати, чи користуються ветерани Великої Вітчизняної війни цією послугою комунікації з владою.

Фахівці центру за 2013 рік зареєстрували 12 326 звернень від ветеранів війни й наших співвітчизників, на долю яких припали воєнні роки. А 2014-го вже зареєстровано 2855 звернень.

Переважно запитують про фінансування та виплату державної соціальної допомоги і пенсій. Просять перевірити правильність нарахування. Скаржаться на затримку або невиплату допомоги, зокрема з догляду за ветеранами війни-інвалідами. Є проблеми з виплатою компенсації вартості продуктів харчування.

Так, житель Умані Черкаської області нарікав на невиплату одноразової матеріальної допомоги. Головне управління Державної казначейської служби у Черкаській області, яке опікувалося цим клопотанням, повідомило про виплату ветеранові Великої Вітчизняної війни заборгованості у повному обсязі.

А ветеран ВВВ з Києва просив сприяння у призначенні щомісячної грошової допомоги на догляд як за інвалідом. За інформацією управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, допомогу призначено.

Вони заслужили на повагу та допомогу. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Численні звернення надходять щодо перевірки правильності обчислення пенсій з урахуванням надбавок, сум індексації та інших доплат. Часто стикаються ветерани і з комунальними проблемами. На жаль, їм інколи доводиться безуспішно ходити по владних кабінетах. Звернувшись на урядову «гарячу лінію» за єдиним багатоканальним телефонним номером, вони мають змогу оперативно отримати відповідь на будь-яке запитання, якщо воно стосується сфери діяльності органів виконавчої влади.

Наприклад, із села Кізомис Херсонської області зателефонував ветеран війни, учасник бойових дій із проханням налагодити електропостачання. За інформацією відділу з питань паливно-енергетичного комплексу Херсонської облдержадміністрації, його відсутність була спричинена аварією на електрообладнанні товариства ПАТ «ЕК «Херсонобленерго». Після виконання аварійно-ремонтних робіт електропостачання до оселі пенсіонера відновили.

Час плине і додає не лише роки нашим ветеранам, а, хоч як це сумно, і хвороби. Шанобливе ставлення до тих, хто на фронті та в тилу здобував велику перемогу над фашизмом, полягає в забезпеченні належних умов для підтримки їхнього здоров’я та активного довголіття, забезпечення ліками. Такі питання фахівці Урядового контактного центру тримають на особливому контролі.

Жителька села Протопопівка Кіровоградської області, ветеран війни, запитувала, чи може вона потрапити на лікування до спеціалізованого обласного госпіталю. Невдовзі її госпіталізували до цього медзакладу.

Напередодні річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні громадяни звертаються із проханням допомогти в розшуку загиблих родичів, надати інформацію про стан утримання могил, передати подяку тим, хто опікується похованнями. Звичайно, низький уклін тим, хто здійснює благодійницькі заходи, акції милосердя, сприяє волонтерському руху серед ветеранів. Ця пошукова робота — вияв глибокої поваги до фронтовиків, збереження славних традицій старшого покоління. А Урядовий контактний центр усіляко сприяє цим заходам.

ПРЯМА МОВА

«Люди можуть обрати найзручніший спосіб звернення»

Валерій ПЛОХІЙ,
директор Урядового
контактного центру:

— Наші працівники з великою шаною ставляться до фронтовиків, ветеранів Великої Вітчизняної війни. Намагаються зробити все, щоб шлях від першого дзвінка до результату був максимально коротким.

Зрозуміло, що ветерани — це люди поважного віку. Їм часто нелегко самотужки скористатися, скажімо, Інтернетом. Та це не проблема. Зателефонувавши на урядову телефонну «гарячу лінію», вони без жодних бар’єрів висловлять зауваження, пропозиції. Фахівці без поспіху вислухають заявника, допоможуть сформулювати запитання, заповнити картку заявника, розтлумачать процедуру розгляду скарги.

На базі Урядового контактного центру об’єднано регіональні контактні центри, телефонні «гарячі лінії», а також довідкові телефонні служби органів виконавчої влади, які входять до структури Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади. Вони наближені до населення певного регіону, знають специфіку місцевих проблем, що допомагає їм оперативно та професійно працювати зі зверненнями.

Дуже зручна й така форма: на нашому веб-сайті розміщено інформаційно-довідкові матеріали, що містять адреси, номери телефонів, графіки роботи органів виконавчої влади, інформацію про порядок надання адміністративних послуг.

Тобто робимо все можливе для усунення всіх перепон для спілкування громадян із владою. Старше покоління може обирати будь-який зручний спосіб звернення.

Та інколи достатньо вчасно надати роз’яснення, проконсультувати, навіть просто поспілкуватися із шанованими людьми, які свою молодість віддали за перемогу над загарбниками. Байдужість ображає найбільше. Уряд і громадськість мають спільний обов’язок створити комфортні умови для їхньої старості, розв’язання нагальних проблем.