СЕЛЕКТОРНА НАРАДА

Перший віце-прем’єр-міністр Андрій Клюєв  наголошує на нестачі кадрів та гальмуванні електронного документообігу
 

Учора перший віце-прем’єр-міністр — міністр економічного розвитку і торгівлі провів селекторну нараду з керівниками усіх регіонів, яка стосувалася питання організації роботи дозвільних центрів на місцях. Обговорювали готовність органів влади до спрощення процедури видачі документів з 1 січня 2012 року, а також переоформлення та видачу дублікатів суб’єктам господарювання через дозвільні центри виключно державними адміністраторами.

За словами Андрія Клюєва, більшість обласних держадміністрацій звітують про повну готовність роботи дозвільних центрів, яких нині в Україні 680. Проте моніторинг, який було проведено протягом жовтня-листопада, засвідчив протилежне: є низка типових проблем, що можуть перешкодити ефективній роботі таких центрів.

Одна з них — недостатня кількість відповідних кадрів. «Нині кількість посад державних адміністраторів в Україні становить 900 осіб. Цього не достатньо. В 2011 році один державний адміністратор опрацьовував в середньому 287 звернень суб’єктів господарювання. За попередніми розрахунками, індивідуальне навантаження з 1 січня 2012-го може збільшитися вдвічі: до 500 і більше звернень», — повідомив перший віце-прем’єр.  

Занепокоєння викликають проблема й рівень кадрового забезпечення дозвільних центрів, що становить 75%. Андрій Клюєв зазначив, що найповільніше процес відбувається в Полтавській (67% необхідної кількості посадовців), Донецькій і Житомирській (70%), Черкаській (71%) та Чернівецькій (72%) областях.

З початку року всі дозвільні центри запрацюють з повним навантаженням. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Урядовець наголосив, що для завершення комплектування інституту державних адміністраторів райдержадміністраціям потрібно терміново подати відповідні кандидатури. «Від правильної організації роботи дозвільних центрів та грамотних кадрових призначень залежить активізація підприємницької діяльності», — наголосив перший віце-прем’єр.

Ефективна діяльність центрів залежить також від їх чіткої взаємодії з місцевими дозвільними центрами. Першочергове значення в цьому процесі відіграє запровадження системи електронного документообігу. «Певні передумови для цього вже створено. Зокрема розроблено необхідне програмне забезпечення, і переважну кількість державних адміністрацій уже підключено до системи електронного документообігу. Найближчим часом слід забезпечити підключення до цієї системи всіх місцевих дозвільних органів», — заявив Андрій Клюєв.

Проте деякі місцеві підрозділи дозвільних органів не поспішають приєднатися до системи. Найменш активними тут є органи державних агентств: з енергоефективності та енергозбереження, автомобільних доріг, лісових ресурсів, гірничого нагляду та промислової безпеки, а також держсільгоспінспекції. 

Урядовець повідомив, що ці та деякі інші проблеми Прем’єр-міністр доручив розв’язати ще наприкінці листопада. На виконання цього доручення 21 облдержадміністрація та Севастопольська міськдержадміністрація поінформували про готовність запровадити з 1 січня 2012 року «єдине вікно». А Луганська, Кіровоградська, Миколаївська, Донецька, Хмельницька обласні та Київська міська держадміністрації не готові до цієї роботи.