ПЕРСПЕКТИВА

Завдяки будівництву сучасних літаків ця галузь економіки отримує перспективу розвитку на роки 

Серійне виробництво військово-транспортного літака Ан-70 дасть змогу державному підприємству «Антонов» мати надійне майбутнє на десятиліття. Про це заявив Прем’єр-міністр Микола Азаров, побувавши на столичному авіазаводі й на власні очі побачивши процес виготовлення цієї довгоочікуваної та багатостраждальної машини.

«Ан-70 — це першокласний сучасний літак, який надзвичайно потрібен. Серійне виробництво цього літака забезпечить заводу надійне майбутнє на десятки років. А разом із заводом — і Україні, бо вона зобов’язана повернути собі статус великої авіаційної держави», — наголосив Микола Азаров.

Прем’єр-міністр пообіцяв державну підтримку ДП «Антонов»: «Уряд підтримуватиме галузь авіабудування, бо це для нас пріоритетна галузь, яка вийшла на шлях розвитку», — цитує слова Миколи Азарова департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабміну. 

Глава уряду підкреслив, що йому надзвичайно приємно взяти участь у церемонії транспортування фюзеляжу першого серійного літака Ан-70 від стапеля до вхідних дверей цеху. «Мені надзвичайно приємно сьогодні бути учасником цієї події. Це найважливіший етап створення серійного літака Ан-70. Боротьба за цей етап була тривалою — майже двадцять років, і вона ще не завершилася. Тому що швидше ми проведемо льотні випробовування, то швидше розпочнемо серійне виробництво, швидше ми у цій нелегкій боротьбі зможемо поставити крапку», — зазначив Прем’єр-міністр.

Першого серійного транспортника довелося чекати багато років. Фото Oлега МAРКЕВИЧA

Завдяки серійному виробництву літаків Ан-70, Ан-148 та Ан-158 державне підприємство «Антонов» за останні два роки створило 1,5 тис. нових робочих місць. Про це заявив віце-президент — директор філіалу ДП «Антонов» «Серійний завод «Антонов» Микола Подгребельний під час перебування Миколи Азарова на підприємстві. «Прийняті за останні два роки півтори тисячі робітників — не межа. Ми плануємо у 2013—2014 роках ще прийняти не менше тисячі робітників», — відрапортував керівник підприємства.

Микола Подгребельний додав, що завдяки серійному виробництву літаків робітники вчасно отримують заробітну плату, яка постійно зростає. Це також дало змогу розвивати соціальну інфраструктуру підприємства. Зокрема, за його словами, було відновлено дитячий табір у Кончі-Заспі, який не працював упродовж останніх десяти років. Нині вводиться в експлуатацію дитячий садочок на 320 місць, приміщення якого 15 років перебувало в оренді.

«Хочу подякувати вам, Миколо Яновичу, за те, що ви особисто і уряд постійно приділяєте велику увагу авіаційному виробництву. Колектив серійного заводу разом із головним підприємством АМТК ім. Антонова  виправдає ваші очікування і вироблятиме літаки в тих обсягах, як це було за радянських часів», — зазначив віце-президент — директор філіалу ДП «Антонов».

У свою чергу Микола Азаров зауважив, що Україна боролася за серійне виробництво Ан-70 із 1993 року: «І ось нарешті перший серійний фюзеляж викочується на оснастку. Це справді радісна подія для нас». Глава уряду підкреслив, що літак має великий ринок, а в авіатранспорті такого типу є велика потреба.

«За цей важкий період ми витримали конкуренцію із найбільшими літакобудівними корпораціями, і поки що випереджаємо їх із точки зору виходу на ринок серійного літака Ан-70. За параметрами та можливістю транспортування будь-яких вантажів і механізмів, зокрема військової техніки, він залишається поза конкуренцією, й на нього є величезний попит. А якщо є попит, то буде й робота для всіх  причетних до проекту», — наголосив Микола Азаров.

Крім того, на думку глави уряду, Ан-70 є одним із прикладів плідної коопераційної співпраці між провідними виробничими колективами України й Російської Федерації. 

Відділ новин
«Урядового кур’єра»