ВСЕ ГЕНІАЛЬНЕ — ПРОСТЕ

Випускники Гарвардського університету винайшли м’яч, який при ударах по ньому здатен виробляти і накопичувати електрику
 

Футбольний м’яч із зарядним пристроєм, який при ударах по ньому здатен виробляти і накопичувати електрику, його розробники назвали Soccket.

Усередині спортивного снаряда розташовується магніт, який при ударах переміщається усередині котушки. При рухах магніту утворюється електричний струм, який заряджає приєднаний до котушки конденсатор. Новинку протестували під час чемпіонату світу з футболу, що проходив у ПАР.

У м’яч вбудований роз’єм для під’єднання адаптера, в який можна включити для зарядки, наприклад, мобільний телефон. Досить пограти м’ячем лише 15 хвилин, і телефон буде повністю заряджений.

Розробники Soccket вважають, що їхній винахід допоможе жителям бідних країн, в чиїх будинках відсутня електрика, приміром, в Африці, де діти зранку до вечора бігають з м’ячем, набити на стільки, щоб потім скип’ятити чай для всієї родини. Хоча навряд чи вони там питимуть чай.

Зазначимо, що інтернет-продажі невеликих партій Soccket винахідники планують організувати до кінця року. Інвестиції в реалізацію проекту планується здійснити за рахунок неурядових організацій і добродійних фондів.

На такому літаку  — хоч над тайгою, хоч над морем, аби сонячно. Фото з сайту amac.epfl.ch 

Гірлянда з… вугра

Співробітник океанаріуму японського міста Камакура використовують можливості електричного вугра як джерело електрики для ялинкової гірлянди, встановленої в приміщенні океанаріуму.

Вугор допомагає включати ілюмінацію на ялинці, коли рухається. Енергію накопичують, а потім передають гірлянді на двометровому святковому дереві дві алюмінієві панелі, що виступають як розподільний пристрій.

Представники океанаріуму заявили, що вважають своє рішення використовувати вугра для святкової ілюмінації вельми оригінальним і екологічним. Як зазначила співробітниця океанаріуму, послуговуватися природними властивостями вугрів було б зручно і в побуті.

Вугор має електричні органи, що займають більшу частину його тіла (позитивний заряд перебуває в передній частині тулуба, негативний — у задній). Сила струму, який виробляє риба, невелика, однак безпосередній контакт з цією істотою може бути небезпечний.

Незабаром тут курсуватиме «зелений поїзд». Фото з сайту go2india.in 

Якби в Екзюпері був сонячний літак

Компанія Solar Impulse розробила перший у світі пілотований літак, здатний тривалий час літати за рахунок сонячної енергії, не використовуючи жодної краплі пального. Лайнер користується енергією, запасеною в акумуляторних батареях, і набирає висоту в денний час.

У 2014 році автори проекту Андре Боршберг (за сумісництвом пілот) і Бертран Піккар планують у кілька етапів облетіти Землю — без використання пального. Для цього готується досконаліша версія літака. Льотчики хочуть довести, що альтернатива невідновлювальним джерелам енергії існує.

А нещодавно вони здійснили міжконтинентальний політ: наприкінці травня літак перелетів зі Швейцарії до Іспанії, а після посадки в Мадриді знову здійнявся у небо і, перелетівши Гібралтар, приземлився у столиці Марокко — Рабат.

За словами керівника польоту, машина, оснащена 12 тисячами сонячних елементів, важить понад 1,5 тонни і розвиває швидкість до 50 кілометрів на годину, та коли літак зловить попутний вітер, то може рухатися й швидше.

Я не лише ялинку, а й весь акваріум можу підсвітити. Фото з сайту insidevancouver.ca

«Королева Гімалаїв» уже в дорозі

В Індії запустили перший «зелений поїзд». Навчальний локомотив, що приводиться в дію енергією сонця, отримав назву «Королева Гімалаїв» і здійснюватиме поїздки між станціями Калка і Шимла.

Поїзд забезпечений 100-ватними сонячними панелями і акумуляторами, що дають йому змогу пересуватися на одній зарядці майже дві доби. Маршрут для запуску першого «зеленого локомотива» був обраний не випадково, адже ділянка залізниці між станціями Калка і Шимла, що включає в себе 102 тунелі і 864 мости, занесений до списку спадщини ЮНЕСКО.

Представник Індійської залізниці Амбала Сангі заявив, що запуск навчального локомотива — це внесок індійських залізничників у збереження крихкої екології Гімалаїв. Якщо навчальний локомотив на сонячних батареях у процесі експлуатації себе добре зарекомендує, то «зелена технологія» буде перенесена і на звичайні поїзди, що курсують між станціями, розташованими в Гімалаях. За оцінками експертів, локомотив, переобладнаний із звичайного в «зелений», стає не тільки легшим на 500 кг, а й простішим в обслуговуванні.