ПРОГРАМА

«Безколісним» киянам давно набридли автівки, які паркуються у місті де попало

Їх водії у свою чергу нарікають, що постійно треба думати — куди приткнути свій «табун кінських сил». Парковок у столиці нині трохи більше ніж на 24 тисячі машиномісць, і цієї кількості катастрофічно мало. Це з’ясував «Урядовий кур’єр», досліджуючи тему у номері від 17 квітня. Фахівці зауважують: щоб досягти рівня європейських міст у забезпеченні паркомісцями, їх потрібно не менш ніж на 500 тисяч машиномісць. У європейських столицях забезпечення машино-місцями становить у середньому 16–17% від кількості жителів міста, у нас же — удвічі менше.

Втім, тішить, що за вирішення цього питання (поки що лише на рівні проекту) взялися депутати Київради. На пленарному засіданні у середу вони прийняли за основу проект рішення про «Програму розвитку єдиного паркувального простору в м. Києві до 2015 року». Прес-служба міської ради повідомила, що її розроблено з урахуванням світового досвіду. Пропонується збільшити кількість місць паркування та зберігання автотранспорту майже вдвічі — на 22 609 машиномісць. Заплановано спорудити:

паркінги — 4050 машиномісць;

паркувальні майданчики на проїзній частині — 4000 машиномісць;

паркувальні майданчики на тротуарній частині — 300 машиномісць;

спеціально обладнані паркувальні майданчики — 754 машиномісця;

паркувальні майданчики на відокремлених просторах — 10 000 машиномісць;

екопарковка «Зелений острів» — 2000 машиномісць;

«перехоплювальні» паркувальні майданчики — 1505 машиномісць.

Усім хочеться поставити автівку так, щоб вона нікому не заважала, але куди? Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

До всього, нова програма передбачає облаштування паркоматами 160 паркувальних майданчиків. А це дасть можливість значно збільшити податкові надходження до державного бюджету та до бюджету Києва, в тому числі збільшення нарахування та сплати збору за місця для паркування має зрости приблизно на 70%.

Як зазначають автори Програми розвитку єдиного паркувального простору, її реалізація також дасть змогу зменшити затори, звільнити тротуари від автомобілів, підвищити рівень надання послуг із паркування тощо.

От тільки коли мрія столичних водіїв здійсниться, поки що невідомо. Бо від проекту до втілення – ще явно не один крок.

— Ця програма має стати дороговказом для вирішення питання з парковками у місті на найближчі роки. Втім, оскільки питання дуже важливе, перш ніж його затверджувати, необхідно врахувати всі зауваження, які під час пленарного засідання надійшли від депутатів Київради», — прокоментувала документ заступник міського голови — секретар Київради Галина Герега.

Та поки робоча група зі складу депутатів Київради доопрацюватиме програму, столичні служби вже готують місця для цивілізованих стоянок машин. У прес-службі КМДА розповіли, що КП «Київпарктрансервіс» навіть запропонував кілька десятків майданчиків, на яких можна облаштувати паркінги. Також уже підраховано, скільки грошей треба для реалізації програми. Загалом це 940 605 000 гривень. Отже, будемо сподіватися, що депутати Київради не зволікатимуть із доопрацюванням програми. Бо набридло на газоні паркуватись, сусіди сваряться.