Про одну з бід Російської імперії, яка дісталась нам у спадок, а саме про дороги, не говорить лише ледачий. Торік ця тема була в центрі уваги чи не всіх засобів масової інформації. Нині знову вона на порядку денному. Яка ситуація у регіонах нині, повідомляють кореспонденти «Урядового кур’єра».

Закарпаття. Якості без грошей не буває 

Василь БЕДЗІР,
«Урядовий кур’єр»

Увесь минулий рік закарпатці нарікали на поганий стан більшості автомобільних шляхів. Він, за словами начальника Служби автодоріг у Закарпатській області Василя Марковича, насамперед був пов’язаний із незадовільним фінансуванням. Усього роботи з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту доріг, а також їх експлуатаційного утримання було профінансовано у обсязі 107,1 мільйона гривень із державного та 3,3 мільйона гривень з місцевого бюджетів. Недоотримали 52,6 мільйона гривень, або 30,9 відсотка запланованої в бюджетах суми.

Нинішній рік, вважає начальник обласного автодору, може стати роком зрушень у галузі. Шляховики підготували об∂рунтовані пропозиції для здійснення ремонтів і обслуговування доріг області на загальну суму 410 мільйонів гривень. Окремо у пропозиціях передбачено виділення 315 мільйонів гривень на продовження робіт зі спорудження об’їзду села Ракошино на дорозі Київ — Чоп та будівництво об’їзної довкола Берегового. На них закарпатці чекають багато років. Особливо першої з них, адже те, що шляху нема, значно ускладнює сполучення між найбільшими містами області Ужгородом і Мукачевим, а безперервний рух автомобілів через населений пункт призводить до аварійних ситуацій зі смертельними наслідками.

— Не терпить зволікання і початок прокладання сучасної нової міжнародної автомагістралі. Її будівництво на своїй території угорці довели до кордонів із нашою країною, тепер черга за українською стороною. На нашому боці ця дорога з’єднається з міжнародною автомагістраллю поблизу села Дийда Берегівського району, — сказав головний закарпатський шляховик.

У січні дорожні підприємства Закарпатської області теж не марнували часу. Завдяки теплим погодним умовам і відсутності снігу ліквідовували ями та вибоїни.

— Ямковий ремонт у січні виконано заздалегідь виготовленим холодним асфальтобетоном, а також гарячим асфальтобетоном на площі 7570 квадратних метрів, зокрема на дорогах державного значення 4390 та місцевого значення 3180 квадратних метрів. Особливо активно ця робота тривала на Мукачівщині, Виноградівщині та Берегівщині. Щойно дорогу буде звільнено від снігу, який останніми днями вкрив майже всі автошляхи області, дорожні роботи буде продовжено, — зазначив Василь Маркович.

Безперервний автопотік руйнує старе покриття на дорогах Берегівщини. Фото з сайту karpaty.kurorts.com

Полтавщина. Без кредитів — ні «тпру», ні «ну»

Олександр ДАНИЛЕЦЬ,
«Урядовий кур’єр»

Про те, що автомобільна дорога М-03 Київ — Харків — Довжанське, що є складовою національного транспортного коридору Європа — Азія, перебуває у стадії капітального ремонту, писано-переписано. Молодці дорожні будівельники, що зробили гарну дорогу на відрізку Київ — Пирятин, але ж треба рухатися далі в напрямку Лубен та Полтави, а потім просуватися й до Харкова. Але наразі цей рух більше нагадує топтання на місці. Чому?

Як повідомили у Державному агентстві автомобільних доріг (Укравтодор), у них немає на це коштів, а міжнародні фінансові організації, які надають кредити, не поспішають із черговими траншами.

— Нині ми завершили роботи по 126-й кілометр, це поблизу Пирятина. Із 126-го по 191-й — до в’їзду в Лубни — контракт продовжено до 1 липня 2014 року. Якщо отримаємо третій кредит, то продовжимо роботи на ділянці дороги від Полтави до Харкова, — коментує ситуацію заступник голови Укравтодору Олександр Харченко.

А якщо дорожники не отримають черговий і наступні транші? То частина автомагістралі буде, як у Європі, а решта буде вся у вибоїнах, які потребуватимуть постійних поточних латань. Старі люди мають рацію, коли кажуть, що надійніше обходитися власними силами і ні від кого не залежати.

ДОВІДКА «УК»

У вересні 2012 року Світовий банк затвердив позику в сумі 450 мільйонів доларів на реалізацію Проекту поліпшення автодоріг і безпеки руху-2, у який внесено реконструкцію ділянки дороги Лубни — Полтава й ремонт інших ділянок. Проект поліпшення автомобільних доріг і безпеки руху-1 затверджено у 2009 році із сумою позики 400 мільйонів доларів. Кошти пішли здебільшого на ділянку Бориспіль — Лубни.