Зима, хоч уже на календарі грудень, знову застала нас зненацька — і столицю засипало снігом. Кияни переймаються: чи не повториться березнева ситуація, коли снігопад практично паралізував столицю, всі служби працювали в авральних умовах, і ніяк не могли впоратися. Після того колапсу влада запевнила, що зробила висновки і подбала про те, щоб він не повторився, коли знову місто засипле «білими мухами». І ось — засипало…

Як корова на льоду

Машина, що переїжджала через трамвайну колію, нагадувала славнозвісну корову на льоду: так буксувала, що, здавалось, колеса роз’їжджалися у всі чотири боки. Сама по собі посунулася у бік автівки, що стояла поряд. Та почала вивертати, хоча точніше сказати, викручуватись. Тільки дивом їм вдалося «не поцілуватись». А ось іншому легковику пощастило менше: у нього в’їхала маршрутка, причому ще не доїжджаючи до рейок…

Каверзи снігопаду, який у столиці не припиняється вже другу добу поспіль, водії відчувають повною мірою. А тут ще й пішоходи «допомагають», ніби дражнячись: стоїть собі тітонька хвилину, дві-три, а потім робить рух, нібито бажаючи перейти дорогу, притому навіть не на пішохідному переході. Машини, що акуратно повзуть проїжджою частиною, зупиняються. Тітонька розвертається в інший бік і знову починає рахувати ворон. Тільки-но автівки рушають, вона знову робить спробу перейти, а потім буквально біжить через дорогу. Ось такі картинки довелося спостерігати вчора.

Втім, у ці дні легковиків на дорогах столиці поменшало. Заступник голови Київської міської державної адміністрації Михайло Костюк в ефірі ТРК «Київ» попросив столичних водіїв утриматися від поїздок власним авто і пересісти на громадський транспорт до стабілізації погоди. До цього ж закликала і Державна служба з надзвичайних ситуацій. Частина водіїв легковиків прислухалися чи то до цих порад, чи то до здорового глузду. А ті, хто все-таки ризикнув виїхати своїм авто, нарікали: «Дороги не розчищені, хіба що утрамбовані транспортом. Хтось грейдери бачив?». Скаржилися і на затори. Щоправда, вчора вони були «лише» 9-бальними, тоді як позавчора — всі 10 балів.

Не у захваті й ті, хто добирався на роботу громадським транспортом. «Їхала від Чоколівки до метро «Шулявська», тягучка була і вчора, і сьогодні! Шлях, який маршрутка долає за 10–15 хвилин, нині розтягується на 35–40. Снігоприбирачів ніде не бачила», — скаржиться жителька Чоколівки Марина. Валентина з Троєщини теж розповіла про не вельми комфортне добирання на роботу. «Тролейбус ледве повз, бо слизько. На тротуарах узагалі ніхто й не думав чистити. Люди йдуть, втоптують сніг. А снігоочисна техніка, як хом’ячки з анекдота: «Ви їх не бачите, а вони існують!», — намагається жартувати жінка.

Техніка таки існує!

Хоч, яка виявилося, снігоприбирачі таки існують і навіть працюють. Так, за повідомленням КМДА, 9 грудня в першу зміну на очищенні автошляхів міста було задіяно 331 одиницю снігоприбиральної техніки «Київавтодору» та 420 працівників, а у другу зміну — 259 одиниць техніки та 108 автодорівців. На посипання доріг та вулиць столиці використано 2028 тонн солі, 2092 тонни піщано-соляної суміші, 6 тонн фрикційних матеріалів.

Чому ж люди скаржаться на те, що техніки не видно? На це запитання у прес-службі Михайла Костюка «Урядовому кур’єру» відповіли, що спеціалізована техніка в основному працює вночі, коли автівок мало, адже інакше снігоочисні машини не можуть проїхати. Загалом за ніч з 9 на 10 грудня у місті від снігу очистили 148 основних вулиць. А ось у ранковий чи вечірній час під час заторів трактори і грейдери тільки заважатимуть. Удень, як правило, посипають піщано-соляну суміш, а ввечері розчищають, однак, зауважили нам, наявної техніки для Києва недостатньо.

За ситуацією на дорогах стежать і рятувальники. Нині на території Києва розміщено приблизно 20 одиниць техніки для вилучення застряглих автомобілів із заметів. Утім, як зауважила «УК» керівник прес-служби Головного управління ДСНС Світлана Водолага,  послуги цієї техніки знадобилися всього один раз, 9 грудня, коли на Броварському проспекті внаслідок зіткнення автомобілів Skoda з Daewoo Lanos водія останнього затиснуло між сидінням та панеллю приладів. Рятувальники прибули за кілька хвилин після виклику, за допомогою бензоріза дістали постраждалого з авто і передали медикам. Та, як зазначила Світлана Водолага, рятувальники оцінюють стан доріг у ці заметільні дні як більш-менш нормальний.

Двірників  контролюють

«Біля під’їздів у нашому будинку на Чоколівці сніг не розчищений. Рятує тільки, що вранці люди, йдучи на роботу, його втрамбували!» — бідкається киянка Марина. Оксана з Оболоні і Тамара з Троєщини не скаржаться, у них усе гаразд. «Тільки не думайте, що це двірники прибрали, це консьєржі потурбувалися!» — в один голос кажуть дівчата. Втім, столична влада стверджує, що й двірникам роботи вистачає. За інформацією прес-служби КМДА, вранці 10 грудня на розчищенні житлового сектору столиці від снігу було зайнято 5257 двірників. Аби людям зручніше було ходити, на посипання прилеглої до будинків території використали 174,4 тонни посипальних матеріалів, а також було задіяно 282 одиниці спецтехніки. Та, вочевидь, інтенсивність снігопаду потужніша, ніж інтенсивність роботи двірників, тож вони і не встигають впоратися з навалою «білих мух».

Та все-таки, вочевидь, скарги киян на те, що не скрізь вчасно розчищаються прибудинкові території, небезпідставні. Це помітили і контролюючі структури. Департамент міського благоустрою відпрацював механізм ефективного контролю за організацією прибирання снігу. Затверджена схема оперативного контролю, зокрема, на зимовий період за кожним районом Києва та балансоутримувачем територій закріплені інспектори департаменту міського благоустрою та КП «Київблагоустрій». І ось уже є перші «штрафники». Так, за 9 грудня, як повідомила прес-служба КМДА, інспекторами департаменту, КП «Київблагоустрій» спільно з інспекторами районних відділів контролю за благоустроєм було внесено 434 попереджувальні приписи на тих, хто неналежно прибирав балансові та прилеглі території від снігу. Зокрема, це власники тимчасових споруд та комерційних підприємств, установ та організацій. Також було складено 13 адміністративних протоколів.