КОНТРАКТ

Під час міжнародного авіакосмічного салону панамська компанія замовила 15 літаків Ан-158 та Ан-148

Російська лізингова компанія ВАТ «Ільюшин Фінанс Ко.» (ІФК) під час міжнародного авіасалону «Farnborough-2012» (Лондон, Великобританія) підписала договір купівлі-продажу 15 регіональних реактивних літаків Ан-148 та Ан-158 із панамською лізинговою компанією «South American Aircraft Leasing SA». Документом передбачено, що «ІФК» виступає як продавець цих літаків та організатор фінансування операції, а латиноамериканський партнер — як лізингодавець придбаних літаків для авіакомпаній Карибського басейну та Африки, повідомляє прес-служба ДП «Антонов». Ціну контракту не оголошують, але за каталожними цінами вона може становити приблизно $420 млн.

Контракт передбачає поставку в Панаму перших трьох літаків Ан-158 протягом трьох місяців починаючи з грудня 2012 року, а також опціон на поставку п’яти Ан-158 і семи Ан-148 протягом 2013-2014 рр. Ан-158 будуть побудовані на «Серійному заводі «Антонов». Їх передача «ІФК» здійснюватиметься згідно з контрактами, підписаними між цією компанією та ДП «Антонов» у 2010 та 2011 роках, зазначили у прес-службі підприємства. Так, за угодою 2010 року між компаніями підписано угоду на 10 твердих замовлень Ан-158 і 10 в опціон, які в 2011-му отримали статус «твердих». Тобто ДП «Антонов» має поставити «ІФК» 20 літаків, 10 з яких до 2014 року, інші — пізніше, —  пояснили у прес-службі ДП «Антонов».

На уточнююче запитання «УК», чи встигне завод виконати замовлення в обумовлені терміни, у прес-службі відповіли, що вже нині сім АН-158 перебувають у різній стадії готовності. Один з них у процесі кінцевого складання, тобто виконати замовлення реально.

За словами прес-секретаря «Ільюшин Фінанс Ко.» Андрія Липовецького, це перший твердий контракт у рамках договору з «Антоновим» на поставку двадцяти Ан-158, де є кінцеві покупці. «Поки що ми ексклюзивні одержувачі цих літаків з українського заводу. Ан-148 збиратимуть як на воронезькому заводі ВАЛТ, так і на «Антонові». Все залежатиме від того, хто першим зможе виконати поставку. На сьогодні, за нашими даними, у ВАЛТ вже є два готових Ан-148», — уточнив він.

За оцінками російської «ІФК», потреба ринку в літаках сімейства Ан-148/158/168 до 2025 року оцінено в не менш як 400 машин. За даними ДП «Антонов», портфель замовлень на Ан-148 і Ан-158 до 2025 року оцінюється сьогодні в більш ніж 150 машин.  На авіазаводах же зазначають, що нині стоїть завдання якнайшвидшого нарощування обсягів серійного виробництва Ан-148/158 до 30—40 машин на рік. Адже перехід від нульової рентабельності до прибутку, як свідчить світова практика, можливий після випуску 30—40 літаків у рік.

Сім Ан-158 перебувають у різній стадії готовності, один з них у процесі кінцевого складання. Фото з сайту airliners.ne

ДОВІДКА «УК»

 Літак Ан-148-100 призначений для перевезення 68—85 пасажирів на відстань 2—4,4 тис. км, Ан-158 —  99 пасажирів на відстань 2,5 тис. км і 62 пасажирів — на 4,2 тис. км. Каталожна ціна літака становить $ 25—30 млн.  Програма Ан-148 реалізується в широкій міжнародній кооперації за участю 214 компаній з 14 країн світу. Серійними виробниками Ан-148 виступають філія ДП «Антонов» «Серійний завод Антонов» (Київ) і ВАТ «ВАЛТ» (Воронеж, РФ).

ЕКСКЛЮЗИВ

Олександр КІВА,
віце-президент ДП «Антонов»:

— Щодо угоди «ІФК» з панамською компанією, то ми уточнюємо її умови і яка частка України в цьому. На сьогодні відомо, що 40—60% — це те, що отримує Україна від угоди з урахуванням наших партнерів. Це справді вигідна для нас угода. Гадаю, що замовленням 15 Анів на цьому авіасалоні ми не обмежимось. Наступного тижня буде розставлено всі крапки над «і» в попередніх домовленостях із кубинською авіакомпанією на поставку шести Ан-148-100. Крім того, нині йдеться про підписання контрактів з низкою замовників, насамперед із регіону Латинської Америки. Зараз ми не готові озвучити, яких саме, бо ще триває переговорний процес.

Великий інтерес на авіасалоні й до нових перспективних розробок ДП «Антонов». Зокрема транспортного Ан-178, льотні випробовування якого плануються в 2014 р., 89-місного Ан-148-200, Ан-148-300, що зможе доставляти VIP-пасажирів на відстань до 7000 км, авіаційний комплекс морського патрулювання і протидії Ан-148-300МП. Тенденції розвитку світового ринку свідчать, що останній буде затребуваний як у військовому, так і в цивільному секторах. Потреба в Ан-178 оцінюється в 400 одиниць. Окрім вищеназваних, «Антонов» представляє на авіасалоні  програми модернізації легкого транспортного літака Ан-32 і важкого транспортного літака Ан-124-100 «Руслан», завершення випробувань модернізованого військово-транспортного літака короткого зльоту і посадки Ан-70, а також свої широкі можливості у виконанні повітряних перевезень важких і нестандартних вантажів.