Кожна людина хоче бачити територію, прилеглу до її будинку, чистою та затишною. Закон під благоустроєм розуміє комплекс робіт з розчищення, осушення та озеленення території, а також санітарного очищення, зниження рівня шуму,  створення умов щодо захисту і відновлення  сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, протягом 2013 року з питання благоустрою на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло понад 15 тисяч звернень від громадян. Найбільш актуальні — щодо ремонту доріг, припинення незаконного будівництва, ліквідації стихійних сміттєзвалищ.  А ще люди просили відновити вуличне освітлення, облаштувати дитячі майданчики на прибудинкових територіях, відремонтувати дороги до населених пунктів, розчистити вулиці та прибудинкові території від снігу. 

Майже дві тисячі звернень  — скарги на незаконну забудову територій. Так, жителька селища Опішня Полтавської області просила сприяння у знесенні самовільно збудованих господарських споруд, які обмежують проїзд пожежного автомобіля. Виконавчий комітет селищної ради прийняв рішення про знесення самочинно зведених об’єктів, які перешкоджають під’їзду спеціальної техніки до гаражів та житлових будинків. Наразі питання вирішено повністю. 

Актуальними є питання, пов’язані із неналежним та незаконним функціонуванням сміттєзвалищ. Наприклад, пенсіонерка, ветеран  праці з міста Малин Житомирської області звернулася щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища. Проблема розв’язана повністю, про що заявниця повідомила фахівцям центру.

Також зросла кількість звернень щодо забезпечення питною водою, відновлення роботи бюветів, проведення  централізованого водопостачання. Так, жителька села Осипенко  Дніпропетровської області звернулася з проханням відновити централізоване водопостачання села. Солонянська райдержадміністрація поінформувала, що водопостачання населеного пункту відновлено. Під час зворотного зв’язку заявниця  підтвердила, що нині з водою у селі все гаразд. 

Заявників також турбують питання відновлення вуличного освітлення в населених пунктах. Зокрема, жителька Мелітополя Запорізької області просила допомоги у відновленні зовнішнього освітлення однієї з місцевих вулиць. Міськрада питання повністю вирішила.

Чимало скарг і щодо впорядкування дитячих майданчиків, перенесення їх подалі від автомобільних доріг, недопущення розміщення автомобільних паркувань поряд із ними або на їх місці. Так, жителька Кам’янця-Подільського Хмельницької області просила облаштувати дитячий майданчик на прибудинковій території. Міськрада поінформувала, що КП «Добробут» роботу виконало, що підтвердила заявниця. А на скаргу одеситки щодо заїзду та паркування автомобілів на території дитячого майданчика міськрада повідомила, що КП «Житлово-комунальний сервіс «Чорноморський» встановив перешкоду, яка відтепер обмежує заїзд автотранспорту на територію майданчика.

Загалом за період з  27 січня по 3 лютого на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулося 12 013  заявників. 

0800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua