У підземних сховищах НАК «Нафтогаз України» достатньо газу, щоб українська газотранспортна система забезпечила його надійне транспортування до країн Європейського Союзу та постачання споживачам на вітчизняному внутрішньому ринку в осінньо-зимовий період.

Як повідомив заступник голови правління компанії Вадим Чупрун, нині Україна накопичила близько 17,6 мільярда кубометрів природного газу в підземних сховищах (з урахуванням ПСГ «Глібовське», розташованого на території Криму). Наступного місяця закачування газу в сховища буде продовжено, а його обсяги залежатимуть від температурних режимів і заявок з боку європейських споживачів. За даними НАК «Нафтогаз України», нині добовий обсяг закачування газу становить близько 50 мільйонів кубометрів — такий обсяг потрібен для задоволення неухильного попиту на блакитне паливо в країнах Євросоюзу.

Вітчизняна ГТС, переконані в уряді, ще довго служитиме Україні та Європі. Фото УНIAН

Приміряти роль хаба

З огляду на стратегічне значення української газотранспортної інфраструктури для зміцнення енергетичної безпеки Європи, яке підтверджують у Євросоюзі, український уряд має намір реалізувати комплекс заходів для створення на базі української ГТС газового хаба, який відіграватиме ключову роль у забезпеченні стабільної роботи європейського енергетичного ринку.

Експерти зазначають, що практично на кордоні з країнами, що входять до ЄС, розташовано унікальну систему ПСГ із загальною активною місткістю, що перевищує 31 мільярд кубометрів газу. Враховуючи цей чинник, створення хаба на території України може бути надзвичайно цікавим як для України, так і для країн ЄС, насамперед розташованих у Східній та Центральній Європі.

Прем’єр-міністр Микола Азаров переконаний, що у нашої країни є великі можливості відігравати важливу роль на Європейському континенті, оскільки вона має унікальне геополітичне розташування і володіє значними запасами вуглеводнів.

Тому глава уряду доручив віце-прем’єр-міністрові Юрію Бойку до листопада цього року розробити Концепцію розвитку мережі українських ПСГ і модернізації ГТС. Очікується, що презентація документа відбудеться напередодні саміту у Вільнюсі, на якому заплановано підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС.

В інтересах континенту

На думку Комісара ЄС з питань енергетики Гюнтера Оттінгера, найближчими роками інвестиції міжнародних інституцій «вдихнуть нове життя» в українську газотранспортну систему, йдеться в повідомленні Інформаційно-аналітичного бюлетеня КМУ.

З огляду на події у Північній Африці, аварію на японській атомній електростанції «Фукусіма» і перегляд рядом європейських країн стратегії використання атомної енергетики у бік скорочення кількості АЕС, потреба Європи в російському газі зростатиме, і його транспортування через Україну не скоротиться. Тому модернізація ГТС і розвиток мережі українських підземних сховищ газу відповідають інтересам не лише України, а й партнерів нашої країни — Євросоюзу та Росії.

За розрахунками експертів провідної британської консалтингової компанії Mott MacDonald, порівняно недорогі ремонти дадуть змогу підтримувати українську ГТС у нормальному робочому стані до повної модернізації. За оприлюдненими даними, реконструкція та модернізація потребуватиме залучення НАК «Нафтогаз України» щонайменше 4,8 мільярда доларів інвестицій за сім років.

У НАК «Нафтогаз України» загальну вартість реконструкції української ГТС оцінюють у 5,3 мільярда доларів. Такі інвестиції будуть здатні забезпечити щорічний транзит газу до Європи обсягом 145 мільярдів кубометрів газу до 2030 року. 

Відділ новин
 
«Урядового кур’єра»