20 квітня 1967 року в Радянському Союзі було введено Державний знак якості СРСР. Використовувати його мали право від двох до п’яти років підприємства, високу якість продукції яких підтверджували результати державної атестації. Цей знак стимулював роботу заводів та фабрик, його ставили на якісно вироблені ними товари, за якими (мені це розповідали в дитинстві) «бігали» й мої батьки.

Згадала про ті часи не випадково: всі товари (це навіть не обговорюється) мають відповідати високим стандартам якості та безпечності. Але й серед них (це цілком природно) споживач хоче обрати найкращий. Тому виробнича змагальність повинна бути. І Всеукраїнський конкурс якості продукції (товарів, робіт, послуг) «100 найкращих товарів України», який вперше було проведено 2003 року, мав стати для вітчизняних виробників таким заохоченням.

До речі, до 2016-го в конкурсі з якості взяли участь майже 11 тисяч вітчизняних підприємств, установ та організацій. Вони відзначилися як творці позитивного іміджу України у світі й довели, що наша продукція може бути конкурентоспроможною. Нею вітчизняним виробникам вдалося навіть наситити ринок України, задовольнивши певною мірою потреби й очікування споживачів.

Андрій Бублик вже 8 років очолює департамент, який відповідає за зв’язки з громадськістю та державними установами.

Прогнозований результат

Підприємство «Кока-Кола Беверіджиз Україна» належить до числа саме таких виробників очікуваної споживачами продукції: стабільний лідер на українському ринку безалкогольних напоїв упродовж 25 років забезпечує співвітчизників не лише якісними напоями Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, природною питною водою Bonaqua, соками та нектарами Rich, Rich kids, холодним чаєм Nestea, енергетичними напоями Burn, Gladiator, а й демонструє відданість найвищим світовим стандартам у виробничій галузі (продукція заводу отримала міжнародні сертифікати ISO 9001, PAS 223, FSSC 22000). Нині інвестиції системи «Кока-Кола» в економіку України становлять понад 400 мільйонів доларів США.

Тому Bonaqua у всеукраїнському конкурсі 2015 року випередила інші питні води, які виготовляють в Україні. Лише під Броварами зі свердловин сеноманського (220 метрів) та юрського (360 метрів) горизонтів земної кори, які віками накопичували живильну енергію (наймолодшому горизонту 17 тисяч років), видобувають таку воду. Глибина свердловин (а їх на заводі 10), якість труб та обслуговування убезпечують Bonaqua від забруднень домішками антропогенного походження.

— Видобуту з горизонтів воду ми перемішуємо за певною пропорцією, отримуючи ідеальне сполучення сольового балансу, — каже директор зі зв’язків з державними установами та комунікацій «Кока-Кола Беверіджиз Україна» Андрій Бублик. — На поверхні свердловини огороджено спеціальним парканом і закрито окремими невеликими цегляними спорудами, устаткованими відеообладнанням. Щопівгодини на підприємстві перевіряють якість води. Уся вода, яку використовують для виробництва напоїв, відповідає, а за деякими показниками і перевищує стандарти, встановлені Всесвітньою організацією охорони здоров’я та законодавством України. Щомісячно проводять незалежний забір зразків продукції з магазинів, які перевіряють у спеціалізованій аналітичній лабораторії «Кока-Кола» в Індії на відповідність до вимог стандартів компанії з якості. Діє на заводі програма щорічного аналізу в незалежній німецькій лабораторії SGS Institut Fresenius, обладнання якої дає змогу визначати, чи не потрапили до води наприклад пестициди, які в Україні ніколи не використовували. Тому з упевненістю можу сказати, що Bonaqua — унікальна корисна вода в Україні і подібної в нашій державі не виробляє ніхто.

На підприємстві працюють 10 найсучасніших ліній. За годину з конвеєра однієї з ліній заводу сходить приблизно 50 тисяч пляшок продукції.

Кожна шоста пляшка

Цікавий факт: вік води становить приблизно 4,5 мільярда років. Її запасів, здавалося б, має вистачити на всіх. Але тільки 2,5% загальної кількості живильної вологи придатні для споживання. В ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» бережно ставляться до цього неоціненного дару природи: на виробництво 1 літра готової продукції на заводі витрачають 1,91 літра води зі свердловини. Остання цифра містить і ту частину рідини, що використовують для миття виробничих ліній. Після цієї виробничої операції воду повторно використовують на автомийці, і лише потім вона надходить до найсучасніших очисних споруд відкритого типу. Заводська вода живить озеро, в якому водиться риба.

— Можете уявити виробничі можливості тільки однієї виробничої лінії, — веде далі розповідь Андрій Анатолійович, — якщо за годину з конвеєра однієї з ліній заводу сходить приблизно 50 тисяч пляшок продукції. А загальна кількість ліній — 10. Узагалі 2015 року кожна шоста пляшка питної води, яку було продано в Україні, мала броварську прописку. ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» — беззаперечний лідер на безалкогольному ринку в нашій державі. Щодня до 200 сорокатонних вантажівок із продукцією виїжджають у рейси з території заводу.

Кока-Кола — це не тільки чудові напої, а й сучасне виробництво, тому на заводі часто бувають екскурсії, під час яких можна на власні очі побачити, як народжуються всесвітньо відомі напої.

Найбільший завод у компанії

 1998 року, коли під Броварами запрацювала перша виробнича лінія ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна», авторитетне видання International Food Engineering визнало український завод найпрестижнішим та найсучаснішим серед усіх заводів Coca-Cola в Європі. Нині тут працюють 4 PET-лінії з розливу солодких газованих напоїв у пластикові пляшки об’ємом 0,5, 1, 1,5 та 2 літри, лінія з розливу в банку об’ємом 0,25, 0,33 та 0,5 літра, лінія з розливу в скляні пляшки, 2 лінії з розливу соків, лінія з розливу сиропів для апаратів ресторанів швидкого харчування, асептична лінія з розливу холодних чаїв Nestea об’ємом 0,5 та 1,5 літра.

На підприємстві працюють приблизно 1500 осіб, кожна з яких у суміжних галузях української економіки забезпечує роботою ще шістьох людей. До речі, 96% постачальників ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» (майже 1400 різних підприємств) мають українську прописку. Робота в компанії вважається конкурентною перевагою та важливим досвідом для кар’єри. Не випадково з 2004 року на підприємстві діє програма стажування для випускників вишів. А ще в ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» працівники мають усі підстави для самореалізації: тут схвалюють знання англійської мови (70—80% колективу володіють нею), бо завод входить до складу світової компанії. Попередній директор підприємства Віталій Заваженко нині, наприклад, керує кількома заводами в Нігерії. А починав у Броварах із роботи оператора на окремій лінії.

— Наше підприємство, — каже з гордістю Андрій Бублик, — надійний партнер для понад 87 тисяч магазинів, ресторанів, супермаркетів та інших торговельних компаній. Підтримуємо також малих незалежних реалізаторів, проводимо різноманітні навчальні програми для операторів в індустрії безалкогольних напоїв для зростання їхніх доходів та прибутків.

До речі, підприємство кілька років поспіль бере участь не лише у Всеукраїнському конкурсі якості продукції. Для нас «100 найкращих товарів» — це не красива рамочка на стіні, а результат аудиту державними органами, якість та безпечність продукції. Не випадково разом із цією нагородою ми отримали торік ще й бурштинову зірку Асоціації виробників пива та безалкогольних напоїв «Укрпиво». За останні чотири роки цю нагороду присуджували вперше. Ми отримали її як компанія, що демонструє найдинамічніший розвиток. Це престиж наших торгових марок.

У ситуації, коли всі кричать про кризу, зраду, ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» працює зі зростанням і своєчасно та в повному обсязі сплачує податки. Торік, наприклад, до бюджету ми перерахували 455 мільйонів гривень.

«Смарагдове місто»

Коли ж наша розмова вже добігала кінця і я попросила Андрія Анатолійовича поділитися планами компанії на 2016 рік, директор зі зв’язків із державними установами та комунікацій заговорив про... «Смарагдове місто». Я одразу не зрозуміла, про що йдеться, поки не згадала, що таку назву має центр соціальної реабілітації дітей-сиріт у місті Святогірську Донецької області. У центрі перебуває нині понад 500 дітей, переселених із восьми сиротинців, вивезених українськими вояками із зони бойових дій на сході України.

— Цього року ми започатковуємо великий проект, — голос Андрія Анатолійовича став серйозним. — Він стосується не лише благодійних вантажів, як-от надання торік безоплатно понад 150 тисяч літрів нашої продукції соціально незахищеним верствам населення. У Святогірську ми взяли на себе відповідальність про майбутнє дітей: забезпечили «Смарагдове місто» медикаментами, одягом, взуттям, обладнали чотири спортивні класи, 30 дітям з вадами зору закупили окуляри. Кожна з 10 вантажівок наших караванів заповнена товарами, без яких центр не міг існувати. Окрім того, підприємство допомогло багатьом дітям надолужити згаяне в навчанні, забезпечивши через інтернет їхнє спілкування зі столичними вчителями за програмою iLearn. А з цього року для усіх випускників центру започаткували разом із ГО «Освіторія» освітню програму «Перша професія». Усі охочі мають нагоду здобути професію кухаря та перукаря.

Директор зі зв’язків із державними установами та комунікацій «Кока-Кола Беверіджиз Україна» запевнив також, що 2016 року компанія прагне залучити до цього проекту щонайменше 1300 дітей. А до 2020 року кількість охоплених увагою та піклуванням таких дітей сягне 20 тисяч. Підприємство закликає українські компанії долучатися до цієї благородної справи.

 Тетяна ПАРФЕНЮК
для «Урядового кур’єра»

Володимир ЗАЇКА (фото),
«Урядовий кур’єр»