У рамках проведення реформи системи надання житлових субсидій з 1 травня 2015 року в країні встановлено новий порядок спрощеного призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Для оформлення житлових субсидій громадянам необхідно було подати два документи (особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія призначатиметься на підставі раніше поданих документів): заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. 

19 червня нинішнього року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (щодо нарахування субсидій пенсіонерам та інвалідам)». Зміни до закону передбачають, що одиноким непрацюючим пенсіонерам та непрацюючим інвалідам субсидії призначатимуть автоматично, без їхнього звернення до органу соціального захисту населення. Тоді як усі інші мають надати довідки про доходи зареєстрованих громадян. 

З початку 2015 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 9300 звернень з питань надання субсидій і компенсацій на послуги житлово-комунального господарства. Крім того, на майже 170 тисяч звернень працівники центру надали консультації, роз’яснення та довідкову інформацію щодо контактних даних територіальних органів соцзахисту. Найбільше таких звернень надійшло від жителів м. Києва, Дніпропетровської, Львівської та Харківської областей. 

Серед зареєстрованих звернень понад тисяча стосувалася оскарження дій працівників територіальних органів соціального захисту населення, які відмовляли у прийомі документів або призначенні субсидії. Крім того, заявники зверталися по детальні роз’яснення щодо спрощеного порядку отримання житлових субсидій. Таких звернень надійшло понад 500. 

Чимало громадян нарікало на затягування розгляду документів для призначення субсидії та відсутності повідомлень про її призначення чи відмову у призначенні, неотримання зразків документів та просили їх надіслати. Були  непоодинокі звернення щодо надання компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги. 

Так, заявниця з м. Дубне Рівненської області звернулася з проханням посприяти у призначенні її батькові (пенсіонер, дитина війни) субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, оскільки в УПСЗН м. Дубно відмовляють у її призначенні. 

За результатами розгляду звернення Дубенська міська рада повідомила, що, оскільки батько заявниці отримував субсидію в опалювальний період 2014-2015 рр., то субсидію на неопалювальний період з травня по вересень призначено без його особистого звернення. Крім того, перерахунок субсидії на опалювальний період буде проведено автоматично з початком опалювального періоду без особистого звернення. Зворотним зв’язком підтверджено позитивне вирішення питання. 

Жителька м. Обухова Київської області просила пояснити, чи має вона право на отримання житлової субсидії, оскільки працівники УПСЗН м. Обухова відмовили їй у призначенні через наявність у заявниці ще одного будинку. 

Виконавчий комітет Обухівської міської ради, розглянувши звернення, повідомив, що у зв’язку з набранням чинності постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» знято обмеження щодо врахування майнового стану під час призначення субсидії (наявність двох квартир, двох автомобілів), а тому заявниці запропоновано звернутися до УПСЗН із заповненими бланками заяви та декларації особисто або надіслати їх поштою. Зворотним зв’язком із заявницею встановлено, що працівники УПСЗН м. Обухова прийняли документи і повідомили, що субсидію буде призначено на опалювальний сезон. 

Зі слів пенсіонерки з Одеської області, працівники УПСЗН м. Білгород-Дністровського крім поданої заяви та декларації вимагали від неї додатково надати довідку про склад сім’ї. Після звернення на урядову «гарячу лінію» заявниці було призначено субсидію на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на 12 місяців. 

Позитивно вирішено питання заявника з Татарбунарського району Одеської області щодо сприяння у виплаті субсидії, призначеної для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг та придбання твердого пічного побутового палива і скрапленого газу.

За результатами розгляду звернення Татарбунарською райдержадміністрацією Одеської області повідомлено, що заявникові призначено субсидію готівкою на придбання твердого пічного побутового палива і скрапленого газу та на відшкодування витрат на електроенергію, водопостачання та вивезення сміття, яку перераховано на особовий рахунок заявника у банківській установі. 

Загалом за період з 22 по 28 червня на урядову «гарячу лінію» надійшло 26 477 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 328 звернень. 

0-800-507-309 — Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua