Можна скільки завгодно дивитися на вогонь, воду або чиюсь роботу, так само нескінченно можна споглядати й за процесом будівництва чи реконструкції вітчизняних автошляхів. Сізіфова праця шляховиків часто з’являється перед нашими очима новими ямами та вибоїнами. А помаранчевий колір жилетів робітників став мало не звичним доповненням до світлофорів.  

Нині 97% автомобільних доріг в Україні потребують капітального й поточного ремонту, будівництво багатьох доріг у країні досі незавершене. До такої ситуації призвели багато причин, серед яких — хронічне недофінансування, істотне скорочення кадрового потенціалу, зменшення кількості великих підрядників, а також незадовільна система управління дорожньою галуззю. До слова, попередні уряди також приділяли цій темі чимало уваги, втім, вона настільки вкоренилася в наше господарство, що роботи тут вистачить ще не одному поколінню українців. 

У пошуках оптимального технологічного процесу. Фото УНIAН

Шляхи подолання дорожніх проблем були в центрі уваги спеціальної наради, проведеної Прем’єр-міністром Володимиром Гройсманом з приводу фінансового забезпечення реконструкції, ремонту й утримання автомобільних шляхів у 2016 році.

«Стан українських доріг не витримує жодної критики. Питання їх експлуатації надзвичайно чутливе. Фактично дорожнє господарство в країні перебуває у критичному стані, — заявив Володимир Гройсман. — Головне завдання — дуже швидко організувати роботу, щоб ми по всій території України забезпечили поточний ремонт доріг, і почати будування вже запланованих».

Тож перед Міністерством інфраструктури й Державним агентством автомобільних доріг поставлено завдання забезпечити виконання широкомасштабних робіт на всій території України, повідомляє департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабміну.

На нараді обговорено можливі джерела фінансового забезпечення будівництва доріг. Надані кошти має бути спрямовано на повномасштабне будівництво доріг в Україні, яке розпочнеться у червні, зазначив Володимир Гройсман.

«Наше завдання — організувати і розпланувати за цими коштами роботу, максимально ефективно й повномасштабно розвернути шляхобудування», — наголосив глава уряду, зазначивши, що потрібно використати ресурси в двох напрямах: будівництво нових доріг та здійснення капітального й поточного ремонту.

Прем’єр-міністр дав доручення Міністерству фінансів забезпечити фінансування поточного ремонту й будівництва доріг, а Державному агентству автомобільних доріг України — провести для цього підготовчі роботи. Зокрема необхідно провести тендери, організувати підрядників, проаналізувати наявні ресурси, визначити першочергові завдання, зазначив Володимир Гройсман. Також потрібно віднайти оптимальний технологічний підхід до будування кожної дороги, забезпечити дешеву собівартість робіт і високу якість кожного виду ремонту, особливо забезпечивши контроль за якістю проведених робіт.

Володимир Гройсман зауважив, що слід передбачити можливості співфінансування робіт на місцевих дорогах спільно з місцевою владою.

Учасники наради, серед яких були зокрема віце-прем'єр-міністр Володимир Кістіон, віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко, міністр інфраструктури Володимир Омелян, заступник міністра фінансів Роман Качур, голова Державного агентства автомобільних доріг Андрій Батищев, порушили питання утримання українських доріг узимку. У цьому контексті Прем’єр-міністр поставив перед ними завдання внести пропозиції щодо закупівлі снігоприбиральної техніки й матеріалів для посипання доріг. 

Михайло ЮРЧЕНКО
 для «Урядового кур’єра»