Кажуть, що мода як така зникла. Є карнавал життя, є корпоративний дрес-код і природне бажання новизни в чоловіків та жінок. Потужна багатомільярдна індустрія фешн паразитує на цих чинниках.

Тиждень моди показав, що цінова політика наших дизайнерів досить варіативна. В кулуарах фешн-фахівці коментували вартість пальта в шоу-румі. 16 тисяч гривень за витвір молодого дизайнера. Звісно, до свого бренда йому ще рости й рости. Зрозуміло, що авторські речі коштують недешево. До їхньої ціни входять розробка дизайну з новим кроєм, вартість тканини, час на ручну роботу, амбіції та інші розцінки, знайомі будь-якому підприємцю в Україні.

У сукнях від Альони Ворожбит і Тетяни Земськової легко вгадується силует 1980-х

А як відобразити затрати на своєрідну річ — це вже справа клієнта, пов’язана зі статусом і ставленням до ідеології тотального споживання. Їй протистоять залюднені секонд-хенди та екологія свідомості. Отож знайдіть свій кут зору в цих координатах і вражайте на здоров’я.

Дизайнерський дует Альона Ворожбит і Тетяна Земськова представили два популярних напрямки в жіночому одязі: об’ємні сукні, з заниженою талією, в яких фігура легко вгадується, та силует 1980-х, де є чіткі акценти на плечах і талії.

Володимир Подолян у своїй колекції показав історичний розвиток європейця

Силуети Х- та О-форми у графіці складного крою підкреслюють принади і ховають недоліки жінки. На стриману колористичну гаму вплинув той факт, що дизайнери вже не перший сезон мають байєрів у США.

Щодо України дизайнери констатують: «Країна не повернута до працюючої людини… А, наприклад, в Туреччині держава бере на себе витрати, коли її дизайнери пропагують свою модну продукцію за кордоном».

Володимир Подолян вразив концептуальним дефіле із засипаним попелом подіумом, з музикою, світлом, комп’ютерною графікою та декораціями. Режисер — Євген Тимохін. Одяг став одним з компонентів шоу про історичний розвиток європейця, боротьби консерватизму з вільнодумством. Пафос дизайнера націлений проти «фікції рівності», за імпресіонізм у житті. На думку Подоляна, одяг має бути підпорядкований більш важливим цінностям. Він експериментує з кроєм, акцентує асиметрію, впроваджує контрастні кольори в ламаному обрисі силуету. Його дизайнерські здобутки представлені в люксовому концепт-сторі в омріяній дизайнерами світу Саудівській Аравії з її нафтодоларами.

 

Тетяна Абрамова — «РITO» — розробка і виготовлення трикотажного одягу — обрала для створення «сонячно-експресивної колекції» дизайнера Ганну Панченко. Вона продемонструвала складні структурні плетіння, конструктивні до силуету, комфортні та ефектні для жінки будь-якого віку. Фактура пряжі більше нагадує шовк та мереживо, ніж трикотаж. Довжина за коліно привабливо підкреслює ходу. Жінка, для якої рух — філософія життя, і є клієнткою RITO.

В 2013 році Тетяна Абрамова доповнила виробництво лініями «Мама +» та «Доньки—матері». Вона вважає, що в країні досі не створено клімату для розвитку виробництва. Бізнес-леді компенсує це якістю виробів, розширює мережу фірмових магазинів.

Вікторія Гресь представила своє бачення стилю сафарі та мілітарі. Вона істотно розбавила їх українською етнікою, використовуючи техніку фіранки та підзори у льоні й бавовні. Дизайнер використала природні кольори і пожмакані фактури. Вийшло красиво. Силует не акцентовано, талія занижена, підкреслено плечі. Одяг настільки виразний, що яскраві шовкові хустки та об’ємні прикраси не сприяють світлому і легкому відчуттю від жінки, що вдягла її дизайнерські розробки і надихає мисливця під яскравим сонцем.

Олена Голець показала жіночу і чоловічу лінію прет-а-порте в стилі сафарі для міста і для дикої природи, від повсякденного одягу до парадного з шиком-блиском. Вона використала як традиційний котон, так і нові альянсові тканини, що поєднали бавовну, шовк і віскозу в природних кольорах. Для дизайнера секрет модного одягу полягає в крої. Олена вважає, що «мода з наукового кута зору досліджує нове і заломлює його в життя, і це треба робити з душею».

Лариса Лобанова запропонувала жіночні сукні з авторськими принтами на тканинах, які замовила в Італії та Україні. Вона вважає, що на наших фабриках уже досягли бажаної якості матеріалів. Лариса використала нову тканину — котон з шовковим напиленням. Вбрання з вільним кроєм пасує будь-якій фігурі, а лінії силуету підкреслять її зваби. 

 

ЗАГАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ

Популярні стилі: сафарі, мілітарі, конструктивізм та етнічні фрагменти. Силует: від 1920-х років до футуристичного стилю. У фаворі дизайнерів вільний авторський крій, що не підкреслює фігури. Незвичні контрастні поєднання кольорів, популярне і чорно-біле вбрання. Чорний колір — від лампасів до хрестів на спині, пасків і стрічок — підкреслює домінуючі кольори. Акцент на плечах. Довжина здебільшого максі та міді. Прозорі фактури поєднуються з цупкими та шкірою в різних нашаруваннях. У чоловіків впроваджується нова класика, наприклад, шорти з піджаками.

 

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»

(фото УНІАН)