Делегація Запорізької області презентувала у столиці представникам Європейського інвестиційного банку проект з модернізації системи громадського транспорту в регіоні. Проект передбачає закупівлю 100 сучасних автобусів великої місткості для пасажироперевезень на міських, приміських та міжміських маршрутах.

Нині жителів області здебільшого перевозять маршрутні таксі, строк експлуатації яких перевищує 10 років, що не можуть забезпечити гідний рівень безпеки та комфорту. Вони також не пристосовані для надання послуг людям з особливими потребами. А ще в межах нинішньої системи майже неможливо реалізувати заходи з автоматизації продажу квитків та забезпечити прозору й відкриту роботу перевізників. Презентований проект передбачає подолання цих негативних наслідків і створення насправді спроможного комунального перевізника, який працюватиме прозоро, відповідально, під контролем громади області.

Якщо проект схвалить Мінінфраструктури, уже у 2017-му місто почне закуповувати новий автопар. Фото УНІАН

Фахівці Євробанку кажуть, що створення в області перевізника, який встановить високі стандарти якості надання послуг, сприятиме поліпшенню загального стану пасажироперевезень. При цьому реалізація проекту, з огляду на його економічну об∂рунтованість та відсутність потреби в підвищенні тарифів для населення, не створюватиме додаткового навантаження на місцевий бюджет та особисті бюджети запоріжців. Тож проект оцінили як перспективний і рекомендуватимуть на розгляд Мінінфраструктури.

За умови позитивної оцінки його реалізація розпочнеться вже з 2017 року. У межах рамкового кредиту для фінансування інвестицій у модернізацію міського громадського транспорту в Україні Європейський інвестиційний банк надає кошти на таких умовах: термін повернення — 22 роки, з яких 5 років — пільговий період. Кредит надають під державні гарантії.

А в межах внесення змін до запорізької міської програми забезпечення безперебійної роботи КП «Запоріжелектротранс» на останній сесії Запорізької міськради передбачено понад чотири мільйони гривень на введення системи моніторингу і диспетчеризації транспортних засобів (GPS) на трамваях і тролейбусах, щоб забезпечити оперативне управління рухомого міського транспорту в Запоріжжі, підвищити якість обслуговування пасажирів. Перший етап проекту передбачає встановлення GPS на трамваях, тролейбусах і автобусах КП «Запоріжелектротранс». На восьми зупинках встановлять 16 інтерактивних інформаційних табло — буде інформація в режимі онлайн про час приходу громадського транспорту.

На закупівлю великих автобусів у запорізькому міському бюджеті передбачено понад 20 мільйонів гривень. Тож замість раніше запланованих автобусів середньої місткості (на 22 пасажири) закуплять великі, на сто пасажирів кожен, більшість яких обслуговуватимуть жителів Хортицького району, де нема тролейбусів.

А тим часом Запорізька область отримає 74 мільйони євро від німецького банку, які спрямують на розвиток місцевих проектів поліпшеної інфраструктури. Про умови цієї співпраці йшлося на зустрічі першого заступника голови Запорізької облдержадміністрації Дмитра Давтяна з представниками німецького банку KfW.

Її учасники досягли домовленості щодо розширення переліку ймовірних для фінансування об’єктів з включенням до них проектів Запорізького КП «Облводоканал». Затверджено 5 із них, зокрема переведення теплопостачання будівель 275 установ бюджетної сфери на гранульоване паливо й теплонасоси та термомодернізацію їх у Запоріжжі, будівництво Приморського групового водоводу для водопостачання населених пунктів Бердянського і Приморського районів.

Якщо той чи той задум матиме проектно-кошторисну документацію і позитивні висновки держекспертизи, його почнуть реалізовувати на початку 2017 року.