АКТУАЛЬНО

Пасажири, які не могли вчасно дістатися додому через скасування авіарейсів «АероСвітом»,
уже на Батьківщині

Такі дані озвучив у стінах Кабінету Міністрів на брифінгу голова Державної авіаційної служби Анатолій Колісник.

За його словами, у період з 8 по 14 січня заплановані та виконуються додаткові рейси з/до Єревана, Баку, Праги, Тбілісі, Калінінграда, Софії, Ларнаки та Астани. «Загалом упродовж вказаного періоду авіакомпанія «АероСвіт» виконала 104 рейси», — сказав він. Також виконано вісім додаткових рейсів авіакомпаніями «Міжнародні авіалінії України» та «Роза Вітрів» (ними перевезено 1450 осіб), усього ж перевезено 12 383 пасажири.

Голова Державіаслужби повідомив, що в авіакомпанії «АероСвіт» з 11 січня розпочав роботу новостворений аварійний штаб. Він функціонує у цілодобовому режимі у зв’язку з введенням тимчасового розкладу польотів. А створено цей штаб для інформування пасажирів про оперативні зміни у графіку рейсів.

На брифінгу йшлося й про новий графік рейсів до кінця зимової навігації 2013 р. (до 31 березня). Його компанія «АероСвіт» мала надати Державіаслужбі ще 11 січня, проте впоралася із завданням 14 січня. Продовжуючи цю тему, Анатолій Колісник розповів, що в розкладі зменшено кількість середньомагістральних рейсів: стабільно літаки курсують небом лише до Москви, Санкт-Петербурга та Стамбула. До Нью-Йорка в графік внесено не чотири, а три рейси, до Пекіна можна буде дістатися тричі на тиждень.

Внутрішньоукраїнські рейси, зокрема Київ—Івано-Франківськ, Київ—Дніпропетровськ, здійснюють авіакомпанії «АероСвіт» та «МАУ». Разом з ними на території України бажає працювати ще й компанія «Візейр». Тут посадовець наголосив, що «АероСвіт» забезпечував 37% обсягу пасажирських авіаперевезень. Тож зменшення кількості рейсів дасться країні взнаки. Проблем не буде лише із перевезеннями всередині країни. А рейси в один бік (на кшталт Київ—Калінінград) планується відновити за два місяці. «Загалом буде відновлено 90% перевезень», — резюмував Анатолій Колісник.

Говорив посадовець і про те, що при Державіаслужбі працює цілодобовий телефон гарячої лінії для вирішення проблемних питань пасажирів «АероСвіту» (044) 351-55-10. Ця інформація одразу направляється до авіакомпанії з метою проведення відповідних заходів.

Він заявив, що станом на 14 січня зафіксовано 1700 звернень громадян щодо отримання компенсації та повернення коштів за невикористані квитки. Компанія проводить виплату грошей та приймає замовлення на додаткову компенсацію. Окрім цього, аеропорти, на вимогу Державіаслужби, додатково інформують про права пасажирів у разі відмови в перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів.

Літаків «АероСвіту» пасажири подекуди чекали кілька діб. Фото УНIAН

ПРАВОВИЙ КОМЕНТАР

Для компенсації потрібні чеки

Юридичних підстав називати компанію «АероСвіт» банкрутом поки що немає. «Компанія не оголошувала себе банкрутом. Вона лише подала заяву про порушення справи щодо банкрутства, можливо, вона ще й відновить платіжну спроможність», — пояснив «УК» юрист компанії «Алексеев, Боярчуков и партнеры» Єгор Штокалов. Однак, за його словами, фінансовий стан авіакомпанії нині не з простих. «Згідно з довідкою «АероСвіту» від 27 грудня 2012 р. (№ 30.1-1-03/217), заборгованість компанії — 4 270 290 840,06 грн проти її активів — 1 467 261 000,00 грн.

Тож допоки «АероCвіт» не збанкрутував, компенсація пасажирам за повернення авіаквитків виконується за стандартною схемою. Юрист пояснив, що затримка рейсу на три години дає змогу повернути виписаний авіакомпанією білет. Пасажир отримує від неї повну вартість квитка (вираховується лише сервісний збір та відсоток платіжних систем (1—3% загальної суми).

А щоб отримати компенсацію повної вартості квитка на рейс, який «АероCвіт» не виконав, пасажир повинен мати при собі доказ скасування рейсу. Відтак йому слід звернутися до адміністрації аеропорту чи Державної авіаційної служби з заявою та підтвердити відсутність рейсу.

Окрім цього, потрібно зберегти свій квиток та чеки про здійснені витрати через затримку рейсу. Наприклад, квитанції щодо сплати за проживання у готелі, квиток на альтернативний рейс іншої компанії, чеки з кафе тощо.

Вже повернувшись на територію України, копії цих платіжних документів разом із заявою про вимогу щодо компенсації потрібно надати авіакомпанії. Якщо ж «АероCвіт» відмовиться добровільно відшкодовувати збитки пасажира чи затягуватиме з відповіддю, пасажиру — пряма дорога до суду з позовом.