СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Питання земельних відносин у структурі звернень, що надходять на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет, торік становили 4,3% загальної кількості. Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, за 2012 рік на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет надійшло 9,6 тисячі звернень із земельних проблем. Найбільше людей непокоїло оформлення державних актів на землю (45,8% загальної кількості звернень цієї тематики). Переважно зверталися громадяни, які вже подавали у відповідні установи необхідні документи для отримання державних актів на право власності на землю та право постійного користування землею, але цих документів не отримали.

Редакція «УК» подає уточнені статистичні дані замість інфографіки, надрукованої у статті «Влада оперативно реагує на суспільні потреби» від 29.01.2013 р. № 18, яка з технічних причин вийшла недостовірною.

Громадяни також активно зверталися за сприянням у врегулюванні земельних спорів (18%), що здебільшого виникали у зв’язку з неузгодженістю меж земельних ділянок, а також невиплатою орендарями плати за користування земельними паями. Актуальними для заявників також були питання переоформлення документів на землю (16,2%). Звернення з питань земельних відносин здебільшого стосувалися земельних ділянок у Дніпропетровській (14,5%), Київській (12,9%), Одеській (9,5%) та Харківській (8,3%) областях.

З 1 січня 2013 року запроваджено нову процедуру реєстрації земельних ділянок. Відтепер Державне агентство земельних ресурсів реєструє земельну ділянку на основі присвоєного кадастрового номера, а фахівці Міністерства юстиції реєструють право власності на землю і видають відповідне свідоцтво. Нововведення у земельній сфері поки що кардинально не вплинули на тематику звернень заявників із земельних питань. Протягом січня 2013 року громадяни продовжували звертатися переважно щодо оформлення та переоформлення державних актів на землю (39,2% та 13,1% звернень відповідно), що свідчить про недостатню інформованість громадян про зміни в законодавстві та потребу в проведенні органами державної влади ∂рунтовної роз’яснювальної роботи населенню.

Серед прикладів позитивного вирішення питань заявників, що зверталися на урядову телефонну «гарячу лінію» із земельних питань, варто виокремити такі. Заявниця з  міста Тального Черкаської області звернулася щодо затримки з липня 2011 року виготовлення державного акта на право власності на успадковану земельну ділянку. Головне управління Держземагентства у Черкаській області поінформувало про виготовлення акта.

Жителька Києва звернулася з приводу затягування процесу переоформлення державного акта на право власності на земельну ділянку Управлінням Держземагентства у Києво-Святошинському районі Київської області. Необхідні документи були подані у вересні минулого року, але питання протягом трьох місяців не вирішувалося. Головне управління у Київській області поінформувало, що державний акт видано у грудні 2012 року.

На неодноразові звернення жительки міста Новомосковська Дніпропетровської області щодо присвоєння кадастрового номера на земельну ділянку Головне управління Держземагентства у Дніпропетровській області поінформувало, що спеціалісти відділу Держземагентства у Новомосковському районі видали заявниці позитивний протокол проведення перевірки документації із землеустрою та присвоїли кадастровий номер.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 13 584 заявники зі скаргами, заявами та пропозиціями.0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.