«Мода приховує природу економічних відносин», — сказала героїня Одрі Хепберн у фільмі «Забавна мордочка». Актриса була іконою стилю 50-х років минулого століття. Довжина подолу тих років стала актуальною в колекціях одягу на ХХХ «Українському тижні моди». І хоч жінки витрачають коштів на себе в півтора раза більше, ніж чоловіки, різке збільшення пропозицій для чоловіків стало ознакою модних показів у «Мистецькому Арсеналі».

До речі, купити брендові чоловічі куртки можна в інтернет-магазині «Острів». Ціни на моделі елітних чоловічих курток повністю виправдані і їхнім естетичним виглядом, і експлуатаційними характеристиками, які вони демонструють у процесі носіння, йдеться на сайті Ostriv.ua.

Тут представлено товари найвищого ґатунку від провідних світових брендів таких як Aigle, Barakuta, Barbour, Cockpit, Dualist, Herno, Museum, Woolrich тощо. Над створенням цих дорогих моделей попрацювали хороші дизайнери, тому вони бездоганно облягають фігуру, підкреслюючи усі достоїнства чоловічого торса.

Різноманітні моделі елітних чоловічих курток, доставка по Києву та інших містах України, 100% оригінальності товару з країн Європейського Союзу - все це стало реальністю для покупців інтернет-магазину «Острів». Сучасні тенденції моди для чоловіків стали ближче для наших співвітчизників!

Отже, відбувся ювілейний парад творчих амбіцій дизайнерів на подіумі та марнославства публіки по обидва його боки. І якщо мода — це новітні технології, дизайнерські розробки, небайдужість у ставленні до себе та світу, то збоку подіуму — відчуття себе в центрі події, купання в променях слави глядачів-зірок. Щодо променів. Цього року засновниця UFW Ірина Данилевська похвалилася, що їй вдалося орендувати новітню освітлювальну апаратуру з Бельгії. Під цими енергозберігаючими променями і хизувалися здобутками 43 дизайнери в 34 показах колекцій прет-а-порте перед 21500 глядачами та десятком байєрів, а саме вони сполучають через кравецькі цехи окремі моделі з подіуму з прилавком магазину.

Команда Лілії Пустовіт. Фото УНІАН

На українському тижні засвітилися чоловічий та жіночий байєри зі славнозвісної паризької «Галереї Лафайєт». А ще на «Тижні» можна було запросто поспілкуватися з Євгеном Гудзем — лідером «Гоголя Борделло», який нещодавно відмовився зніматися в новому фільмі Мадонни, натомість приїхав на показ Лілії Пустовіт; або тісно сфотографуватися з чорношкірою міс Всесвіт на показі Залевського; чи посидіти поруч із супермоделлю з найдовшими ногами і численними нагородами в галузі моди і гуманітарних програм  француженкою Джі Дієнг.

У нашому п’ятизірковому готелі Джі випила з-під крана води, хоч її попереджали не робити цього, і вночі викликала лікаря. Прикрий казус, тим паче, що Дієнг приїхала до Києва напередодні Всесвітнього дня води. Завдяки популярності теми моди в ЗМІ вона разом з UFW  агітувала за дбайливе ставлення до водних ресурсів. Адже  вода — це життя, а мільярд людей не має доступу до питної води або страждають від неякісної. Україна — одна з водозалежних країн. До чого тут мода, скажете ви? Хоча б до того, що текстильна промисловість — третя за використанням води. До того ж, одне з гасел UFW: «Мода аполітична, але не асоціальна».

Оце так видовище від Олексія Залевського!

Окрім економічного чинника, фахівці розглядають моду як прикладне мистецтво: силует, пропорції, колористична гама, співвідношення об’ємів і ліній. Деталь як змістовний лаконізм, що формує враження. Ергономіка та інноваційність крою і багатошарова надмірність як стилістичний чинник. Отак. Коли колекція була нецікава, я піднімав очі до 300-річних цегляних склепінь Арсеналу. Чого вони тільки не споглядали!.. На показі Буреніної угледів там величезного метелика, гама якого відповідала основним кольорам «Українського тижня моди»: темно-тьмяний з фіолетовим відливом та світлими вкрапленнями. Та й сам метелик був екзотом, певним фетишем моди.

Лілія Пустовіт шукала наснагу в екзотичній Кенії серед масаїв. Їх жінкам притаманна класична, до сексреволюшн, жіночність. Ні на крок не віддаляючись за рамки свого стилю, Ліля цього разу обрала домінантами комп’ютерний орнамент у стилі оп-арт та мінімалістичний крій.

Ірина Буреніна перетворює свої покази на перфоманси.

Уже 15 років Пустовіт розпочинає покази на «Тижнях». Для неї, буддистки, принципово, щоб у залі була чиста атмосфера. Віктор Анісімов намагається переформувати світ за допомогою моди і гумору. «Дизайнери намагаються зробити світ кращим. Хтось їх любить. А даремно. Хтось не любить. І даремно». Він розробив у рамках колекції ще й фірмовий одяг для робітників автозаправок. Віктор, як багато хто з наших дизайнерів, не позначає бірками одяг. З’ясувалося, що прийшов час, коли клієнти починають від наших дизайнерів вимагати цього, щоб хизуватися вбранням від українських майстрів. Дизайнер вважає: «З’явилось покоління, для якого важливі бренди. Нині цінують зручність і якість».

Володимир Подолян філософствує: «Кольору в фізичному світі не існує, колір — особливість світла». Він переконує нас в ілюзорності сприйняття своєю колекцією: плащ може виявитися двовиворітною курткою складного крою. Хоч Володя і перевантажив показ грою світла, мені вдалося розгледіти, наскільки складний у нього крій піджаків.

Якщо Подолян виявив філософію світлом, то Ірина Буреніна зробила це за допомогою графіки. Вона вивела у фіналі дівчат у темному й білому з довгим подолом, після якого на світлій підлозі лишалися хвилясті смуги. Шлях долі. Просто. Але як виразно. Буреніна перетворює свої покази на перформанси, вміло сполучає комерційність одягу з художнім враженням від дефіле. Одяг як темна матерія на людині і в світі. Її фройдистське трактування вбрання не заважає бізнесменам замовляти в неї досить класичні речі.

Лариса Лобанова представила колекцію «Жінка в сідлі» як інтерпретацію фольклору балканських народів. Вона використала техніку печворку та принти із зображенням коней. Її романтичні струменисті спідниці до підлоги мають попит на Близькому Сході та в Німеччині.

Український бренд VULDI пропонує якісний, з натуральних тканин  люкс-одяг вищої категорії для чоловіків, які не вбачають у легкому епатажі загрози для кар’єри. Стиль глем-кежуал представили на фоні супермотоцикла — як символу руху по життю такого денді.

Дім моди RITO — лідер трикотажного одягу для жінок. 80% подіумних примірників тиражується в ціновому діапазоні 360—1500 грн. Щорічно створюють по 6 колекцій.

Одяг Людмили Кісленко для «ЛЮКІС» драпірують по фігурі. Акцент — на лінії плечей і талії. Завдяки їй я дізнався, що цинвальдитовий колір — це рожевий із сірим. І він «в актуалі». За пропозиціями Людмили цікаво споглядати. Кожного «Тижня» вона витончено різна. Незмінні якість крою, тканин, роботи. Це оцінили й за кордоном.

Завершував філософські видовища Олексій Залевський у супроводі свого живопису.  Його «Інфанта» присвячена золотій молоді, яка живе в гротесковому світі. У перфорсенсі він використав підлітковий стиль і стиль мачо.

ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ МІЖ «ТИЖНЯМИ» 

Наші дизайнери виявили на ХХХ «тижні» різний ступінь зрілості. Вони не так рухаються в руслі великих брендів та трендів, як віднаходять свою нішу в затребуваності модників. Скажімо, колекція молодої фахової  львів’янки Олени Даць продається в престижному київському бутику, хоч зазвичай вони не надто переймаються пропозиціями вітчизняних дизайнерів. З минулого показу пройшло півроку, однак замовлення від магазинів ще надходять, як від українських, так і з Італії та Франції. Олена також почала працювати з американським піар-агентством, яке співробітничає з голлівудськими зірками. Нещодавно у вбранні від Олени Даць з’явилася американська топ-модель Люсі Макінтош. Інша сукня була представлена на церемонії нагородження «Еммі».

ТЕНДЕНЦІЇ XXX UFW

Одяг-трансформер. Варіативність моделі: сукню, блузу, светр можна носити задом наперед, міняти верх та низ.

Торжество асиметрії: косий поділ спідниць, одне плече оголене.

Жіночі мотиви у чоловічому одязі і чоловічі в жіночих. Менше брюк для жінок. Збільшилася пропозиція спідниць для чоловіків.

Довжина спідниці — міді та до підлоги.

Різні варіанти складок: від плісе до напрасованих по тканині. Складки можуть бути просто на фартуху, який додається до спідниць та штанів, наприклад, десь збоку.

Різноманітні варіації етностилю.

Популярність шкіри світлих або яскравих кольорів.

Комірці використовуються як декор або прикраса.

Прозоре на цупкому: спідниця на спідниці, блуза на блузі або просто прозорий прямокутник на основній фактурі.

Оксамит у чоловічих костюмах. Піджаки приталені.

Унісекс: багато речей у колекціях дизайнерів можуть носити як чоловіки, так і жінки.

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»