ПЕРСПЕКТИВА

Старі стандарти на нафтопродукти мають бути скасовані до початку 2011 року

Проблема якості пального для автомобілів, які бігають нашими не зовсім хорошими автошляхами, давно є актуальною. У баки автівок, у переважній більшості, ми заливаємо бензин та дизпальне, що не відповідають сучасним категоріям і вимогам. Таким чином, ми не лише вбиваємо двигуни машин, а й суттєво забруднюємо довкілля тоді, як увесь цивілізований світ давно перейшов на нові стандарти сертифікації нафтопродуктів.

З огляду на прагнення України до інтеграції в ЄС процес підвищення вимог до пального у нас розпочався - ще в 2007 році. Тоді на підставі рішення експертно-аналітичної групи було видано наказ щодо обмеження чинності старих стандартів до 1 січня 2011 року і передбачено відкликання дозволів на виробництво пального з підвищеним вмістом сірки.

"На модернізацію українським НПЗ було відведено три роки. Щоправда, не всі наші заводи готові випускати сьогодні бензин підвищеної якості відповідно до нових стандартів. Нині стандарти підвищеної якості діють, але паралельно діють і старі стандарти. Перехідний період було встановлено, але треба розуміти, що він не може тривати безконечно. І якщо ми говоримо про інтеграцію до ЄС, то там є жорсткі умови: старі стандарти мають бути скасовані. Ще з 1 вересня 2008 року нафтопереробні підприємства не мають права на виробництво моторного пального з підвищеним вмістом сірки (дизельного пального з вмістом сірки понад 0,2%, автомобільних бензинів із вмістом сірки понад 0,015%). Отже, Україна має перейти на нові європейські стандарти моторного пального, що відповідають вимогам Євро-3 та Євро-4", - повідомив у коментарі для ЗМІ директор департаменту стандартизації та метрології Держспоживстандарту України Андрій Нелепов.

Цю думку підтримують і незалежні експерти ринку нафтопродуктів. Вони переконані, що держава має дієвіше взятися за контроль не лише виробництва якісного пального, а й за удосконалення процедури видачі атестатів сертифікації контролюючим органам якості.

"Наш ринок нафтопродуктів переповнений неякісним пальним. Хто має відповідати за його доступ на вітчизняні АЗС? Треба перевіряти роботу не лише центрів сертифікації, а й їхні лабораторії. Перекрити кисень тіньовому ринку буде важко, але це необхідно зробити", - сказав у коментарі для "Урядового кур'єра" керівник нафтотрейдерської компанії Володимир Бугаєнко.