Останнім часом чимало банків, рекламуючи свою діяльність  з метою привернення клієнтів, обіцяють багато цікавих пропозицій. Особливо це стосується надання безпроцентної позики на певну суму. Звичайно, є люди, які не вірять цим казкам про турботу про пересічного громадянина, тому і обходяться без їхніх послуг. На жаль, є ті, хто за певних життєвих обставин вимушений звернутися по допомогу на отримання позики.

Саме така ситуація склалася в одного мого знайомого з Ірпеня. Зайшовши до магазину у центрі міста, він на другому поверсі мав необережність оформити документи у представника банку (умовно назвемо його) «Нестандартний стандарт». Уважна, чемна молода дівчина твердо запевнила, що саме їхній банк на вигідних умовах укладе угоду і, можете бути впевненими, сьогодні ж ви отримаєте кредит готівкою на потрібну суму 7 тисяч гривень. Розчулений такою увагою, Юрій почав оформлювати документи. Не пройшло і години, як пакет документів був готовий. А поки служба безпеки перевіряла фінансову спроможність клієнта, представник цього банку порадила не гаяти часу й відразу активізувати картку «Віза», куди надійдуть кошти. Але тільки за одне її активування потрібно покласти на рахунок 30 гривень. Що і було зроблено.

А ось тут, шановний читачу, мені не хотілося, щоб ви зробили фатальну помилку, якої через свою наївність припустився мій знайомий. Судячи з поведінки представниці банку, вона була задоволена тим, що всілякими обіцянками про райдужні перспективи заарканила чергового клієнта. Чого не можна було сказати про нас. За її переконаннями, протягом 10 хвилин служба безпеки банку дасть позитивну відповідь, і того самого дня він отримає кредит. Ні через 10 хвилин, ні через годину і навіть дві йому не вважали за потрібне подзвонити. Кілька разів намагався сам додзвонитися. І коли врешті-решт додзвонився, то почув не зовсім приємну для себе інформацію про відмову, мовляв, фінансово неспроможний як клієнт.

Здавалося, можна було проковтнути образу, що стільки часу витратили на цей так званий банк, і забути. Але банк через три місяці сам нагадав про себе і настійно вимагав… повернути заборгованість у сумі 10 грн 40 копійок. Спочатку Юрій вважав це за чийсь безглуздий жарт. Напевно, якісь хитро зроблені телефонні спритники таким чином намагаються з його на свій мобільник перекинути кошти. Ці безцеремонні дзвінки лунали о будь-якій порі доби. Вночі чи рано-вранці автовідповідач нудним, монотонним, гугнявим, схожим на чоловічий голосом спонукав повернути борг. Наче мова йшла не про якісь 10 грн 40 копійок, а значно більшу суму. Юрій як людина законослухняна заплатив цей надуманий борг. Здавалося, інцидент вичерпано. Проте через місяць ситуація знову повторилася з тероризуючими людину дзвінками. Справді, «банк стандарт» працює нестандартно, нахабно  вимагаючи вдруге заплатити неіснуючий борг.

Терпець увірвався. Юрій, знайшовши час, заїхав до магазину  до цієї дівчини. Та з наївними, широко розплющеними очима не змогла прояснити ситуацію про постійно виникаючий борг і звідки він береться. Закрадалася думка, що вона там робить, якщо не враховувати те, що намагається якнайбільше втягнути клієнтів і отримати свій відсоток. Порадила зв’язатися з центральним офісом. Але навіть там ніхто не дав конкретної відповіді про цей надуманий борг і звідки він узявся. Тим часом ультимативні безпардонні дзвінки з автовідповідача тривають. Єдине, що радує і обнадіює, те, що Юрію не дали кредит. Можна було б уявити, в яку халепу він вскочив би з цим так званим нестандартним стандартом… 

 

Володимир ЕННАНОВ
для «Урядового кур’єра»