Голова правління банку
«Надра» Дмитро ЗІНКОВ 

Історія банківської системи України, попри юний вік,  має у своєму активі падіння і злети, невдачі й успіхи. Але при цьому банківський сектор найінтенсивніше розвивався і розвивається. Тому у переддень професійного свята — Дня банкіра — ми вирішили поспілкуватися з Дмитром Зінковим — головою правління банку «Надра». Передусім тому, що «Надра» — чи не єдина фінансова установа, яка зуміла в надзвичайно складній ситуації не лише, образно кажучи, відродитися з попелу, а й за короткий  час стати  одним із лідерів української банківської системи за багатьма показниками. Завдяки чому вдалося досягти цього  та що спонукало Дмитра Зінкова майже рік тому взяти на себе відповідальність за долю такого складного бізнес-проекту — з цього запитання розпочалася наша розмова з головою правління банку «Надра» Дмитром ЗІНКОВИМ.

Коли у фінансовій установі до клієнтів ставляться привітно та уважно, то вони навідуватимуться сюди ще не раз. Фото Володимира ЗAЇКИ

— У нас великий, двадцятирічний, досвід роботи на українському ринку. Ми добре знаємо його реалії і враховуємо потреби наших клієнтів. Здавалося б, все досить просто: прибуток можливий лише за умови, що банк пропонує продукти, які максимально відповідають потребам клієнта. Але запити сучасного ділового світу постійно змінюються, і для того щоб їх задовольнити, треба динамічно працювати,  урізноманітнюючи лінійку банківських продуктів та застосовуючи гнучкіший підхід у роботі з клієнтами. Наприклад, ще кілька років тому ви могли розмістити гроші в банках на депозит мінімальним терміном на півроку або рік. Сьогодні банки пропонують вклади на 3, 6, 9 або 12 місяців із гнучкими умовами пролонгації. Це пов’язано з тим, що темп сучасного життя потребує дедалі більшої мобільності. Саме тому таку популярність серед наших клієнтів сьогодні має депозит «Фінансовий туризм» на 6, 9 або 12 місяців. Готуючи цей продукт до виходу на ринок, ми врахували все: і цікаву пропозицію щодо отримання доходу за короткий період, і можливість захистити кошти від інфляційних очікувань, і, нарешті, бажання громадян провести літню відпустку змістовно і цікаво. Завдяки цьому продукту обсяг роздрібних депозитів у банку лише за  квітень зріс на 229 мільйонів гривень. Ці показники дуже важливі, адже вони свідчать не тільки про високу якість наших депозитів, а й про зростання довіри клієнтів до банку «Надра» і банківської системи загалом. 

Стосовно ж того, чому я взявся за цей проект, то, на мій погляд, банк «Надра» був і залишається одним із найцікавіших бізнес-проектів на банківському ринку України. Я розумів, що легко не буде, адже вибудувати абсолютно нову якісну систему роботи банку після кризи — непросте завдання, але цілком можливе, і це надзвичайно заохочує. Тим більше, що в банку вже склалася досить сильна роздрібна культура зі значним потенціалом для розвитку роздрібного бізнесу. Але потрібно було повністю оновлювати бізнес-процеси. Тому насамперед я зібрав сильну команду топ-менеджерів, кожен з яких є висококласним професіоналом. І саме ця команда дуже професійно підійшла до завдань з реформування банку. Сьогодні бачимо результати роботи: ми наростили портфель роздрібних депозитів до суми понад 3,3 мільярда гривень, причому  близько 1 мільярда гривень було залучено лише за останні півроку. І ми не збираємося на цьому зупинятися, маємо досить амбіційні плани: до кінця року збільшити розмір роздрібного депозитного портфеля до 4 мільярдів гривень.

— Стратегія розвитку банку «Надра» передбачає активне сприяння в діяльності лише роздрібного бізнесу?  Чи є конкурентні пропозиції і для юридичних осіб?

— Ми активно працюємо з усіма клієнтами:  пересічними громадянами, приватними компаніями і бюджетними установами, оскільки «Надра» — банк універсальний.  Індивідуальний підхід і максимально адаптовані під потреби наших клієнтів продуктові пропозиції — ось запорука нашої довготривалої співпраці з клієнтами. Йдеться і про активні, й про пасивні інструменти: це депозити, рахунки, кредити, овердрафти, акредитиви, документарні інструменти, кредитні лінії тощо.

Особливий попит серед великих корпоративних клієнтів має послуга «Cash management від Надра Банку». За допомогою цього інструменту клієнт може ефективно управляти своїми фінансовими потоками за рахунок зручного набору послуг, таких як «Центр фінансового контролю», «Корпоративне бюджетування» і «Бюджетування надходжень». А ось для малого та середнього бізнесу ми з квітня запустили акційну програму з розрахунково-касового обслуговування, що дає змогу підприємцям заощадити кошти й отримати якісне обслуговування.

—  Які, на вашу думку, найперспективніші галузі для фінансування в Україні?

— На сьогодні одним з найпривабливіших для фінансування в Україні є сільське господарство. Так, темпи зростання агросектору в І кварталі 2013 року становили 5,8%. Тому кредитування сільгоспвиробників для нас — один з найбільш пріоритетних напрямків. Для цього в нашому банку створено спеціальний підрозділ працівників з кредитування АПК, де працюють кращі фахівці ринку.

Ми пропонуємо вигідні партнерські програми з фінансування купівлі сільгосптехніки на лояльних умовах та з індивідуальним підходом до кожного клієнта. Також банк фінансує купівлю мінеральних добрив і пально-мастильних матеріалів. Вже багато відомих в Україні підприємств оцінили лояльність наших підходів до фінансової спроможності та вартості заставного майна і стали нашими клієнтами.

— Наскільки відомо, ваш банк активно працює з зарплатними проектами. Що особливого він пропонує таким клієнтам?

— Я пишаюся тим, що наш банк входить до п’ятірки лідерів за кількістю платіжних карток, виданих співробітникам підприємств у рамках зарплатних проектів. Сьогодні в банку обслуговують близько 400 тисяч клієнтів із 2500 організацій, і в нас є всі передумови для того, щоб до кінця року збільшити цю кількість удвічі. Співпраця з цими клієнтами — особлива форма партнерства з програмою лояльності, індивідуальним підходом до кожного клієнта в плані тарифів та спеціальної продуктової лінійки. Також для обслуговування кожного проекту ми надаємо послуги персонального менеджера-консультанта, в обов’язки якого входить супроводження проекту від початку до кінця. Вважаю це необхідним, оскільки вбачаю функцію сучасного банку насамперед у тому, щоб бути для свого клієнта партнером, надійним фінансовим консультантом та якоюсь мірою особистим управляючим його капіталом, а не просто «великим сейфом».

— На ринку вас позиціонують як менеджера західного зразка. Чи застосовуєте цей досвід в українському банку «Надра»?

— У своїй роботі я постійно спираюся на міжнародні стандарти, але розумію, що їх треба трансформувати під українські реалії. Щодо ідей, якими керуюся, то вважаю, що одним з найдорожчих та обмежених ресурсів у сучасному діловому світі є час. Тому ми маємо допомогти нашим клієнтам його заощаджувати й ефективно використовувати. Так, наприклад, ми не «прив’язуємо» клієнта територіально до якогось конкретного відділення. Тобто, відкривши депозит у львівському відділенні, ви можете зняти свої гроші в Луганську або у відділенні будь-якого іншого міста України, оскільки банк «Надра» представлений в усіх регіонах країни. Мережа нашого банку налічує понад 500 відділень. Але цим не обмежилися. Ми пропонуємо в рамках зарплатних проектів оформити послугу «Вільні кошти», що дає змогу знімати готівку в банкоматах інших банків без комісії. Тобто до ваших послуг — вся банкоматна мережа України, а це понад 32 тисячі банкоматів по всій країні. Погодьтеся, що це справді зручно.

— Нині багато говорять про корпоративну соціальну відповідальність бізнесу. Що  в цьому напрямку робить банк «Надра»?

— Соціальні проекти — частина нашої стратегії, і банк «Надра» впродовж багатьох років є ініціатором різних соціальних та благодійних проектів. Лише протягом квітня ми провели кілька акцій. Наприклад, цього року на Великдень ми організували проведення благодійного аукціону «Сердечний подарунок», метою якого було зібрати кошти на купівлю медичного обладнання для дитячого кардіоцентру. Приємно, що нас активно підтримали не тільки співробітники нашого банку, а й підприємства-партнери. Багато співробітників жертвували для аукціону цінні речі, власноруч робили сувеніри чи малювали картини. Внаслідок торгів ми зібрали десятки тисяч гривень, які врятують не одне дитяче життя.

Також традиційно вже кілька років поспіль наш банк проводить великодню акцію «Розмалюй писанку». Цього року ми провели її в дитячих лікарнях 25 регіонів. Я дуже вдячний нашим партнерам за підтримку, і дуже приємно, що з кожним роком дедалі більше бізнес-організацій у нашій країні долучаються до благодійних та соціальних проектів. Я впевнений, що бізнес може бути рушійною силою, здатною змінити життя в країні на краще.

— Зважаючи на таке соціальне спрямування вашого банку, що ви можете запропонувати клієнтам, які належать до соціально незахищених категорій?

— Ми враховуємо різні життєві ситуації, і жодна з них не є перешкодою для того, щоб стати клієнтом нашого банку й отримати якісне обслуговування і професійну консультацію. Звичайно, особливу увагу ми приділяємо таким верствам населення, як пенсіонери, інваліди, ветерани, вагітні жінки, малозабезпечені сім’ї, а також тимчасово або постійно непрацездатні громадяни. Спеціально для цієї категорії клієнтів ми розробили низку банківських продуктів на пільгових умовах.     

Володимир НИКОНЕНКО
для  «Урядового кур’єра» 

ДОСЬЄ "УК"

Дмитро ЗІНКОВ. Досвід роботи в банківському секторі — понад 19 років.

З липня 2012 р. — голова правління банку «Надра». 2006—2012 рр. — голова правління OTP Bank. З 1999 до 2005 року пройшов шлях від начальника відділу корпоративних клієнтів до члена правління «Райффайзен банк Україна» (згодом OTP Bank).

У 1993—1999 роках обіймав керівні посади в різних комерційних банках: АБ «INKO», «Торгово-Промисловий банк», «Укрхарчпромбанк» та ін.

Освіта — економічний факультет Київського державного університету ім. Т.Г. Шевченка.

У 2009 р. увійшов у десятку кращих топ-менеджерів України за версією рейтингу «Топ-100. 100 кращих менеджерів України».

Член Ради Незалежної асоціації банків України.

Член Ради ПВБКІ (Першого всеукраїнського бюро кредитних історій), асоціації «Фондове партнерство».