Роман КИРЕЙ
для «Урядового кур’єра»

Від безлічі порушень, які виявили державтоінспектори під час весняного оцінювання стану доріг, більшість комунальних служб відписується. Приклади цього навів в. о. начальника УДАІ УМВС України в Черкаській області Ярослав Чубатюк.

«Вулиці з нормальним покриттям у Черкасах можна перелічити на пальцях однієї руки. Від Києва, не кажучи про Європу, ми відстаємо років на 30. В області дорожнє покриття зруйноване на площі понад 400 тисяч квадратних метрів. На автодорогах бракує шести тисяч дорожніх знаків, ще 10 тисяч — на вулицях населених пунктів. З них близько тисячі — це знаки пріоритету, які, згідно з вимогами закону, мають бути встановлені негайно! Сотні знаків встановлено там, де вони не потрібні. Їх варто перенести на інші місця. У неналежному стані й світлофори. Мені так і не вдалося з’ясувати, у чиєму підпорядкуванні перебуває світлофор на виїзді з Черкас у бік Сміли (перехрестя з дорогою в бік села Руська Поляна). За тими відомостями, які отримав, цей світлофор нічий. І хоч би скільки протоколів про усунення порушень на підприємства та посадовців ми складали, віз, як кажуть, і нині там», — каже він.

Десятки люків на черкаських вулицях відкриті й можуть спричинити каліцтво людей чи пошкодження автомобілів. Фото Олега ГАНІНА

А чи існує схема розміщення дорожніх знаків в обласному центрі? Як розповів начальник управління вуличної інфраструктури департаменту житлово-комунального комплексу міськради Сергій Отрешко, для її створення слід було б зібрати всі рішення міськради про встановлення знаків за останні два десятки років. А поки що такої схеми… просто немає, як і балансоутримувача дорожніх знаків у Черкасах. В цьому управлінні погоджуються з правильністю вимог даівців, проте визнають, що жоден підрядник не хоче співпрацювати з державними структурами.

«На рахунках у казначействі лежить близько 100 мільйонів гривень, частину з яких (7—8 мільйонів) уже зараз можна спрямувати на ремонт доріг, — пояснив Сергій Отрешко. —  Але не знаємо, коли зможемо ними скористатися, оскільки кошти заблоковано. Торішні борги ремонтникам і досі не повернули. Один із підрядників, одержавши невеличку частину боргу, на свій страх і ризик розпочав ямковий ремонт. Проте без грошей, зрозуміло, ніхто не працюватиме».

На жаль, і той невеликий обсяг робіт на дорогах обласного центру виконано з порушеннями технологій. На це вказують як самі дорожники, так і міліція. Звідки ж тоді очікувати довговічного дорожнього покриття? У всьому місті можна побачити відкриті люки колодязів зливової каналізації.

Десятки люків на черкаських вулицях стоять відкритими й можуть спричинити каліцтво людей чи пошкодження автомобілів. Кришки на деякі з них комунальники встановлювали по чотири-п’ять разів з початку року й нарікають на бездіяльність правоохоронців, які не карають здавачів брухту.

Нещодавно на засіданні «круглого столу» в облуправлінні ДАІ журналісти стали свідками гарячої дискусії та звинувачень у бездіяльності на адресу окремих керівників. Чи не найбільше критичних стріл летіло в бік Олександра Нікіпєлова — директора міського експлуатаційного лінійного управління автомобільних шляхів «ЧЕЛУАШ». Виправдовуючись, керівник посилався на хронічне недофінансування. Але ж відповідальності за безпеку руху з нього зокрема, як і з інших керівників, ніхто не знімав.

— Скільки коштів дають — так і робимо, — була відповідь. — У нас на підприємстві не виплачено заборгованості із зарплати ще з грудня.

Який же вихід із цього зачарованого кола? Він поки що у великому тумані, адже сподіватися на кардинальне поліпшення фінансування, зважаючи на ситуацію в державі, очевидно, не варто. Та й на самому ентузіазмі начальника ДАІ, який обіцяє не давати спокою чиновникам, доки ті не усунуть порушення, мабуть, далеко не заїдеш. Отож доведеться нам пересуватися поки що не по дорогах, а по пересіченій місцевості, або просто бездоріжжям.