Сучасний світ і бізнес — це потік інформації. І той, хто подає найбільш прийнятні дані для бізнес-планування, виграє. Канадці кажуть: на те, щоб зацікавити потенційного інвестора, відводять лише 10 хвилин. Цю норму взяли за орієнтир розробники інтерактивної інвестиційної карти України (ІІКУ), щоб максимально ефективно в онлайн-режимі звести того, хто потребує інвестицій, і тих, хто має намір їх робити. Карта містить найактуальніші пропозиції з усіх регіонів країни. Подібні електронні ІІК мають, приміром, Польща, Туреччина, Румунія.

Отже, як і було анонсовано у травні, восени в столиці презентували ІІКУ. Її розробники — Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України (Держінвестпроект) і Проект міжнародної технічної допомоги «Місцевий економічний розвиток міст України» (МЕРМ). Останній спрямовано на створення сприятливого клімату для економічного розвитку нашої держави, його фінансує уряд Канади.

«Україна не зможе розвиватися без технологій та інновацій. До речі, інвестиції нині вже асоціюють не так з грошима, як з новими ідеями, високими стандартами, відсутністю корупції тощо», — підкреслив перед презентацією перший заступник голови Держінвестпроекту Кирило Бондар.

«Ми мали на паперових носіях дані про інвестиційний потенціал регіонів. Тепер це переведено в зручний електронний формат. На створення карти не пішло жодної бюджетної копійки. Використовували канадські кошти та власні ресурси агентства», — додав Кирило Бондар.

Електронна  візитівка

Присутній на заході посол Канади в Україні Роман Ващук нагадав слова Тараса Шевченка із комедії «Сон» — «Той мурує, той руйнує. Той неситим оком за край світа зазирає...» — і наголосив: «Канада з вами, вона — надійний партнер тих, хто будує, торує шлях розвитку. А карта — дороговказ для розвитку українських населених пунктів, бо розкриватиме їхній потенціал світові. Це візитна картка регіонів».

Директор департаменту інвестиційної політики та регіонального розвитку Держінвестпроекту Василь Федюк констатував, що Україна має позбутися негативного іміджу, набутого за попередні роки. Адже нині вона нижче сотого місця серед півтори сотні країн стосовно захисту інвесторів, а за корумпованістю — на 133-му. Саме це інвестора і не приваблює. «Водночас ще 2012 року створено інвестиційний атлас України, кожна область має паспорти на семи мовах, де означено й експортні можливості, сформовано базу даних інвестпропозицій. А у квітні цього року з’явилася можливість (Проект МЕРМ підтримав нашу концепцію ІІКУ) презентувати світові потенціал України через Інтернет», — каже він.

За словами Василя Федюка, онлайн-карта містить такі розділи: інформація про Україну та регіони; карта доступу до об’єктів інвестування (земельні ділянки, промислові об’єкти, індустріальні парки) — є фото й характеристики; компанії, які зацікавлені в інвесторах; транспортна доступність тощо. Почали з національного і регіонального рівнів (поки що повністю в карті представлено лише два — Львівщина й Дніпропетровщина; решта — в процесі), а до кінця 2016 року нададуть інформацію і про міста (з відеопрезентацією проектів). З наступного року організовуватимуть візити та супровід інвесторів. Планують оновлення інформації в ІІКУ.

До речі, чому саме розпочали з регіонального рівня? Експерти відповідають: щоб мати уніфікований стандарт. Адже якби кожне місто по-своєму подавало інформацію, то звести її було б дуже важко.

«Карта дає змогу відсортовувати та здійснювати пошук за вартістю проектів, розмірами земельних ділянок. Тобто має максимально зручний для потенційних інвесторів інтерфейс. Легкий доступ до необхідних даних електронної карти дасть змогу зацікавленим особам переглянути пропозиції будь-якої миті і будь-де», — каже спеціаліст з місцевого розвитку Проекту МЕРМ Олег Войтович.

Немає межі  досконалості

Заступник голови Львівської обласної ради Валерій П’ятак наголосив, що нині є два виклики для України: інвестиції та реформи. «Це два взаємозалежні параметри — не буде одного, не буде й другого. Тому потрібно працювати в цьому напрямі. До того ж місцевій владі дуже потрібні нові кадри зі знанням інвестінструментів», — каже посадовець.

А директор Дніпропетровського регіонального центру з інвестицій та розвитку Алім Молодан констатував, що в ІІКУ слід виставляти якісну інформацію, перевірену. Адже інвестору потрібні достовірні дані про об’єкт. «Коли почали оприлюднювати інформацію про перспективні земельні ділянки в регіоні, то ці ділянки почали зникати, точніше переходити в оренду з правом переуступлення. Тому нині надаємо дані лише за заявою», — підкреслив він. Інші експерти також вважають, що загальна інформація в ІІКУ має бути доступною для широкого кола, а вже конкретна — через реєстрацію і пароль, щоб уникнути махінацій.

Експерти також вважають, що в ІІКУ однозначно має бути розділ «території успіху». Йдеться про підприємства, які розвиваються завдяки інвестиціям. Для потенційного інвестора такі приклади — знакові.

Розробники ІІКУ обіцяли доопрацювати карту (нині діє в тестовому режимі) з урахуванням пропозицій експертів та оприлюднити її найближчим часом на сайті Держінвестпроекту. А буде вона двомовною — інформацію подаватимуть українською та англійською.