Харківщина одна з небагатьох, де керівником стратегічного фіскального відомства вперше призначили людину не із «системи». У минулому бізнесмен, нині державний службовець Михайло Гагаркін прагне  втілювати у роботу основи сучасного менеджменту та стратегічно нові принципи управління. «Урядовий кур’єр» поцікавився у нього, як  співпрацюватимуть податкова служба і громада.

В. о. начальника Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області Михайло ГАГАРКІН.— Михайле Володимировичу, на посаді ви працюєте лише кілька тижнів. Чи встигли сформувати  першочергові завдання та визначитися з пріоритетами? Як плануєте змінювати систему?

— Я був готовий до того, що мені одразу доведеться працювати в екстремальних умовах, з великим дефіцитом часу і приймати важливі рішення в дуже стислі терміни. Але розуміння того, що ти можеш допомогти своїй країні, спонукає тебе до виконання усіх надскладних завдань та мотивує працювати 24 години на добу. Тож планів як у керівника у мене багато, обмаль часу на їх втілення.

А стосовно пріоритетів — на сьогодні він у мене єдиний. Це наповнення бюджету. І створення в області стійкої до будь-яких кризових виявів фіскальної системи з безперебійним та чітким механізмом її функціонування.  Це саме те, чого потребує наша країна.

— Ваше призначення відбулося певною мірою завдяки вибору громадськості Харкова. Як  виправдовуватимете народну довіру?

— Тільки роботою і її результатами. Щиро вважаю, що у кожного чиновника є тільки один працедавець — український народ. Тож  настав час попрацювати на суспільство, завдяки якому я став успішним бізнесменом та підприємцем. Тому сподіваюся, що так званий кредит довіри буде виправдано.

Нині в нашій фіскальній службі формується громадська рада, до якої увійдуть і представники громадських організацій, і громадські діячі. Усі вони будуть професіоналами, які зможуть проводити велику роботу: займатися законотворчою діяльністю, роз’ясненням податкових новацій і втіленням нових ідей. Роботи багато, і без допомоги громадськості нам не обійтися.

— Яких змін слід очікувати представникам  малого та середнього бізнесу краю, як плануєте вибудовувати взаємини з підприємцями — методом батога чи пряника?

— Я людина, яка має за плечима певний досвід і підприємницької діяльності, і громадської роботи. Тож мені не раз доводилося стикатися та взаємодіяти з чиновниками, податковою та митною службами, і всі проблемні питання  бізнесу мені  знайомі.

Нині мій обов’язок — чітко стежити за дотриманням законодавства. Усе повинно відбуватися в межах закону, і сплата податків теж. Тож якщо малий та середній бізнес вестимуть  чисту бухгалтерію, сплачуватимуть усі податки в повному обсязі, не  використовуватимуть тіньових схем,  фіскальна служба їх не турбуватиме. А критерієм порядності та сумлінної репутації  бізнесмена буде його податкова історія.

— Харківщина опинилася у складній ситуації: близькість до зони бойових дій, неспокійна обстановка у самому місті, великий потік переселенців.  Як впливає усе  це на діяльність фіскальної служби? 

— Так, нинішня ситуація в країні, звичайно ж, не могла оминути і нас. І як лакмусовий папірець, виявила усіх, хто справді любить свою країну, а кому байдужа її доля. 

Люблю Харків, тут я народився, виріс, це моя Батьківщина. І тому вболіваю за майбутнє краю, намагаюся допомогти. На своїй посаді робитиму все, щоб бізнесу було комфортно  працювати, щоб до нас ішли інвестори. А також щоб і суб’єкти підприємницької діяльності із зони АТО змогли реалізувати свій потенціал на Слобожанщині.

Нині кількість тих, хто перейшов на облік до податкових інспекцій із Донецької та Луганської областей,  вже більш як 300. Тож ми тільки за те, щоб бізнес розвивався.   Адже це і створення  нових робочих місць, і гроші в бюджеті, які будуть спрямовані на потреби міста і області.

Харківщина з економічної точки зору — потужний виробничий регіон майже в усіх сферах економіки  та сільського господарства, один із великих наповнювачів бюджету. І ми зробимо все, щоб він таким і залишився. І тих, хто цього хоче, повірте, більшість.

— Для того щоб втілювати всі поставлені завдання, необхідна  професійна команда. Хто в ній працюватиме — досвідчені кадри чи люди з бізнес-середовища?

— Моя мета — зберегти професіоналів і залучити нових фахових спеціалістів.  Це  нові люди, не із «системи», як ви висловлюєтесь. Вони різних професій: є і бізнесмени, і юристи. Але головне — вони ствердилися як професіонали, самодостатні, творчі особистості. І найважливіше — це патріоти своєї країни, що для мене один із головних критеріїв. Скажу навіть більше: ця команда вже працює. 

Усі охочі можуть подати резюме і спробувати себе на посаді працівника фіскальної служби. Основними критеріями під час розгляду кандидатур буде принцип трьох П: професіоналізм, порядність і  патріотизм.

ДОСЬЄ «УК»

Михайло ГАГАРКІН. Народився 1972 року в Харкові. Закінчив Харківський національний автомобільно-дорожній університет та Національну юридичну академію України імені Ярослава Мудрого. Працював у бізнес-структурах: генеральним директором АТ «Енергомашекспорт»,  ТОВ «Агроекспорт-Україна», ТОВ «Естейд-Менеджмент» та інших. Із 20 січня 2015 року —  в. о. начальника ГУ ДФС у Харківській області.

Громадський діяч, адвокат, почесний член Союзу юристів України.