Це стало можливим завдяки тому, що луцьке підприємство «Санрайз» надало для експерименту автобус «Богдан А091», що працював на перевезенні пасажирів. Символічно, що його пофарбували у зелений колір як нагадування про те, що зелені технології дедалі впевненіше завойовують  місце під сонцем. І за ними майбутнє.

Непересічну роботу виконала група ентузіастів з участю конструктора В’ячеслава Полтавця, який вже має досвід переобладнання на електричну тягу й успішної експлуатації легкового автомобіля. Ентузіасти зняли з транспортного засобу двигун внутрішнього згоряння і паливний бак, встановивши два електродвигуни потужністю 60 кіловат кожен.  А в пасажирському салоні сховано у ящиках-сидіннях потужні акумуляторні батареї. Вони, до речі, — найдорожчий компонент експерименту, адже коштували 14 тисяч гривень.

Для заправки транспортного засобу замість звичної водіям горловини паливного бака з’явився штекер, на який за потреби подають напругу 380 вольт. Щоб повністю зарядити акумулятори, потрібно чотири години. Після цього автобус може виїжджати на вулиці міста або у міжміський маршрут. Як стверджують конструктори, він може тривалий час їхати зі швидкістю 80 кілометрів за годину.

Цей «богдан» відрізняється від інших тим, що має електричний силовий агрегат. Фото надано прес-службою Луцької міської ради

Тестовий пробіг із Луцька до Києва показав, що у такій комплектації електроавтобус здатний проїхати дві з половиною — три сотні кілометрів. Нині луцькі ентузіасти вже готові запропонувати ноу-хау, застосовані під час монтажу силових агрегатів та іншого обладнання, для запуску промислової серії. Потрібен лише інвестор, який буде готовий вкласти кошти у нову для України перспективну справу.

Досвід експлуатації таких транспортних засобів у Китаї та великих європейських містах показує, що за ними майбутнє. З’явився навіть своєрідний гібрид автобуса і тролейбуса, що може здійснювати підзарядку акумуляторних батарей від міської контактної мережі під час зупинок.

Як повідомляють засоби масової інформації, на цьому перспективному ринку України є компанія, що популяризує електротранспорт і лобіюватиме інтереси цієї галузі перед державою і бізнесом. Вона вже, наприклад, започаткувала пілотний проект із львівською міськрадою. І заступники міського голови Андрія Садового тепер їздять містом на електрокарах Nissan Leaf.

І це не дивно, бо Nissan Leaf займає перше місце в світі серед електромобілів. За останні п'ять років електрокарів від Nissan продали нанад 250 тисяч. Один кілометр їзди на такій автівці обходиться  всього у 18 копійок. З кожним роком дешевшають батареї, а їхня потужність збільшується. Запас ходу у 120 - 200 кілометрів повністю задовольняє потребу у щоденній їзді.

Заміщення електротранспортом традиційних автобусів позитивно впливатиме на енергетичну безпеку України. Засновник цієї компанії Костянтин Євтушенко стверджує, що у грошовому еквіваленті імпорт нафтопродуктів у країну за минулий рік становив 6,4 мільярда доларів США. «Щоб проїхати 150 кілометрів, середньостатистичний автомобіль потрібно заправити на 250 гривень, а зарядити електрокар на таку саму відстань коштуватиме всього сім гривень!» — стверджує він. До того ж наша держава, як відомо, виробляє надлишок електроенергії.

Тестовий заїзд обладнаного електродвигунами луцького «богдана» нагадав і про те, що у багатьох розвинених країнах є державні програми підтримки виробництва та експлуатації електротранспорту. Перше місце за кількістю електромобілів на душу населення — 32 000 машин на 5 мільйонів осіб — посідає Норвегія.

— Максимальний розвиток громадського електротранспорту — завдання кожної міської ради. І обласний центр Волині тут не виняток. Адже впровадження електротяги зменшує кількість шкідливих викидів й істотно поліпшує екологічну ситуацію в населених пунктах, — прокоментував Луцький міський голова Микола Романюк. — Тому міська влада схвалює дії ентузіастів, які випустили на маршрут цей електроавтобус. Якщо подальша експлуатація цього транспортного засобу покаже безпечність і перспективність цієї роботи, думаю, підсумки експерименту можуть стати темою не лише для розмови на засіданні міськвиконкому, а й власників Луцького автомобільного заводу. Адже матеріальна база його має все необхідне, щоб налагодити промисловий випуск вітчизняних електроавтобусів.