Кому випадало їхати зі Львова до Івано-Франківська через селище Бібрку та Рогатин (до Івано-Франківська можна добратися також через Стрий, де дорога непогана, але після згаданого райцентру жахлива, чи через Перемишляни, але це теж не найкращі зайві кілометри), той надовго запам’ятає 41 кілометр бездоріжжя до межі сусідньої області: яма на ямі! Щоб не розбити авто чи не втрапити у ДТП, водіям доводиться маневрувати поміж вибоїнами та затрачати на дорогу вдвічі більше часу.

Наступного разу, зізнається знайомий бізнесмен пан Зіновій, добре подумає, чи сідати за кермо авто, бо навіть його позашляховик не захищає від трясучки, чи добиратися іншим видом транспорту, що його абсолютно не влаштовує. Бо на сотню кілометрів доведеться кілька годин у поїзді змарнувати, до того ж не влаштовує розклад руху. Таким бездоріжжям доводиться їздити не один рік, а цього року дорога, каже, стала просто нестерпною. Тож з оптимізмом сприйняв, як і більшість мандрівників, довгоочікувану звістку, що магістраль, яка з’єднує два обласні центри Західної України, нарешті відремонтують.

Ремонт шляхів відбувається із використанням нових технологій. Фото надане автором

Уже минулого тижня дорожники розпочали ремонт автомобільної дороги загального користування Н-09 Мукачеве — Рахів — Богородчани — Івано-Франківськ — Рогатин — Бібрка — Львів (від села Давидів Львівської області до межі Івано-Франківської області). Тож  41 кілометр бездоріжжя, який відлякував потенційних автомобілістів, може стати європейського рівня магістраллю.  Розпочато роботи також на межі Львівської та Івано-Франківської областей.

Кошти на ремонт автодороги загального користування Мукачеве — Львів надав  уряд (200 мільйонів гривень) за програмою ремонту доріг Карпатського єврорегіону.

— Ремонтуватимемо використовуючи нові технології, за допомогою холодного ресайклінгу, — каже начальник служби автомобільних доріг у Львівській області Юрій Лазаренко. — Дорога на цій ділянці матиме посилену основу та асфальтобетонне покриття. Із застосуванням цих технологій зможемо якісно відремонтувати всю дорогу, що  дасть змогу продовжити термін її експлуатації.

Метод холодного ресайклінгу з подальшим влаштуванням верхнього шару щебенево-мастикового асфальтобетону дає змогу відновити верхній шар дорожнього покриття, зміцнити основу шляху і не передбачає використання великої кількості нових будівельних матеріалів, тобто мінімізує витрати. Натомість передбачає ефективне використання матеріалів старого дорожнього покриття.

За цією технологією  (за роки використання, а суміш щебенево-мастикового асфальтобетону створено півстоліття тому в Німеччині, вона продемонструвала прекрасні експлуатаційні якості) ремонтують та реконструюють, модернізують автомагістралі більшості європейських країн, зокрема Німеччини, Польщі, Болгарії, Чехії. Нову технологію апробували й вітчизняні дорожні служби. Кілька років тому її вперше застосувала служба автомобільних доріг у Львівській області під час ремонту частини автошляху Львів — Тернопіль. Ділянки доріг Ковель — Червоноград — Жовква, Сокаль — Стоянів, Радехів — Нивиці та об’їзну автомагістраль міста Золочів ремонтують з використанням холодного ресайклінгу. До Євро-2012 вулицю Кульпарківську у Львові теж ремонтували з використанням цієї технології. Завдяки їй вдається істотно продовжити термін експлуатації дорожнього покриття навіть на найбільш завантажених ділянках автошляху.