НІЦІАТИВА

Робити ставку на регіонального виробника агропродукції запропонував голова Луганської облдержадміністрації Володимир Пристюк під час зустрічі з власниками торговельних мереж і переробниками. Це дасть змогу дещо збити ціни і забезпечити своїм виробникам ринок збуту. Як відомо, за ростом цін на продовольство Луганщина посідає третє місце в Україні. При цьому луганчани витрачають на харчі приблизно 9 млрд грн, з яких майже 40% (або 3,5 млрд) лишають у супермаркетах.

Посадовець аргументував свою точку зору так: "На харчування луганчани витрачають сьогодні більшу частину своїх доходів. Але на прилавках наших супермаркетів і ринків - товари з інших регіонів та країн. А свої виробники найчастіше не знаходять ринку збуту. Натомість дотуємо тих, хто і так благополучний в економічному плані. Ситуацію треба докорінно змінювати, роблячи ставку на регіонального виробника. Настав час говорити про продовольчий "патріотизм".

І хоча обсяги виробництва та кількість торговельних мереж в області щороку зростають, інтереси сторін не завжди збігаються. Овочами доводиться торгувати майже собі на збиток, кажуть власники супермаркетів. Адже зберігати їх ніде, а щоб зберегти асортимент, інколи доводиться докуповувати їх на ринку. Виробники овочевої продукції якщо і пропонують городину, то лише великими партіями - від 20 тонн. В області відсутній дистриб'юторський центр, який допоміг би розподілити обсяги сільгосппродукції.

Саме тому серед першочергових завдань, які поставив перед своїми підлеглими голова облдержадміністрації за підсумками наради, - скласти список овочесховищ у регіоні, провести зустріч агровиробників та представників торговельних мереж Луганщини, щоб визначитися з потрібними обсягами виробництва агропродукції та її поставками. Щодо власників торговельних мереж, то, на думку Володимира Пристюка, їм доцільно будувати овочесховища у складчину та інвестувати в село, вирощувати городину для власних продажів.