УВАГА

Подорожуватимемо і вдень, і вночі

Що менше часу до Євро-2012, то більшою стає напруга довкола проведення футбольного чемпіонату. Західні політики погрожують бойкотувати спортивне свято, а деякі недоброзичливці навіть пропонують перенести його в іншу країну.   Роздмухують пожежу й ЗМІ: зарубіжні лякають своїх уболівальників українськими жінками легкої поведінки, браком комфорту та дорожнечею в готелях, а наші — проблемами з обслуговуванням іншомовних гостей і транспортними негараздами. Хто і наскільки правдиво висвітлює події, розібратися важко.

Ось і днями у ЗМІ з’явилася інформація, що з 27 травня Укрзалізниця скасовує 15 пар нічних поїздів (переважно у львівському напрямку) і натомість додає денні, в тому числі й швидкісні та підвищеного комфорту (сполученням Київ—Львів—Київ складом Hyundai Rotem і Львів—Мукачеве—Львів).

Відповідь Укрзалізниці не забарилась. Вона спростувала цю інформацію. «Інформація, що із введенням нового графіка руху пасажирських поїздів на 2012—2013 роки на маршрутах між Києвом, Львовом, Харковом та Донецьком відміняються нічні поїзди для того, щоб пересадити пасажирів та заповнити денні швидкісні експреси, не відповідає дійсності».

Новий розклад додав пасажирам проблем. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

У відомстві запевняють, що із введенням нового графіка руху пасажири отримають широкий вибір подорожей залізничним транспортом як удень, так і вночі. Приміром, з початком руху швидкісних експресів Hyundai пасажир зможе  обрати не тільки час подорожі (вдень чи вночі), а й поїздку за ціною та класом комфортності. Адже час на шляху прямування денних швидкісних поїздів між Києвом та Львовом скоротиться порівняно з нічними на 3 год. 20 хв., а між Києвом та Харковом — на 3 год. 30 хв., між Києвом та Донецьком — на 5 год.

До того ж нічні поїзди нікуди не подінуться. В прес-службі Укрзалізниці повідомили, що в напрямку Київ — Львів зберігається 11 нічних потягів, час у дорозі яких понад 9 годин. Між Києвом та Харковом продовжить курсувати  прямий нічний поїзд №64  Київ — Харків (з Києва — о 22:25, у Харкові — о 07:47).

Збережуться нічні потяги і між Києвом та Донецьком: №84 Київ—Маріуполь (із Києва — о 17:15, у Донецьку — о 06:04), №38 Київ—Донецьк (із Києва — о 19:49, у Донецьку — о 08:01) та №120 Київ — Донецьк (з Києва — о 17:36, у Донецьку — о 08:58). До того ж новий графік руху поїздів на 2012 — 2013 рр. передбачає призначення 186 поїздів формування Укрзалізниці, з них 133  — нічні.

Та й врешті новий графік руху не інформація, викарбувана на скрижалях. Якщо він не буде вигідний Укрзалізниці й вона зазнаватиме збитків, нововведення не приживеться. Тож, мабуть, треба пережити Євро-2012 і вже у спокійних умовах розв’язувати проблеми, на які нині лише очікують.