Верховна Рада ухвалила за основу проект закону «Про систему іномовлення в Україні». Важливо, щоб парламент проголосував усі документи, пов’язані із запровадженням безвізового режиму для громадян України. Цими словами Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк розпочав засідання уряду. Анонсом на 11 грудня — річницю затвердження програми дій Кабінету Міністрів парламентом — він задав тон заходу. За цей місяць міністри повинні провести зустрічі із фракціями коаліції й дати чіткі відповіді на запитання, що зроблено, що потребує подальшої роботи, яких спільних зусиль мають докласти міжнародні партнери України, парламентські фракції, уряд і Президент, щоб наша держава у 2016-му рухалася шляхом реформ.

«Уряд готовий 11 грудня прийти до Верховної Ради й відзвітувати перед народом за рік діяльності, — наголосив Арсеній Яценюк. — До завершення року ми маємо також невідкладно ухвалити збалансований бюджет. Уряд виступає за скорочення бюджетних видатків. 

Як Прем’єр не піду на те, щоб це скорочення стосувалося соціальних стандартів».

Зростання ВВП на 1% у третьому кварталі загалом підтверджує оптимістичні прогнози уряду на майбутній розвиток економіки. Фото з сайту youtube.com

Прорахований підхід держави

На думку Прем’єра, потрібно сфокусуватися на оптимізації бюджетних витрат та поліпшити управління коштами. Разом із кошторисом країни ухвалюватимуть законопроект із податкової реформи. Вона дасть змогу створити нову систему стимулювання розвитку економіки. «Прорахований підхід має бути. Проект Держбюджету та податкова реформа мають відповідати плану реформ уряду та критеріям МВФ. Уряд готовий не просто до публічної дискусії, а до ухвалення державних рішень», — резюмував Арсеній Яценюк.

Він доручив створити урядову комісію та відрядити її представників до областей, де гальмують оформлення пільг для малозабезпечених українців. За даними Прем’єра, нині вже 4 мільйони родин подали відповідні заявки, однак керівництво Одещини (тут найкритичніша ситуація — 40% плану за рівнем призначення субсидій), Закарпаття, Луганщини та Буковини штучно позбавляє українців прямої фінансової держдопомоги. А ще глава уряду попросив оформити протокольне рішення для невідкладного пришвидшення процесу оформлення субсидій.

Арсеній Яценюк попросив урядовців думати, як надалі модернізувати уряд та змінити систему управління в ОДА. Він має пропозиції щодо складу та кількості міністерств. «Ідеться про якість усієї державної машини, ліквідацію дублювання функцій. Ми витягнемо країну завдяки роботі фахівців, держслужбовців із гідним рівнем платні. Сподіваюся, що парламент ухвалить внесений урядом законопроект «Про державну службу, — додав глава уряду. — Для реалізації задумів нам потрібна прореформістська більшість у Верховній Раді. Уряд готовий до будь-яких компромісів на благо України. Вони мають відповідати інтересам держави».

Він укотре закликав представників усіх політичних фракцій, представлених у парламенті, вести відкритий діалог та нести політичну відповідальність перед народом. Рецепт успіху — у поєднанні таких понять, як єдність парламентської коаліції, взаємний діалог всередині неї та між урядом і Президентом. «У нас багато союзників на заході. Вони будуть з нами, доки ми демонструватимемо незмінність наших цілей у проведенні реформ. Ми всі повинні говорити не мовою популізму, а мовою конкретних фактів, дій і результативності в ухваленні рішень», — сказав він.

До речі, Прем’єр акцентував, що вперше, згідно з попередніми статистичними даними за третій квартал року, країна продемонструвала зростання ВВП на 1%. Цю цифру глава уряду вважає першим сигналом того, що прогнози Кабміну щодо економічного зростання країни на 2016 рік справдяться. «Але цей прогноз слід робити. Потрібно зробити українську економіку працюючою. Не може бути поставлене розмежування в цілях перед владою», — додав він.

Мільярди віддадуть бізнесу

Перед тим як урядовці почали заслуховувати презентацію роботи новоствореного Офіса ефективного регулювання, міністр економічного розвитку і торгівлі Айварас Абромавичус представив керівника структури Олексія Гончарука. Міністр поінформував присутніх, що наша країна у рейтингу ведення бізнесу піднялася на 12 місць. Наступного року до жовтня  Мінекономрозвитку ставить амбітний план потрапити до ТОП-50 успішних в бізнесовому плані країн. Для цього слід прискорити процеси дерегуляції та на початку 2016-го переглянути всю регуляторну базу. Для цього й створювали офіс. Це незалежна неурядова організація, яка займатиметься полегшенням ведення бізнесу, мінімізуватиме корупційні схеми та працюватиме над дерегуляційними перетвореннями.

«Ми заберемо з кишень посадовців мільярди гривень і повернемо їх бізнесу, — заявив міністр. — Офіс це робитиме за допомогою регуляторного поля, виявлятиме проблемні моменти».

Олексій Гончарук розповів, що структуру створювали з допомогою уряду Канади, урядів країн ЄС та представників Світового банку. Міжнародні донори направили до України своїх експертів. За основу роботи офіса взято британську модель. «Ми хочемо кращої регуляції, а не дерегуляції. Фокус на малий та середній бізнес: слід прибрати всі бар’єри. Офіс буде комунікатором діалогу між бізнесом і владою», — сказав посадовець.

За пріоритети у роботі взято сільське господарство, будівництво, підключення до мереж електроенергії, сферу контролю та нагляду.

А кістяк команди формувався протягом останнього місяця. Серед 30 його працівників — економісти, юристи, фахівці з комунікацій. До 1 березня команда розшириться до 70 осіб. За ідеального сценарію через три роки завдяки роботі офіса в Україні з’явиться незалежний комітет, який зможе здійснювати регуляторну політику.

Щодо цих планів Арсеній Яценюк висловився критично: «Процес цікавий. Та набагато цікавіший результат. Будь-який офіс і спроби провести дерегуляцію слід умонтувати в загальну систему координат. Офіс не може працювати окремо від Державної регуляторної служби, міністерств і суб’єктів, які потребують дерегуляції. Його працівники здійснюватимуть зовнішній аудит внутрішніх регуляторних актів».

Зі слів голови Державної фіскальної служби Романа Насірова стало зрозуміло, що, згідно з постановою уряду, кількість державних податкових інспекцій скорочують із 311 до 161. У січні на 30% скоротиться й кількість працівників податкової та митної служб. Загалом з 58 тисяч працівників залишиться 41 тисяча. Набір нового керівництва ДФС відбудеться на конкурсних та прозорих засадах. ДФС займатиметься спрощенням системи адміністрування податків.

Арсеній Яценюк пояснив: «Щоб подолати корупцію, слід підвищити рівень зарплати в органах ДФС». Він уже попросив західних партнерів сформувати фонд для збільшення заробітних плат державних службовців. Запрацював у країні й Офіс великих платників податків. Компаніям, переведеним до офіса, пропонують змінити критерії відшкодування ПДВ, спростити процедури митного оформлення та перейти на постаудит.

Віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко говорив про факти та причини аварії катера «Іволга». 19 загиблих та 3 зниклих безвісти — це наслідки невмілого керування та недоукомплектованості екіпажу. Оскільки це катастрофа державного рівня, уряд надає родинам загиблих по 150 тисяч гривень. А в четвер Геннадій Зубко їде до Сватового на Луганщину, щоб оцінити збитки від пожежі на складі, де зберігався арсенал.