Благоустрій населених пунктів можна порівняти зі своєрідним мостом між життєдіяльністю людини та довкіллям. Благоустрій населених пунктів у чинному законодавстві розглядається як комплекс робіт із захисту, розчищення, озеленення території, а також низки соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів на території конкретного населеного пункту із покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму тощо. Виконання ж вимог, передбачених Законом України «Про благоустрій населених пунктів», покладено в основу Національного плану дій щодо підвищення рівня благоустрою населених пунктів та прилеглих до них територій, який зазвичай планується на найближчі п’ять років, зокрема, 2010—2015 роки.

Сюди входить: відновлення доріг, тротуарів, міжквартальних проїздів та прибудинкових територій, підготовка міських мереж до зимового сезону, тотальний ремонт зливоприймачів та систем зовнішнього освітлення, а також відновлення благоустрою після різного роду земляних робіт із ремонтів комунальних мереж тощо. Безпосередню координацію виконання таких заходів здійснюють районні спеціалісти з благоустрою та керівники райдержадміністрацій.

Протягом поточного року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло чимало звернень, де громадяни зазвичай просять посприяти у покращенні обслуговування об’єктів загального користування, відновлення освітлення вулиць, демонтажу самовільно встановлених малих архітектурних форм, поліпшення санітарного стану, питань ремонту та впорядкування дитячих майданчиків, вирішення питань паркування транспорту тощо.

Так, жителька Харкова звернулася з проханням завезти пісок на дитячий майданчик, щоб перед багатоповерхівкою бавилися діти, а не збиралися п’яниці. Департамент житлового господарства Харківської міськради оперативно відреагував на звернення — пісок на дитячий майданчик справді був завезений, що підтверджено зворотним зв’язком із заявницею.

Пенсіонер із Канева Черкаської області скаржився на незадовільний стан ділянки дороги поруч з його будинком після ремонту системи водопостачання ще минулого року. Канівська міська рада нарешті відновила пошкоджену ділянку дорожнього покриття, що втішило пенсіонера.

Також органи місцевої влади здійснюють контроль за санітарним станом місць поховання людей у межах населених пунктів. У разі відхилення від санітарних норм місцева влада та спеціалізовані комунальні підприємства відповідним чином реагують на повідомлення заявників. Зокрема, на звернення жительки Подільського району Києва, яка попрохала прибрати територію та вивезти сміття із території міського кладовища «Берковці», відповідальна за це ритуальна служба СКП «Спецкомбінат» оперативно здійснила вивіз непотребу та одразу повідомила про це заявницю.

Жителька Приморського району Одеси зверталася на урядову «гарячу лінію» з приводу незадовільного стану магістральної труби, розміщеної між двома житловими будинками, яка постійно протікала і в будь-яку пору року перетворювала дорогу на брудне місиво. Приморська районна адміністрація Одеської міськради повідомила, що комунальним підприємством «Житлово-комунальний сервіс «Порто-Франковський» здійснено ремонт водопроводу холодного водопостачання на прибудинковій території, про що й повідомила телефоном на «гарячу лінію» заявниця.

Всі ми знаємо про небезпеку перетинання перехресть, особливо коли дорога має декілька автомобільних смуг, якими невпинно рухається транспорт. Пенсіонерка з Харкова зверталася із проханням посприяти у ремонті світлофору на такому перехресті у одному з районів міста. Заявниця також зазначала, що у зв’язку з непрацюючим світлофором у липні поточного року там сталася дорожньо-транспортна пригода, внаслідок якої двоє перехожих отримали тяжкі тілесні ушкодження. Департамент інфраструктури Харківської міськради поінформував жительку, що світлофор на вказаному перехресті підключено, а та поділилася радістю з фахівцями урядової «гарячої лінії».

Загалом за період з 28 серпня по 4 жовтня на урядову «гарячу лінію» надійшло 48 941дзвінків, через Інтернет зареєстровано 354 звернення. 0-800-507-309 — урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру — www.ukc.gov.ua