Основною  перевагою  залізничного  перед  іншими  видами  транспорту  є передусім регулярність перевезень, порівняно невисока вартість квитків, безпека та надійність при транспортуванні громадян.

 

Цього року Міністерством інфраструктури України була представлена Уряду нова редакція Закону України «Про залізничний транспорт України», де, зокрема, передбачено  забезпечити   підвищення   якості залізничних  транспортних  послуг населенню;   зробити доступнішим залізничний транспорт для користувачів різних форм власності тощо.Законопроект покликаний також розв’язати низку проблем, що назріли в галузі за десятки років недоінвестування та неефективного управління, і стати новою сторінкою в історії залізничного транспорту.Нині законопроект «Про залізничний транспорт» переданий на розгляд Верховній Раді України.

 

За цим документом насамперед передбачається створення Державного агентства залізничного транспорту, яке здійснюватиме державну політику в галузі перевезень.Тож безпекою руху займатиметься теж державний орган, але вже із безпеки на транспорті. Окрема ж комісія здійснюватиме незалежне розслідування аварій на залізниці. Ще одним нововведенням, запропонованим у проекті, є новий підхід до тарифоутворення на залізничному транспорті. Відтепер тариф матиме конкретно визначені складові: інфраструктурну, вагонну та тягову. До інфраструктурної складової тарифу також буде включено й інвестиційну частину. Кошти, зібрані на інфраструктуру, тепер витрачатимуться на її утримання, а інвестиційна частина тарифу направлятиметься на фінансування інвестиційних проектів із розбудови залізниці. Таким чином, контролювати цільове використання коштів у сфері залізничного транспорту, кажуть, буде простіше. Розмір інфраструктурної складової тарифу буде регульованим та однаковим для всіх гравців ринку, а за її визначення та встановлення відповідатиме Національна комісія регулювання транспорту, створення якої заплановано на кінець поточного року. Отже, розмір тарифів на залізничні перевезення тепер встановлюватиме незалежний орган.

 

ПАТ «Укрзалізниця» (далі – Укрзалізниця) обіцяє, що всі ці нововведення сприятимуть підвищенню якості послуг та безпеки користування залізничним транспортом. Перевезення будуть комфортніші, потяги – новіші, розклад руху – зручнішим, послуги – якісніші та різноманітніші (кондиціонери, wi-fi, харчування, сканери для електронних квитків тощо).

 

Втім, в очікуванні бажаної якості обслуговування, громадяни поки що продовжують звертатися на урядову «гарячу лінію».

 

З початку року з питань транспортного обслуговування надійшло понад 6000 звернень, з них – близько 1600 стосувалися залізничного транспорту та були надіслані на розгляд Укрзалізниці.

 

Непокоїли заявників переважно питання скасування руху потягів та їх зупинок, якість перевезень (незадовільні санітарно-гігієнічні умови та неналежний технічний стан) і їх невідповідність підвищеній вартості квитків. Йшлося також про недостатню кількість вагонів у потягах приміського сполучення та малу кількість плацкартних вагонів у складі потягу. Надходили скарги і на роботу працівників Укрзалізниці (провідників та касирів), які неналежним чином виконували свої функціональні обов’язки.

 

Зокрема, жителька смт Великий Березний Великоберезнянського району Закарпатської області звернулася зі скаргою на непрацюючий кондиціонер та відсутні фіранки на вікнах купейного вагону №5 потяга № 81 «Ужгород – Київ». На що керівництво Державного територіально-галузевого об’єднання «Південно-Західна залізниця» повідомило, що система кондиціювання повітря знаходилася в технічно справному стані, але у зв’язку з недостатньою кількістю холодоагенту в системі, кондиціонер працював на 60% потужності. Після прибуття потяга до пункту формування система кондиціювання повітря вагону була заправлена до максимального рівня. Фіранки на вікнах купе вагону були тимчасово відсутні, бо старі зносилися, а з приводу придбання нових на той час проводилася процедура відкритих торгів на їх закупівлю. Керівництвом «Південно-Західна залізниця» було проведено нараду із працівниками об’єднання щодо недопущення у майбутньому подібних прикрих випадків неякісного обслуговування пасажирів.

 

Заявниця з міста Запоріжжя звернулася на урядову «гарячу лінію» з приводу неналежної якості перевезення пасажирів електропотягу сполученням «Запоріжжя-2 – Пришиб». Зі слів заявниці, машиніст електропотягу не доїжджає до посадочної платформи, у зв'язку з чим пасажири повинні вистрибувати із вагонів на земельний насип. Державним підприємством «Придніпровська залізниця» було встановлено, що порушення порядку зупинки на короткій посадочній платформі мало місце через курсування 6-, 8- та 10-вагонного рухомого складу. Із локомотивними бригадами Запорізького моторвагонного депо було проведено бесіду та вжито заходів щодо недопущення таких порушень у подальшому.

 

Житель села Великий Дальник Біляєвського району Одеської області поскаржився на відсутність роботи системи вентиляції у вагоні №4 потяга   №84 сполученням «Одеса – Ковель» та провідників, які надали йому брудний та вологий комплект постільної білизни. Коли ж заявник попрохав замінити нечистий комплект білизни,провідник висловився некоректно, але все ж замінив постіль. Керівництвом Державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця» було розглянуто інцидент і повідомлено, що із працівниками «Пасажирське вагонне депо Ковель» проведено відповідну бесіду, а провідника притягнуто до дисциплінарної відповідальності(оголошено догану). Щодо системи вентиляції вагона під час рейсу, то вона була справною, але при зовнішній високій температурі повітря прохолода у вагоні не відчувалася.

 

Загалом за період з 26 жовтня по 1 листопада на урядову «гарячу лінію» надійшло 52 595 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 520 звернень.  0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 

044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua