ШЛЯХИ

Понад 50 мільйонів гривень виділено Миколаївщині для наведення ладу на автошляхах

Цього року Миколаївська область повинна одержати 51 мільйон 594,5 тисячі гривень державної субвенції. Днями голова Миколаївської облдерж­адміністрації Микола Круглов видав розпорядження, яким затвердив перелік об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах області. Згідно з розпорядженням, понад третина коштів  (18 мільйонів 584,9 тисячі гривень) припаде на Миколаїв, шляхи якого перебувають у вкрай незадовільному стані.

Щоб дороги були довговічними, потрібна відповідна техніка і дотримання технології. Фото Володимира ЗAЇКИ

Зокрема, 800 тисяч гривень буде виділено на встановлення чотирьох світлофорів на перетині вулиць у центрі міста, 300 тисяч планується витратити на реконструкцію зливостоку в мікрорайоні «Соляні» та водовідведення від двох будинків по вулиці Чигрина. Понад 11,5 мільйона гривень планується освоїти на капітальний ремонт дорожнього покриття у віддалених мікрорайонах міста. Також передбачається, що буде відремонтовано внутрішньоквартальні проїзди у всіх районах міста, зроблено капітальний ремонт доріг у приватному секторі Центрального та Корабельного районів.  Близько шести мільйонів гривень підуть на  поточний ремонт вуличнодорожньої мережі, внутрішньоквартальних проїздів та доріг у приватному секторі.

Втім, за підрахунками спеціалістів, для капітального ремонту всіх автошляхів Миколаївської області потрібно понад два мільярди гривень та по 800 мільйонів на їх щорічне утримання. Сьогодні служба автодоріг області отримує лише 7% від загальної потреби. На черговій сесії обласної ради керівник служби автодоріг у Миколаївській області Геннадій Савченко наголосив на не менш важливій, ніж нестача грошей, проблемі. В області більше занепокоєні ситуацією, що пов’язана із рухом великовагового транспорту   дорогами краю.

Так, у Законі «Про автомобільний транспорт»  встановлено, що штраф, який сплачується власником вантажу за  перевищення гранично допустимої вантажності, становить 1,5 євро за один кілометр. Але після сплати штрафу  автотранспорт продовжує їхати дорогою до пункту призначення, знищуючи при цьому всі автошляхи, якими він рухається.

Коментуючи ситуацію, перший заступник голови Миколаївської облдерж­адміністрації Геннадій Ніколенко зазначив, що облдержадміністрація готує звернення до вищого керівництва держави для внесення змін до Закону «Про автомобільний транспорт» задля контролю над рухом великовагового транспорту дорогами країни. Зокрема, область пропонує, по-перше, більш ніж у 100 разів підняти штрафи, по-друге, машина, що зафіксована з перевантаженням, повинна відправлятися на штрафний майданчик, щоби власник автомобіля або  фірма, що найняла його для перевезень, оплачували стоянку машини та перевантажували зайві тонни на інший автомобіль. Кошти від таких дій мають піти на ремонт доріг.