ЩОБ ЇХАЛИ

У Чернігові навчилися красиво подавати свою історію 

Туристична галузь Чернігівщини, яка ще 5—10 років тому нагадувала розгублену господиню, що вміє готувати, та не вміє подавати, останнім часом всерйоз взялася опановувати професійні секрети підприємливої бізнес-леді. Адже стало очевидно, що презентаціям на широкий загал навіть найцікавіших історичних пам’яток потрібен яскравий макіяж, себто імідж. Усе просто: хочеш вигідно продати (у нашому разі показати, але за гроші!) товар — розхвали його.

Почали із бренда міста. Спершу окреслили його прикметні риси: старовинні церкви і собори періоду, коли Чернігів був стольним градом могутнього князівства, гармати на Валу, Десна, легенди — фактично у кожному куточку міста власна. Навіть літеру «Ч» пропонували до візуального знака долучити. Після тривалого широкого обговорення досить-таки привабливих проектів зупинилися на логотипі у вигляді клубка (переплетіння подій минувшини), між нитками якого проступають храм, меч, річка і чернець-примара. Настала черга промороликів про туристичні можливості міста. Нині їх  кілька, і кожен оригінальний. Видали й друковану продукцію: путівники, карти-схеми, екскурсійні маршрути тощо.

Світлою ідеєю було розміщення інформації про туристичний потенціал міста на зовнішніх рекламоносіях за обміном: приміром, символіку Чернігова розміщували у Львові й навпаки. Ось тільки чомусь на місті Лева все й закінчилося. Хоч, безперечно, цікаво було б співпрацювати так і з іншими обласними центрами. Втім, це упущення компенсувало створення туристичного сайту, який, за даними управління стратегічного розвитку міста та туризму, відвідують громадяни з 82 країн. Для початку зовсім непогано.

Приїздіть до нас у гості! Фото автора

Закінчивши з іміджем, точніше, поки що зупинившись на певному образі, адже, як відомо, досконалості немає меж, наша бізнес-леді вийшла  в люди й активно презентувала себе на численних виставкових та інших масових туристичних заходах. Не оминула увагою й  різноманітні курси, семінари, конференції.

Побачити, як господарюють інші, — завжди стимул до змін у себе вдома. Тож на автошляхах міста з’явилися лаконічні, виконані у стилі елегантної простоти, двомовні дорожні вказівники до туристичних об’єктів, а в історичних зонах Чернігова вони стилізовані під старовину.

Добре попрацювавши, всі ми прагнемо свята. Але не такого, як у відомому жарті: «Доки горів магазин феєрверків, довкола нього швиденько провели День міста». Ні, чернігівські фестивалі — добре підготовлені, масові і яскраві: музичний — «Зелена сцена», свято закоханих пар — «Романтик», з повітроплавання — «Ульотний Чернігів», фольклорний фестиваль національних культур «Поліське коло» та багато інших. У рамках цих заходів навіть  рекорди у Книзі Гіннеса реєстрували.

Герой чернігівських легенд Ілля Муромець завжди в центрі уваги

Для гостей міста працівники Туристично-інформаційного центру, який надає безкоштовну інформацію охочим ознайомитися з пам’ятками старовини, приготували й щось особливе — так звані родзинки. Це, приміром, екскурсійне таксі з аудіогідом — оплата здійснюється лише за оренду автівки. Усім, хто захоче набратися особливо яскравих вражень, запропонують костюмовану екскурсію, охочі до неквапного споглядання можуть прогулятися історичним центром також з аудіогідом. А тим, хто цікавиться історією міста років Великої Вітчизняної війни, пропонують додаткову послугу — перегляд або запис на електронний носій слайдфільмів з фотографіями того періоду.

Одне слово, всі, хто захоче перелічити гармати на Валу, помріяти, як би чудово було зустріти Мотрю Кочубей на стародавньому Дитинці й   сфотографуватися на пам’ять із молодим Шевченком (у Чернігові є можливість посидіти біля Кобзаря на лавці), будуть задоволені: красиво подавати свою історію в місті вже вміють і мають ще багато різних ідей. Одна з них особливо назріла: обговорювати з дипломатичними представниками іноземних країн, які часто бувають у Чернігові, не лише питання економічної співпраці, а й потенціал у туристичних відносин. Тим більше, що початок уже покладено: у святкуванні Дня міста брали участь делегації з 12 міст-партнерів, зокрема з Росії, Болгарії, Польщі, Чехії.