Лише 65% родин опитаних українців дотримуються традиції робити подарунки у свято Миколая. Кожна третя родина не має цієї традиції. Такі дані опитування, яке провела соцiологiчна група «Рейтинг» напередодні новорічних свят – із 27 листопада по 5 грудня 2015 року.

Що саме просили в подарунок українські діти у Миколая та Діда Мороза? За спостереженням працівників «Укрпошти», на першому місці – ноутбуки, планшети та інші гаджети, які дозволяють грати в комп’ютерні ігри.

Саме на «Укрпошту» надходять листи, адресовані Діду Морозу та Святому Миколаю. У листах діти, а іноді й дорослі висловлюють побажання щодо бажаних подарунків. На другому місці святкових бажань після сенсорних телефонів, нетбуків, айфонів знаходяться різноманітні солодощі.

Далі в рейтингу – різноманітні іграшки: конструктори, ляльки, машинки, іграшкові персонажі тощо. Одяг, книжки, розмальовки, канцелярське приладдя, набори для творчості діти просять рідше.

І, нарешті, одиниці листів містять… прохання про диво. Скажімо, допомогти в лікуванні хворого родича, помирити батьків чи подарувати мир.

Що ж до побажань дорослих українців, то, за даними опитування Київського міжнародного інституту соціології, у якому 2-11 грудня 2015 року взяло участь 2022 респондентів, на першому місці – гроші. Пакунок з купюрами мріє знайти під ялинкою 13% представників сильної статі та 15% жінок.

На другому місці у жінок та на третьому у чоловіків – романтична подорож від Санта Клауса. Чоловіки ж на друге місце у списку бажань поставили автомобіль та авто аксесуари, а в представниць прекрасної половини до трійки кращих подарунків потрапила також побутова техніка.

Порівняно з минулим роком, трійка найбажаніших новорічних подарунків українців трохи змінилася. Напередодні нового 2015 року в соціологічному опитуванні українці зізналися, що найбільше хочуть одержати до свят гроші, встановлення миру в Україні й закінчення війни, а також автомобіль.

Усіх же, хто бажає, хоч із запізненням, але зробити подарунок дітям із зони АТО, волонтери і нині запрошують звертатися у їхні центри і передавати солодощі, теплий одяг та іграшки. 

Лідія ВАРВАРИЧ
для «Урядовго кур’єра»