Громадськість Сміли, що на Черкащині, взяла шефство над катером «Сміла», який входив до складу суденМайбутні моряки відшліфовують свої знання на практиці. Фото з сайту Міністерства оборони України забезпечення Академії військово-морських сил імені П.С. Нахімова і базувався у Стрілецькій бухті Севастополя ще в середині 1990-х років. За цей період на ньому побувало понад 700 смілянських школярів. Екскурсії історичними місцями Севастополя, море, захоплюючі прогулянки на катері, знайомство з морськими професіями — все це справляло неабиякий вплив на дітей, частина з яких потім свою долю пов’язувала з морем. 

Місто Сміла чим могло допомагало морякам, зокрема продуктами харчування та речами, будматеріалами. Коли в міській казні виникли проблеми через брак коштів, підтримувати шефські зв’язки взялися смілянські підприємці.

З початком блокади кораблів у Криму представники громади міста передавали екіпажу навчального катера продукти харчування.

Нині катер в Одесі, де вихованці Військово-морського ліцею розпочали морську навчальну практику. За інформацією командира роти ліцеїстів, старшого офіцера-вихователя ліцею капітана 2 рангу Сергія Плехуна, практика ліцеїстів на борту катера «Сміла» відбувається згідно з планом навчально-виховного процесу, сьогодні — останній її день. Вихованці відпрацьовували функціональні обов’язки матроса надводного корабля, набували теоретичних знань та практичних навичок зі штурманської підготовки, використання корабельних плавзасобів, застосування аварійно-рятувального майна корабля тощо. Проведено кілька тренувань, зокрема з виконання обов’язків сигнальника, розгортання аварійного поста управління кермом.

Як зауважив ліцеїст Денис Бакумов, під час морської навчальної практики кожен його товариш прагнув здобути якнайбільше знань і навичок, які неодмінно стануть у пригоді для подальшої служби, адже всі мріють стати офіцерами Військово-Морських сил України. І хоч важко буває, хоч не все одразу виходить, хлопці стараються. А передислокація ліцею з тимчасово окупованої території Криму не завдала ліцеїстам жодних труднощів чи морально-психологічного дискомфорту. Навпаки, враховуючи непросту військово-політичну ситуацію, майбутні моряки сповнені бажання досягти в навчанні успішних результатів, бути корисними Батьківщині.